Wederom een aircovraag
Geplaatst: 24.07.2014 - 19:32
Uiteraard eerst gezocht maar kwam er even niet meer wijs uit.
Een aantal maanden terug de airco laten vullen omdat deze bijna leeg was en geen koude lucht meer gaf.
Alles in eerste instantie prima maar na een tijd begon ik gesis te horen en sinds een week hoor ik ook een zoemend geluid dat meeloopt op het toerental.
Eerst het aircostation gebeld waar ik hem had laten vullen maar meneer kan het zich allemaal niet meer herinneren en zonder bon wou hij al niet meer verder helpen.
Uiteindelijk maar naar een Vakgarage hier in de regio gegaan waar ik wel al goede ervaringen mee heb en die eens laten kijken.
De conclusie dat er ergens een lek moet zitten is vrij duidelijk anders loopt niet het systeem leeg in twee maanden, dus afgevuld op 20 bar met een mix van stikstof en fluor om erachter te komen waar het zit. Nu konden ze niet alles goed bekijken maar er werd wel wat fluorresidu terug gevonden. Echter op de plek waar het zat lekt het niet. Het moet dus ergens anders vandaan komen.
Nu konden ze alleen verder met zoeken als ze de voorbumper eraf haalden en dan zouden er wel kosten in rekening gebracht moeten worden. Garagehouder heeft me uitgelegd waar ik nog moest kijken en ook zelf het lek zou kunnen vinden met zeepsop. Dus dit weekend gaat de bumper eraf om eens op onderzoek te gaan.
Maar het volgende is de zoemende pomp/compressor, volgens de garage zou deze vervangen moeten worden maar nu zit ik nog met 2 vragen.
Ik lees veel over ringen die verwijderd moeten worden waarna de pomp weer werkt?
Ik heb nog een pomp van een 850 uit 1996 zou deze op een 2000 S80 passen? Deze pomp is namelijk in prima staat.
Een aantal maanden terug de airco laten vullen omdat deze bijna leeg was en geen koude lucht meer gaf.
Alles in eerste instantie prima maar na een tijd begon ik gesis te horen en sinds een week hoor ik ook een zoemend geluid dat meeloopt op het toerental.
Eerst het aircostation gebeld waar ik hem had laten vullen maar meneer kan het zich allemaal niet meer herinneren en zonder bon wou hij al niet meer verder helpen.

Uiteindelijk maar naar een Vakgarage hier in de regio gegaan waar ik wel al goede ervaringen mee heb en die eens laten kijken.
De conclusie dat er ergens een lek moet zitten is vrij duidelijk anders loopt niet het systeem leeg in twee maanden, dus afgevuld op 20 bar met een mix van stikstof en fluor om erachter te komen waar het zit. Nu konden ze niet alles goed bekijken maar er werd wel wat fluorresidu terug gevonden. Echter op de plek waar het zat lekt het niet. Het moet dus ergens anders vandaan komen.
Nu konden ze alleen verder met zoeken als ze de voorbumper eraf haalden en dan zouden er wel kosten in rekening gebracht moeten worden. Garagehouder heeft me uitgelegd waar ik nog moest kijken en ook zelf het lek zou kunnen vinden met zeepsop. Dus dit weekend gaat de bumper eraf om eens op onderzoek te gaan.
Maar het volgende is de zoemende pomp/compressor, volgens de garage zou deze vervangen moeten worden maar nu zit ik nog met 2 vragen.
Ik lees veel over ringen die verwijderd moeten worden waarna de pomp weer werkt?
Ik heb nog een pomp van een 850 uit 1996 zou deze op een 2000 S80 passen? Deze pomp is namelijk in prima staat.