Pagina 1 van 1

Rubbers vervangen? Slechte grip in bochten

Geplaatst: 29.06.2006 - 19:43
door YannickvanRooyen
Bij het uitbaggeren van mijn wielkasten kwam ik wat gescheurde rubbers tegen, zie foto. Is het erg nodig om deze te (laten) vervangen?? Kan dit eventueel de oorzaak zijn van de slechte grip van mijn 440?

Voor mijn gevoel heeft mijn nieuwe (Phase II) 440 aardig wat minder grip dan mijn oude (Phase I model).. met droog warm weer is het wel aardig, ook het remmen, maar zodra het wat kouder is of er een paar druppeltjes gevallen zijn dan is het een grote glibberboel :(

Als het geregent heeft moet ik dus heel erg voorzichtig langzaam optrekken, en zeker als ik in een bocht moet optrekken (als ik dus bv meteen rechts of links ga na een stoplicht) is het een ramp! Ook noodremmen is geen goed plan...

Ik ben aardig goed in het in balans houden van mn auto.. maar soms knijp ik m toch wel even.. zijn het deze rubbers, of moet ik ergens anders zoeken?

Banden zijn Nokian 185's met misschien 15.000 kilometer. Verschillende luchtdruk geprobeerd, weinig resultaat op acceptabele waarden..

Bedankt alvast! :)

Afbeelding

Geplaatst: 29.06.2006 - 22:24
door roever
Die rubbers zijn idd toe aan vervanging.... Maar als je grip zo slecht is, moet er denk ik meer mis zijn! Heb je je schokdempers al eens laten testen? Wellicht zijn die slecht?

Ps. Niet laten testen bij een Kwik shit of zo, die naaien je waar je bij staan en vervangen prima dempers zonder blikken of blozen!

Geplaatst: 29.06.2006 - 22:33
door YannickvanRooyen
Ik las inderdaad ergens dat het zou kunnen dat als de schokdempers slecht waren de snel konden gaan "stuiteren".. zal morgen de garage in de buurt eens bellen.. thx alvast :)

Geplaatst: 29.06.2006 - 22:47
door Caerbannog
Hmmm Volgens mij zagen die rubbers er bij mij neit veel anders uit. Er zat echter geen speling op bij mij (misschien 1 mm.). Hij is er ook zonder opmerking mee goedgekeurd een weekje terug.
Heb je voor en achter dezelfde banden?Anders kan je even omwisselen. Ik heb ooit met pirelli's gehad dat ik ook alle kanten opglibberde. Misschien het proberen waard;)

Geplaatst: 29.06.2006 - 23:00
door YannickvanRooyen
Auto is nog geen maand geleden zonder problemen door de keuring heen gekomen... ik had dit "defect" zelfs gemeld en toestemming gegeven dat als het nodig was ze vervangen mochten worden.. (wat zou dit normaal ongv. kosten?) maar dit is dus niet gedaan. Speling zit er voor zover ik heb kunnen constateren ook niet op..

Ik heb voor Nokian, achter rotex, heb ik al een keer omgewisseld, maakte vrij weinig verschil..

Geplaatst: 30.06.2006 - 08:42
door V480-S60
Tja, Nokian wat moet je er van zeggen. De een vindt het een superband en de ander bagger. Ik weet het niet.
Maar het is wel zo dat schokdempers/veren in combinatie met banden het weggedrag bepalen. Dus laat dat zeker door een specialist controleren en dus geen K-F stagiare. (Wel de goede monteur.)

Die Rotex ken ik niet .
Ik heb zelf altijd met P5000 Drago gereden onder mijn 440's. Ik vond dat daaronder een perfecte band.

Geplaatst: 11.07.2006 - 00:34
door spvb
Nokian is bijna de goedkoopste band die je kan krijgen en Rotex word volgens mij alleen bij hele gierige winkels verkocht

Rij zelf ook op pirelli p5000 drago's en kan scherpe bochten makkelijk met 80 nemen..

met een 440 die te slappe vering heeft.

Gelukkig over 2/3 weken 4cm omlaag.

Geplaatst: 26.03.2007 - 21:23
door volvo 460 1.8 i DL
Kan iemand mij uitleggen hoe ik zelf de koelvloeistof kan verversen van mijn 460 1.8 i dl (1994) en wat ik moet doen bij het bijvullen? Edwin

Geplaatst: 27.03.2007 - 15:05
door joachim
volvo 460 1.8 i DL schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe ik zelf de koelvloeistof kan verversen van mijn 460 1.8 i dl (1994) en wat ik moet doen bij het bijvullen? Edwin
Aan de onderkant van je radiateur zit een rode aftapplug.
Daar laat je je koelsysteem leeg.
Onder je motorkap zit een dikke koelslang op een soort t-stuk.
Op dat t-stuk zit een plastic ontluchtingsventiel die je opendraait.
Vul dan in het tankje je koelvloeistof. rustig aan totdat er vloeistof uit dat ventiel komt. alles sluiten, motor ff laten lopen en een beetje warmte laten genereren en zonodig bijvullen. 20 minuutjes werk hooguit.

Geplaatst: 27.03.2007 - 15:15
door ziepej
Starter,

Bedankt dat je een nieuw probleem aanmeldt, maar wil je dit a.u.b. doen in een nieuw onderwerp ?
Dit onderwerp gaat over al of niet versleten rubbers .
Mensen die later dit draadje opslaan snappen niet wat het koelsysteem ermee te maken heeft.

Vr.groet,
John

Geplaatst: 27.03.2007 - 19:38
door volvo 460 1.8 i DL
Heel erg bedankt ziepej, Ik ga er mee aan de slag.
Ik begrijp eigenlijk niet wat ik verkeerd heb gedaan m.b.t nieuw onderwerp. Waar moet ik dan op aanklikken als ik een vraag wil stellen?
met vr gr Edwin ; op volvo 460 1.8 i dl

Geplaatst: 28.03.2007 - 11:49
door YannickvanRooyen
Als je in de lijst met onderwerpen zit, staat er links boven de lijst "Nieuw onderwerp" Ook waar je dit leest staat het linksboven en links onder :)