Pagina 1 van 1

Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 01.08.2014 - 09:00
door dh105
Hallo,

Op dit moment rijd ik nog een s80 uit 1999, maar deze heeft inmiddels zoveel puntjes (zie ook andere topics) dat ik er afscheid van wil nemen. Ik wil aanzienlijk goedkoper gaan rijden, ben bereid daar veel luxe voor in te leveren, maar wil natuurlijk - het liefste- bij dit mooie merk blijven.

Ik heb mijn ogen laten vallen op een 460 uit '95, met iets meer dan 200k op de teller. De prijs is goed (1000) voor mij. Ik ga maandag proefrit maken, maar wil natuurlijk niet helemaal onbeslagen ten ijs komen. Ik heb wat gelezen over de (on)betrouwbaarheid van de CVT, maar als technische niet sterk onderlegd mens denk ik dan: met iedere auto kan je wel iets hebben. De CVT-automaat is gereviseerd, zo is mij aangegeven.

Is het een absolute no go, zo'n CVT, of zeker wel het proberen waard? Ik ben overigens slecht 29 jaar oud, maar rijd zeer rustig.

Bedankt vast voor het meedenken!

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 01.08.2014 - 09:08
door Walter
tsja het is geen no-go en ze rijden erg lekker. Maar na 150-200000km zal je zeker een bak moeten vernieuwen. Vaak al rond de 100000km.

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 01.08.2014 - 09:34
door dh105
deze heeft nu 220k gelopen, en hij is gereviseerd. Dat is weliswaar geen vervangen, maar van wat ik begrepen heb kan dat (zij het goed gedaan) soms bijna net zo goed zijn. Ik rij ongeveer 15.000 km per jaar, als ik dat al haal, maar wil natuurlijk liever geen te groot risico lopen.

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 01.08.2014 - 11:08
door lint
Bij een aanschafprijs van € 1000 kan je bij een gereviseerde CVT in combinatie met je jaarkilometrage wel een gok wagen.

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 01.08.2014 - 11:11
door strui901
Verder heb ik dat altijd een chique auto gevonden, zo'n 460. Zeker als het een GLE is met die mooie originele lichtmetalen velgen.....

Ik zeg gewoon doen, wat Lint ook zegt.....

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 01.08.2014 - 11:34
door dh105
Of het de GLE is weet ik niet, maar hij heeft bijv. airco, stoelverwarming en velgen zoals op jouw plaatje worden weergegeven. Past dat bij de genoemde uitvoering?

Ik ga de gok denk ik wagen. Van de prijs kan vast nog wat af, en na aftrek van wat de s80 nog waard is stap ik nagenoeg kosteloos over naar weliswaar een "mindere" auto, maar wel veel beter passend bij wat voor mij belangrijk is.

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 01.08.2014 - 12:35
door dh105
Overigens: nog specifieke tips / zaken om op te letten?

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 01.08.2014 - 12:56
door lint
De standaard zaken zoals onderhoudsdocumentatie, staat van de auto, roest en de indruk van de vorige eigenaar.

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 01.08.2014 - 12:59
door dh105
Helder!

Auto is nu van een dame. 220k in grofweg 20 jaar is niet overdreven veel, dus ben wel even benieuwd naar hoe dat precies zit. Al komt het vast vaker voor. Auto is nu van een dame waarvan ik ook wel even wil weten waarom ze 'm wegdoet natuurlijk.

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 13.08.2014 - 02:52
door sleutelaar
Mijn mening: niet aan beginnen.

De prijs is ook te hoog voor die kilometers.
Ik kocht mijn laatste 440 met 150dkm voor 350 euro.
Ik zou voor een vier traps automaat gaan (alleen icm twee liter motor, wel zeldzaam)

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 17.08.2014 - 12:39
door dh105
Heb 'm gisteren gekocht, voor 500 euro. Dus dat is te overzien. Rijdt vooralsnog verrassend lekker, al is het even aanpassen na de S80 :).

Enige wat me opviel is dat de temperatuurmeter nét niet helemaal tot de helft opkomt, maar grofweg 35-40% stijgt. Nu duurt het ook even voor de benzinemeter het juiste niveau aangeeft (1 km rijden denk ik), en het rijdt verder prima, maar is dit normaal / een bekend iets?

Ik rijd hem overigens tot dit najaar, dan wordt de nieuwe leaseauto geleverd, ga er dus geen miljoen km mee rijden :)

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 17.08.2014 - 15:40
door mga1600
dh105 schreef: Heb 'm gisteren gekocht, voor 500 euro. Dus dat is te overzien. Rijdt vooralsnog verrassend lekker, al is het even aanpassen na de S80 :).

Enige wat me opviel is dat de temperatuurmeter nét niet helemaal tot de helft opkomt, maar grofweg 35-40% stijgt. Nu duurt het ook even voor de benzinemeter het juiste niveau aangeeft (1 km rijden denk ik), en het rijdt verder prima, maar is dit normaal / een bekend iets?

Ik rijd hem overigens tot dit najaar, dan wordt de nieuwe leaseauto geleverd, ga er dus geen miljoen km mee rijden :)
Bij mijn oude Engelse auto's kon zoiets komen door een defecte spanningsregelaartje dat de dashboardinstrumenten van de juiste voedingsspanning voorziet. Misschien zit er ook zoiets in de 460? Bij een MG is dat een klein dingetje achter het dashboard

Re: Volvo 460 kopen mét CVT

Geplaatst: 18.08.2014 - 08:18
door Volvo440ever
Het stijgen van de benzinemeter duurt bij mij ook lang. Ook bij mijn vorige 440.