PIH Tips Topic
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15372
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De airco aan en uit zetten is wat anders dan eco-klimaat en auto-klimaat. De auto regelt de ventilatie zelf in deze standen. Daarom zeg ik ook druk eens op de AUTO knop in de Pure modus. Dan zul je zien dat deze op auto-klimaat springt. Maar als je weer eco-klimaat wilt, kun je nogmaals op de AUTO knop drukken. Dan wordt de airco automatisch uitgeschakeld maar wordt de ventilatie nog wel automatisch geregeld. Wij hebben de airco altijd op automatisch. Om eco-klimaat te activeren had je in het begin maar één mogelijkheid en dat was van hybrid naar pure wisselen. Nu kun je in pure met een druk op de AUTO knop deze stand weer activeren.IkeV70 schreef: Dat is niet afhankelijk van updates. Je kunt in pure gewoon de airco met de hand aanzetten.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ja, Auto stand kun je ook gewoon inschakelen tijdens pure. En ook de ventilator snelheid en recirculatie. Je kunt alle klimaatfuncties met de hand bedienen in pure mode.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15372
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Je begrijpt mij nog steeds niet.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15372
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
- Voor de stoplichten in D altijd de rem goed intrappen, anders gaat de auto tegen de rem indrukken, dat kost energie. Dat is te zien in de performance stand van de Dash, terwijl de CC uit staat. Dan zie je nl de power meter.
- De PIH gebruikt best wel veel stroom als hij stil staat in D. Ik zet heb daarom voor de verkeerslichten meestal in N.
- je kunt de pre-conditioning ook kunt gebruiken om je auto vooraf te koelen. Het accupakket wordt dan ook gekoeld en dat is beter voor het rendement.
- Wegrijden met de stekker er nog in? Startknop 7 seconden ingedrukt houden en off you go.
- Heb je een auto met adaptief cruise control en sta je als eerste stil bij een stoplicht? Rempedaal goed indrukken en je snelheid instellen/op de resume knop drukken. Dan blijft de auto stil staan en kun je het rempedaal loslaten.
- Heb je een auto met ACC (adaptief cruise) en sta je langer dan 3 seconden stil? Als je tegenligger vertrekt hoef je zelf geen gas te geven maar kun je op de resume knop drukken. Zo ben je "verlost" van beide pedalen en kun je in principe met 1 druk op de knop ACC hervatten.
- Preconditioning is handmatig te starten via de sleutel. 5 seconden lang op het "approach verlichting" knopje drukken.
- Druk tijdens achteruitrijden het L of R knopje van de spiegelverstelling in om de betreffende spiegel omlaag naar de stoeprand te richten.
- Druk tijdens rijden het L en R knopje van de spiegelverstelling in om beide spiegels in te klappen.
- Als je sleutel PCC heeft (personal car comm.) en je auto buiten bereik is, kun je toch nog op het "i" knopje drukken om te kijken welke knop je voor het laatst hebt gebruikt. Stel je hebt hem ontgrendeld, maar bent hem weer vergeten te vergrendelen. En als de auto zich buiten die zoveel meter bevindt (kan dus geen contact maken), zal er alleen één lampje branden bij het knopje dat je voor het laatst hebt gebruikt.
- Wisten jullie dat als je ACC gebruikt en stil staat achter je tegenligger, je je gordel af doet, ACC geannuleerd wordt en de handrem automatisch wordt ingeschakeld? Als je je gordel om hebt en de deur van de bestuurder opent, wordt ACC ook gedeactiveerd en de handrem wordt dan ingeschakeld.
- Volgens mij is dit afhankelijk van welke update op je auto is geïnstalleerd, maar in de Pure modus kun je met de AUTO knop eco-klimaat aan en uit zetten. Dus je hoeft niet steeds te switchen tussen hybrid en pure om voor eco-klimaat of auto-klimaat te kiezen.
- Voor auto's met ACC: door ACC in te schakelen en na het inschakelen de ACC knop nog 3 seconden inhouden om "normaal" cruise control in te schakelen. Hiermee schakel je de radar uit en werkt de cruise control zoals je het altijd al gewend bent.
- Als je elektrisch rijdt en met de resume knop van de cruise control versnelt, zorgt de auto ervoor dat hij zo veel mogelijk elektrisch versnelt. Alleen bij snelheden boven 110-115 heb je kans dat hij de motor inschakelt.
