Het was ook geen tip. In de AWD en Power stand wordt de elektromotor inderdaad gebruikt, ookal staat de pook in de S stand. Maar bij bijv. hybrid zie je bij veel gas geven dat er ook een heel klein beetje stroom wordt verbruikt maar dat zakt gelijk weer naar "0".IkeV70 schreef:Ik heb net eens geprobeerd. In S-stand wordt de electromotor wel gewoon gebruikt tijdens acceleratie vanaf stilstand/langzaam rijden. Deze tip klopt dus helaas niet helemaal.rsnhakan schreef: Door de pook in S te zetten maakt de motor geen gebruik van de 400V accu, maar alle andere stroomvreters zoals airco wel. Dat is de reden waarom je 400V accu langzaam leeg loopt.
PIH Tips Topic
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15372
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik gebruik de N stand nooit, en kom ook zonder schokken tot stilstand.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Dit kan ik beamen. Hoewel niet onmogelijk om in D perfect schokvrij tot stilstand te komen is het in N een stuk makkelijkerKLA schreef: Om soepel tot stilstand te komen, rem zo lang mogelijk in de D stand en schakel op het laatst over op de N stand. De auto komt bij het remmen schokvrij tot stilstand.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15372
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Maakt het voor de automaat nog wat uit als je veel schakelt tussen N en D bijv. Bij elke versnelling voel je namelijk een lichte schok.
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ik moet zeggen dat ik ook zonder de N-stand te gebruiken zonder schok tot stilstand kan komen.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
In N kun je, net als een handgeschakelde auto, de laatste 20 cm uit laten rollen tot stilstand. Comfortabeler tot stilstand komen dan dat kan volgens mij niet. In D is dat niet mogelijk.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Door de N stand te gebruiken mis je een stukje regeneratie. Als je een beetje gevoel hebt voor de auto kan je in D met remmen heel comfortabel tot stilstand komen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
In tegendeel, de laatste paar centimeters heb je geen regeneratie meer maar juist een duwende electromotor waar je tegenin moet remmen. Schakel op het laatste moment naar N, dan rij je optimaal qua efficient energieverbruik.RichieB schreef: Door de N stand te gebruiken mis je een stukje regeneratie.
Er is nog een voordeeltje van N bij een stoplicht. Je hoeft je rem niet zo hard ingetrapt te houden om te voorkomen dat de electromotor blijft duwen. Het is natuurlijk niet heel hard, maar naar mijn smaak toch net te hard. Dus als je dan toch naar N schakel, doe het dan 50 cm voordat je tot stilstand komt, dan kom je ook nog eens lekker makkelijk schokvrij tot stilstand.
(het is overigens niet zo dat ik voor elk stoplicht naar N schakel, en als ik het doe dan meestal pas als ik al stilsta)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- sergestoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 20.07.2013 - 14:14
- Locatie: Amsterdam
Los van het moment waarop de diesel inspringt; wat is het verschil tussen pure met auto climate control met airco en hybrid met airco? Dan heb ik het met name over zomerritten (dus geen stoelverwarming oid)
V60 D6 PIH MY2014
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Dat was nou net het onderwerp waarvoor ik naar dit topic kwam. Ik vind Pure + climate control op "auto" echt helemaal de topstand! Het grote voordeel van Pure is dat je niet zo zenuwachtig voorzichtig hoeft te zijn met het gaspedaal maar lekker relaxed vrij veel gas kan geven voordat de motor bijspringt. Ik heb deze combi recentelijk ontdekt en ben er dol op!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15372
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat je de melding "koelvloeistof pijl laag, vul zsm" krijgt als je redelijk hard remt. De melding verdwijnt gelijk weer nadat je het rempedaal los laat. Koelvloeistofpeil gecontroleerd, zat gewoon vol.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28092
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat zal wel een overgevoelige sensor zijn of je remt wel erg hard.rsnhakan schreef: Ik ben er vandaag achter gekomen dat je de melding "koelvloeistof pijl laag, vul zsm" krijgt als je redelijk hard remt. De melding verdwijnt gelijk weer nadat je het rempedaal los laat. Koelvloeistofpeil gecontroleerd, zat gewoon vol.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Volgens mij zijn die sensoren sowieso zeer gevoelig ik heb zowel met mijn vorige s80 als met de PIH, al vaker een melding gehad.
In alle gevallen constateerde de garage dat er voldoende koelvloeistof in het systeem zat.
In alle gevallen constateerde de garage dat er voldoende koelvloeistof in het systeem zat.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Voor de menschen die standkachel problemen hadden tijdens scheluded-charging ; voor iOS is er een fix in de VOC app!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 07.02.2014 - 14:27
Bij het rijden in de hybride stand en voldoende accu wordt de motor niet echt warm. Met monitoring via de OBD-poort kon ik aflezen dat de watertemperatuur slechts tegen de 50 graden werd. Dus niet de normaal gesproken 80-90 graden. Daarmee zal de olie vermoedelijk nog wat kouder zijn. Na rustig rijden in de hybride stand dus niet gelijk op Power een stoplichtsprint trekken, lijkt me niet OK voor de motor. Als je van plan bent de Power-stand tot het uiterste te benutten de auto eerst even warm rijden in AWD mode...
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 07.02.2014 - 14:27
Indien de ACC stevig remt voor een onverwachte file, en je instincief zelf mee gaat remmen, zorg dan dat je zelf ook gelijk stevig remt. Door (te voorzichtig) het rempedaal aan te raken houdt de ACC op met remmen en komt je voorganger snel dichterbij. Was een vreemde gewaarwording voor mij...