Pagina 1 van 1
80 ampére zekering, slaagt telkens door
Geplaatst: 08.07.2014 - 19:29
door belgian-tsm
Hallo,
Gisteren heeft mijn in de Volvogarage een 80 ampérezekering vervangen, die was doorgeslagen, en was de basis van reeks storingen. Nu daarjuist start ik de S70 voor het eerst vandaag, en het rook na het starten naar verbrand door de luchtroosters. Na controleren van de zekering, zag ik dat deze weer doorgeslagen is

Re: 80 ampére zekering, slaagt telkens door
Geplaatst: 08.07.2014 - 22:19
door cees klumper
80 ampere is fors! Ik wist niet eens dat we die hadden.
Zekeringen slaan meestal door om een reden. Nu het twee keer is gebeurd lijkt me erg waarschijnlijk dat er een belangrijke oorzaak is die ik zou willen opsporen.
Succes, ikzelf heb weinig kaas gegeten van electra maar kortsluiting door slechte bedrading is in elk geval een 'likely suspect'.
Re: 80 ampére zekering, slaagt telkens door
Geplaatst: 08.07.2014 - 22:55
door lint
Inderdaad zeker de oorzaak van het doorslaan van de 80 A zekering opsporen, kan gevaarlijk zijn en oorzaak van brand etc.
Re: 80 ampére zekering, slaagt telkens door
Geplaatst: 09.07.2014 - 00:25
door belgian-tsm
Na raadpleging handleiding, blijkt dat de zekering te zijn voor de gloeibougies. Ik weet niet of het hem er iets aan doet, maar 1 van de 5 gloeikaarsen is wel defect. Ik weet niet of Benzine motoren ook zo een zekering hebben, maar ik denk dat normaal enkel bij een diesel van toepassing is.
Re: 80 ampére zekering, slaagt telkens door
Geplaatst: 09.07.2014 - 12:42
door MarioC70
Die is van het gloeisysteem, een van de gloeibougies vol in sluiting of ander probleem.
Re: 80 ampére zekering, slaagt telkens door
Geplaatst: 09.07.2014 - 14:08
door belgian-tsm
vol in sluiting ? ik rij al 2 jaar rond met 1 kapotte gloeikaars, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?
Re: 80 ampére zekering, slaagt telkens door
Geplaatst: 09.07.2014 - 14:13
door MarioC70
belgian-tsm schreef:
vol in sluiting ? ik rij al 2 jaar rond met 1 kapotte gloeikaars, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?
Er zit ergens in het gloeisysteem een flinke sluiting.
Meten is weten..