- Als je keyless drive hebt, probeer je sleutel dan niet bij je telefoon te houden. Bij mij willen de deuren dan niet open. Zal waarschijnlijk iets met het signaal te maken hebben dat beide apparaten afgeven.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Zeg @rsnhakan, die laatste tip over dat de CC altijd probeert electrisch te blijven rijden bij resume, hoe weet je dat? Heb je dat proefondervindelijk ontdekt of heb je dat ergens gelezen of gehoord? Ik vraag me nl al een tijdje af of de CC rekening houdt met het driehoekje aan de rechterkant. Ik merk af en toe dat de CC teveel gas geeft en de diesel wel aan laat slaan.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
volgens mij houdt resume totaal geen rekening met het inschakelen van de diesel ik gebruik het om die reden juist vaak niet als ik in pure rijdIkeV70 schreef: Zeg @rsnhakan, die laatste tip over dat de CC altijd probeert electrisch te blijven rijden bij resume, hoe weet je dat? Heb je dat proefondervindelijk ontdekt of heb je dat ergens gelezen of gehoord? Ik vraag me nl al een tijdje af of de CC rekening houdt met het driehoekje aan de rechterkant. Ik merk af en toe dat de CC teveel gas geeft en de diesel wel aan laat slaan.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00
Ik deel die observatie, al meer dan eens gehad dat ik een rit op alleen electra had gemaakt, tot ik per ongeluk resume gebruikte...NielsPHEV schreef:volgens mij houdt resume totaal geen rekening met het inschakelen van de diesel ik gebruik het om die reden juist vaak niet als ik in pure rijdIkeV70 schreef: Zeg @rsnhakan, die laatste tip over dat de CC altijd probeert electrisch te blijven rijden bij resume, hoe weet je dat? Heb je dat proefondervindelijk ontdekt of heb je dat ergens gelezen of gehoord? Ik vraag me nl al een tijdje af of de CC rekening houdt met het driehoekje aan de rechterkant. Ik merk af en toe dat de CC teveel gas geeft en de diesel wel aan laat slaan.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
om vervolgens @#$ te roepen toch..dirkjanw schreef:Ik deel die observatie, al meer dan eens gehad dat ik een rit op alleen electra had gemaakt, tot ik per ongeluk resume gebruikte...NielsPHEV schreef:volgens mij houdt resume totaal geen rekening met het inschakelen van de diesel ik gebruik het om die reden juist vaak niet als ik in pure rijdIkeV70 schreef: Zeg @rsnhakan, die laatste tip over dat de CC altijd probeert electrisch te blijven rijden bij resume, hoe weet je dat? Heb je dat proefondervindelijk ontdekt of heb je dat ergens gelezen of gehoord? Ik vraag me nl al een tijdje af of de CC rekening houdt met het driehoekje aan de rechterkant. Ik merk af en toe dat de CC teveel gas geeft en de diesel wel aan laat slaan.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00
haha juist exact dat sentiment, een paar mooie krachttermenNielsPHEV schreef:om vervolgens @#$ te roepen toch..dirkjanw schreef:Ik deel die observatie, al meer dan eens gehad dat ik een rit op alleen electra had gemaakt, tot ik per ongeluk resume gebruikte...NielsPHEV schreef: volgens mij houdt resume totaal geen rekening met het inschakelen van de diesel ik gebruik het om die reden juist vaak niet als ik in pure rijd
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15372
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Als ik zelf gas geef, betrap ik mij er wel eens op dat ik perongeluk de motor laat aanslaan. Als voorbeeld: cruise control staat ingesteld op 80, je moet afremmen voor een rotonde dus de cruise control wordt onderbroken, na de rotonde druk ik de resume knop in waardoor deze weer versnelt naar 80 km/h. Hierbij slaat de motor niet aan. Hoe harder je rijdt, des de groter de kans dat de motor aan kan slaan. Sinds de laatste beurt gebruik ik altijd de resume of + knop als ik wil versnellen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 25.04.2013 - 17:39
Dit klopt volgens mij niet bij alle updateversies. Bij mij niet in ieder geval, in het performance thema is goed te zien dat in de S stand weldegelijk electrische power naar de achterwielen gaat....rsnhakan schreef: Door de pook in S te zetten maakt de motor geen gebruik van de 400V accu, maar alle andere stroomvreters zoals airco wel. Dat is de reden waarom je 400V accu langzaam leeg loopt.
V60 PIH MY14
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 25.04.2013 - 17:39
Dit herken ik niet. Ik kon vanaf het begin (juli 2013) al de Auto klimaatstand activeren in de Pure stand. Ik heb nog niet de laatste update, is dat nu veranderd?rsnhakan schreef: Om eco-klimaat te activeren had je in het begin maar één mogelijkheid en dat was van hybrid naar pure wisselen. Nu kun je in pure met een druk op de AUTO knop deze stand weer activeren.
V60 PIH MY14
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
In AWD ook. Mogelijk ook in hybrid tijdens het schakelen (even ondersteuning van de electromotor om het schakelen soepeler te laten verlopen).Durden schreef:Dit klopt volgens mij niet bij alle updateversies. Bij mij niet in ieder geval, in het performance thema is goed te zien dat in de S stand weldegelijk electrische power naar de achterwielen gaat....rsnhakan schreef: Door de pook in S te zetten maakt de motor geen gebruik van de 400V accu, maar alle andere stroomvreters zoals airco wel. Dat is de reden waarom je 400V accu langzaam leeg loopt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15372
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Om te testen of het werkt: zet de auto in de Pure stand. Druk daarna op AUTO. Je zult zien dat auto-klimaat wordt geactiveerd. Om eco-klimaat weer te activeren, heb je nu de mogelijkheid om op de AUTO knop te drukken. Voorheen moest je schakelen tussen Hybrid en Pure, om eco-klimaat te krijgen. Volgens mij hangt het af van welke update(s) op je auto staat geïnstalleerd. Ik kwam er een paar maanden geleden achter, net na een bezoek aan de dealer waar dus een aantal updates waren uitgevoerd.Durden schreef:Dit herken ik niet. Ik kon vanaf het begin (juli 2013) al de Auto klimaatstand activeren in de Pure stand. Ik heb nog niet de laatste update, is dat nu veranderd?rsnhakan schreef: Om eco-klimaat te activeren had je in het begin maar één mogelijkheid en dat was van hybrid naar pure wisselen. Nu kun je in pure met een druk op de AUTO knop deze stand weer activeren.
Vwb de S-stand, zie reactie van IkeV70.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik heb net eens geprobeerd. In S-stand wordt de electromotor wel gewoon gebruikt tijdens acceleratie vanaf stilstand/langzaam rijden. Deze tip klopt dus helaas niet helemaal.rsnhakan schreef: Door de pook in S te zetten maakt de motor geen gebruik van de 400V accu, maar alle andere stroomvreters zoals airco wel. Dat is de reden waarom je 400V accu langzaam leeg loopt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5