Re: PIH Tips Topic
Geplaatst: 16.08.2014 - 22:27
Dat is niet afhankelijk van updates. Je kunt in pure gewoon de airco met de hand aanzetten.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
De airco aan en uit zetten is wat anders dan eco-klimaat en auto-klimaat. De auto regelt de ventilatie zelf in deze standen. Daarom zeg ik ook druk eens op de AUTO knop in de Pure modus. Dan zul je zien dat deze op auto-klimaat springt. Maar als je weer eco-klimaat wilt, kun je nogmaals op de AUTO knop drukken. Dan wordt de airco automatisch uitgeschakeld maar wordt de ventilatie nog wel automatisch geregeld. Wij hebben de airco altijd op automatisch. Om eco-klimaat te activeren had je in het begin maar één mogelijkheid en dat was van hybrid naar pure wisselen. Nu kun je in pure met een druk op de AUTO knop deze stand weer activeren.IkeV70 schreef: Dat is niet afhankelijk van updates. Je kunt in pure gewoon de airco met de hand aanzetten.
volgens mij houdt resume totaal geen rekening met het inschakelen van de diesel ik gebruik het om die reden juist vaak niet als ik in pure rijdIkeV70 schreef: Zeg @rsnhakan, die laatste tip over dat de CC altijd probeert electrisch te blijven rijden bij resume, hoe weet je dat? Heb je dat proefondervindelijk ontdekt of heb je dat ergens gelezen of gehoord? Ik vraag me nl al een tijdje af of de CC rekening houdt met het driehoekje aan de rechterkant. Ik merk af en toe dat de CC teveel gas geeft en de diesel wel aan laat slaan.
Ik deel die observatie, al meer dan eens gehad dat ik een rit op alleen electra had gemaakt, tot ik per ongeluk resume gebruikte...NielsPHEV schreef:volgens mij houdt resume totaal geen rekening met het inschakelen van de diesel ik gebruik het om die reden juist vaak niet als ik in pure rijdIkeV70 schreef: Zeg @rsnhakan, die laatste tip over dat de CC altijd probeert electrisch te blijven rijden bij resume, hoe weet je dat? Heb je dat proefondervindelijk ontdekt of heb je dat ergens gelezen of gehoord? Ik vraag me nl al een tijdje af of de CC rekening houdt met het driehoekje aan de rechterkant. Ik merk af en toe dat de CC teveel gas geeft en de diesel wel aan laat slaan.
om vervolgens @#$ te roepen toch..dirkjanw schreef:Ik deel die observatie, al meer dan eens gehad dat ik een rit op alleen electra had gemaakt, tot ik per ongeluk resume gebruikte...NielsPHEV schreef:volgens mij houdt resume totaal geen rekening met het inschakelen van de diesel ik gebruik het om die reden juist vaak niet als ik in pure rijdIkeV70 schreef: Zeg @rsnhakan, die laatste tip over dat de CC altijd probeert electrisch te blijven rijden bij resume, hoe weet je dat? Heb je dat proefondervindelijk ontdekt of heb je dat ergens gelezen of gehoord? Ik vraag me nl al een tijdje af of de CC rekening houdt met het driehoekje aan de rechterkant. Ik merk af en toe dat de CC teveel gas geeft en de diesel wel aan laat slaan.
haha juist exact dat sentiment, een paar mooie krachttermenNielsPHEV schreef:om vervolgens @#$ te roepen toch..dirkjanw schreef:Ik deel die observatie, al meer dan eens gehad dat ik een rit op alleen electra had gemaakt, tot ik per ongeluk resume gebruikte...NielsPHEV schreef: volgens mij houdt resume totaal geen rekening met het inschakelen van de diesel ik gebruik het om die reden juist vaak niet als ik in pure rijd
Dit klopt volgens mij niet bij alle updateversies. Bij mij niet in ieder geval, in het performance thema is goed te zien dat in de S stand weldegelijk electrische power naar de achterwielen gaat....rsnhakan schreef: Door de pook in S te zetten maakt de motor geen gebruik van de 400V accu, maar alle andere stroomvreters zoals airco wel. Dat is de reden waarom je 400V accu langzaam leeg loopt.
Dit herken ik niet. Ik kon vanaf het begin (juli 2013) al de Auto klimaatstand activeren in de Pure stand. Ik heb nog niet de laatste update, is dat nu veranderd?rsnhakan schreef: Om eco-klimaat te activeren had je in het begin maar één mogelijkheid en dat was van hybrid naar pure wisselen. Nu kun je in pure met een druk op de AUTO knop deze stand weer activeren.
In AWD ook. Mogelijk ook in hybrid tijdens het schakelen (even ondersteuning van de electromotor om het schakelen soepeler te laten verlopen).Durden schreef:Dit klopt volgens mij niet bij alle updateversies. Bij mij niet in ieder geval, in het performance thema is goed te zien dat in de S stand weldegelijk electrische power naar de achterwielen gaat....rsnhakan schreef: Door de pook in S te zetten maakt de motor geen gebruik van de 400V accu, maar alle andere stroomvreters zoals airco wel. Dat is de reden waarom je 400V accu langzaam leeg loopt.
Om te testen of het werkt: zet de auto in de Pure stand. Druk daarna op AUTO. Je zult zien dat auto-klimaat wordt geactiveerd. Om eco-klimaat weer te activeren, heb je nu de mogelijkheid om op de AUTO knop te drukken. Voorheen moest je schakelen tussen Hybrid en Pure, om eco-klimaat te krijgen. Volgens mij hangt het af van welke update(s) op je auto staat geïnstalleerd. Ik kwam er een paar maanden geleden achter, net na een bezoek aan de dealer waar dus een aantal updates waren uitgevoerd.Durden schreef:Dit herken ik niet. Ik kon vanaf het begin (juli 2013) al de Auto klimaatstand activeren in de Pure stand. Ik heb nog niet de laatste update, is dat nu veranderd?rsnhakan schreef: Om eco-klimaat te activeren had je in het begin maar één mogelijkheid en dat was van hybrid naar pure wisselen. Nu kun je in pure met een druk op de AUTO knop deze stand weer activeren.
Ik heb net eens geprobeerd. In S-stand wordt de electromotor wel gewoon gebruikt tijdens acceleratie vanaf stilstand/langzaam rijden. Deze tip klopt dus helaas niet helemaal.rsnhakan schreef: Door de pook in S te zetten maakt de motor geen gebruik van de 400V accu, maar alle andere stroomvreters zoals airco wel. Dat is de reden waarom je 400V accu langzaam leeg loopt.