Boottrailer trekken in de "W" stand?
Geplaatst: 11.08.2014 - 20:27
Beste mede forummers,
In onze vakantie hebben wij onze boot in een meertje te water gelaten. Ik heb geen idee wat het percentage hier is, maar het is een "gewone" trailer helling.( Je rijdt dus schuin achteruit het water in)Toen ik hem er weer uit wilde traileren ben ik per ongeluk iets te ver achteruit gereden. De trailer dook over een drempel een stuk naar beneden. Ik wilde naar voren rijden, maar ik had nu het zelfde effect als wanneer je vanuit stilstand een stoeprand op wil rijden. Dat gaat ook niet makkelijk. De kofferbak was tot het plafond vol geladen, dus er hing veel gewicht achter in.
Ik begon met rustig gas geven. De toeren gingen omhoog, maar er gebeurde niets. Uieindelijk gaf ik een beste dot gas, de voorwielen gingen spinnen (voor mijn gevoel duurde dit heel lang) en in no time sprongen de achter wielen ook bij. Ik vloooooog naar voren. Bijna een lancering. Eigenlijk een beetje oncontroleerbaar. Ik moet ook zeggen dat ik me nog niet eerder in een soortgelijke situatie heb bevonden.
Een vriend van me zei, je moet hem de volgende keer in de "W" stand zetten. Hij zet dan gelijk de achterwielen ook in. En doseert het gas beter.
Ik ben benieuwd hoe de kenners hier tegen aan kijken.
Het gaat om een XC70 uit 2006, D5 geartronic.
Gr. Alex
In onze vakantie hebben wij onze boot in een meertje te water gelaten. Ik heb geen idee wat het percentage hier is, maar het is een "gewone" trailer helling.( Je rijdt dus schuin achteruit het water in)Toen ik hem er weer uit wilde traileren ben ik per ongeluk iets te ver achteruit gereden. De trailer dook over een drempel een stuk naar beneden. Ik wilde naar voren rijden, maar ik had nu het zelfde effect als wanneer je vanuit stilstand een stoeprand op wil rijden. Dat gaat ook niet makkelijk. De kofferbak was tot het plafond vol geladen, dus er hing veel gewicht achter in.
Ik begon met rustig gas geven. De toeren gingen omhoog, maar er gebeurde niets. Uieindelijk gaf ik een beste dot gas, de voorwielen gingen spinnen (voor mijn gevoel duurde dit heel lang) en in no time sprongen de achter wielen ook bij. Ik vloooooog naar voren. Bijna een lancering. Eigenlijk een beetje oncontroleerbaar. Ik moet ook zeggen dat ik me nog niet eerder in een soortgelijke situatie heb bevonden.
Een vriend van me zei, je moet hem de volgende keer in de "W" stand zetten. Hij zet dan gelijk de achterwielen ook in. En doseert het gas beter.
Ik ben benieuwd hoe de kenners hier tegen aan kijken.
Het gaat om een XC70 uit 2006, D5 geartronic.
Gr. Alex