Pagina 4 van 6

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 25.08.2014 - 17:16
door rsnhakan
IkeV70 schreef:
rsnhakan schreef: Door de pook in S te zetten maakt de motor geen gebruik van de 400V accu, maar alle andere stroomvreters zoals airco wel. Dat is de reden waarom je 400V accu langzaam leeg loopt.
Ik heb net eens geprobeerd. In S-stand wordt de electromotor wel gewoon gebruikt tijdens acceleratie vanaf stilstand/langzaam rijden. Deze tip klopt dus helaas niet helemaal.
Het was ook geen tip. In de AWD en Power stand wordt de elektromotor inderdaad gebruikt, ookal staat de pook in de S stand. Maar bij bijv. hybrid zie je bij veel gas geven dat er ook een heel klein beetje stroom wordt verbruikt maar dat zakt gelijk weer naar "0".

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 25.08.2014 - 17:22
door IkeV70
Als het geen tip is moeten we 'm maar verwijderen uit dit tips topic denk ik :-)

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 25.08.2014 - 17:32
door lint
Het was een aanwijzing een soort van halve tip.

Remmen in de N stand

Geplaatst: 31.08.2014 - 08:55
door KLA
Om soepel tot stilstand te komen, rem zo lang mogelijk in de D stand en schakel op het laatst over op de N stand. De auto komt bij het remmen schokvrij tot stilstand.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 31.08.2014 - 09:13
door RichieB
Ik gebruik de N stand nooit, en kom ook zonder schokken tot stilstand.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 31.08.2014 - 10:53
door IkeV70
KLA schreef: Om soepel tot stilstand te komen, rem zo lang mogelijk in de D stand en schakel op het laatst over op de N stand. De auto komt bij het remmen schokvrij tot stilstand.
Dit kan ik beamen. Hoewel niet onmogelijk om in D perfect schokvrij tot stilstand te komen is het in N een stuk makkelijker

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 31.08.2014 - 14:28
door rsnhakan
Maakt het voor de automaat nog wat uit als je veel schakelt tussen N en D bijv. Bij elke versnelling voel je namelijk een lichte schok.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 01.09.2014 - 21:37
door Poni
Ik moet zeggen dat ik ook zonder de N-stand te gebruiken zonder schok tot stilstand kan komen.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 01.09.2014 - 21:54
door IkeV70
In N kun je, net als een handgeschakelde auto, de laatste 20 cm uit laten rollen tot stilstand. Comfortabeler tot stilstand komen dan dat kan volgens mij niet. In D is dat niet mogelijk.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 01.09.2014 - 21:58
door RichieB
Door de N stand te gebruiken mis je een stukje regeneratie. Als je een beetje gevoel hebt voor de auto kan je in D met remmen heel comfortabel tot stilstand komen.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 01.09.2014 - 22:29
door IkeV70
RichieB schreef: Door de N stand te gebruiken mis je een stukje regeneratie.
In tegendeel, de laatste paar centimeters heb je geen regeneratie meer maar juist een duwende electromotor waar je tegenin moet remmen. Schakel op het laatste moment naar N, dan rij je optimaal qua efficient energieverbruik.
Er is nog een voordeeltje van N bij een stoplicht. Je hoeft je rem niet zo hard ingetrapt te houden om te voorkomen dat de electromotor blijft duwen. Het is natuurlijk niet heel hard, maar naar mijn smaak toch net te hard. Dus als je dan toch naar N schakel, doe het dan 50 cm voordat je tot stilstand komt, dan kom je ook nog eens lekker makkelijk schokvrij tot stilstand.

(het is overigens niet zo dat ik voor elk stoplicht naar N schakel, en als ik het doe dan meestal pas als ik al stilsta)

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 06.09.2014 - 11:33
door sergestoord
Los van het moment waarop de diesel inspringt; wat is het verschil tussen pure met auto climate control met airco en hybrid met airco? Dan heb ik het met name over zomerritten (dus geen stoelverwarming oid)

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 05.10.2014 - 10:43
door hans98
Dat was nou net het onderwerp waarvoor ik naar dit topic kwam. Ik vind Pure + climate control op "auto" echt helemaal de topstand! Het grote voordeel van Pure is dat je niet zo zenuwachtig voorzichtig hoeft te zijn met het gaspedaal maar lekker relaxed vrij veel gas kan geven voordat de motor bijspringt. Ik heb deze combi recentelijk ontdekt en ben er dol op!

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 05.10.2014 - 21:20
door rsnhakan
Ik ben er vandaag achter gekomen dat je de melding "koelvloeistof pijl laag, vul zsm" krijgt als je redelijk hard remt. De melding verdwijnt gelijk weer nadat je het rempedaal los laat. Koelvloeistofpeil gecontroleerd, zat gewoon vol.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 05.10.2014 - 23:25
door lint
rsnhakan schreef: Ik ben er vandaag achter gekomen dat je de melding "koelvloeistof pijl laag, vul zsm" krijgt als je redelijk hard remt. De melding verdwijnt gelijk weer nadat je het rempedaal los laat. Koelvloeistofpeil gecontroleerd, zat gewoon vol.
Dat zal wel een overgevoelige sensor zijn of je remt wel erg hard.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 06.10.2014 - 00:09
door Poni
Volgens mij zijn die sensoren sowieso zeer gevoelig ik heb zowel met mijn vorige s80 als met de PIH, al vaker een melding gehad.
In alle gevallen constateerde de garage dat er voldoende koelvloeistof in het systeem zat.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 27.03.2015 - 19:46
door VolvoTech
Voor de menschen die standkachel problemen hadden tijdens scheluded-charging ; voor iOS is er een fix in de VOC app!

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 24.06.2015 - 23:38
door HJT
Bij het rijden in de hybride stand en voldoende accu wordt de motor niet echt warm. Met monitoring via de OBD-poort kon ik aflezen dat de watertemperatuur slechts tegen de 50 graden werd. Dus niet de normaal gesproken 80-90 graden. Daarmee zal de olie vermoedelijk nog wat kouder zijn. Na rustig rijden in de hybride stand dus niet gelijk op Power een stoplichtsprint trekken, lijkt me niet OK voor de motor. Als je van plan bent de Power-stand tot het uiterste te benutten de auto eerst even warm rijden in AWD mode...

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 24.06.2015 - 23:40
door HJT
Update voor het navigatiesysteem gratis te downloaden op de support site van Volvo

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 24.06.2015 - 23:45
door HJT
Indien de ACC stevig remt voor een onverwachte file, en je instincief zelf mee gaat remmen, zorg dan dat je zelf ook gelijk stevig remt. Door (te voorzichtig) het rempedaal aan te raken houdt de ACC op met remmen en komt je voorganger snel dichterbij. Was een vreemde gewaarwording voor mij...