Pagina 1 van 1
aftermarket Xenon in S60 2003
Geplaatst: 01.07.2006 - 11:16
door paQ
Hallo,
Ik ben helemaal nieuw op dit forum

We hebben twee weken geleden onze eerste Volvo (S60 D5 edition AUT) gekocht uit 2003, welke volgende week wordt afgeleverd.
ik zit met eenXenon vraagje.
In geval van een inbouw aftermarket Xenon kit, moet ik naar ik aanneem een H7 set kopen.
Heeft iemand ervaring wat betreft de reflector afstand tot deze aftermarket lampen? Levert dit geen problemen op voor een eventueel foutief lichtbeeld?
andere kleine vraag is naar welke unit ik moet zoeken voor de in dash telefoon. En of deze zo achteraf nog kan worden ingebouwd.
Geplaatst: 01.07.2006 - 18:08
door NOS
Er zijn van die lampjes te koop en aftermarktet sets. Je kan ook de originele volvoxenonlampen laten monteren. Zag vandaag bij de dealer een v70 met xenonlicht en dat was nou niet echt mooi
Geplaatst: 01.07.2006 - 22:22
door Paul
Nee je lampen zijn er niet echt geschikt voor; lampen zijn niet helder het beste kan je even nieuwe xenonlampen kopen de gehele unit.
ALs je ff zoekt op het forum kan je zien hoe je dat moet doen; er zijn namelijk wel wat complicaties...
Geplaatst: 01.07.2006 - 22:25
door paQ
xenon zou voor mij puur uit praktische overweging zijn. Ik wil ook zo wit mogelijk verkrijgbaar (6000 K) wat nog betaalbaar is (vandaar de 6000) en absoluut niet voor de 'blauwe' looks.
Ik moet nu eenmaal nogal met enige regelmaat 's avonds laat van noord Denemarken terug naar huis. Kom vaak pas 2 of 3 uur 's nachts aan dan, en ik heb vanaf vetrek tot aan laten we zeggen regio Amersfoort onverlichte snelweg.
De eerste keer dat ik dit traject reed met Xenon verlichting was een verademing! Ik ben veel wakkerder, minder moe en je kunt je veel eenvoudiger concentreren. op dergelijke trajecten is het rijden veel eenvoudiger en po den duur gewoon veiliger.
Het zou nu om een aftermarket set van Meccatune gaan. Daar hoor ik veel goede verhalen over. Ze zijn niet echt duur, maar zeker niet de goedkoopste. Ik heb ze ook al gezien en de kabels zijn echt goed dik, goed gesealed, goede stekkers etc etc.
Ik vroeg me alleen af of wellicht de hogere lichtopbrengst voor problemen zou kunnen zorgen, reflector technisch...
Geplaatst: 01.07.2006 - 22:31
door Paul
Ja ik ken die set, heb ik in mijn peugeot gehad, heb 3 setjes versleten en niet omdat ik ze goed vond, maar steeds ging er een lamp kapot, heb automatische verlichiting en ze kunnen er niet tegen dat ze tegelijk aangaan als je de auto start.
Originele koplampen hoeven ook niet te duur te zijn, kijk even op volvos.nl
Geplaatst: 01.07.2006 - 22:46
door Paul
Geplaatst: 01.07.2006 - 22:57
door paQ
die link had ik idd al gezien.
dat zijn natuurlijk de software matige dingetjes die je zo kunt omzijlen.
originele units erin zie ik niet echt zitten kosten-technisch, zeker niet omdat je dan nog steeds geen ballast units hebt.
Geplaatst: 02.07.2006 - 22:56
door Paul
ballast units? Wat bedoel je daarmee?
Geplaatst: 03.07.2006 - 00:46
door paQ
Paul schreef:ballast units? Wat bedoel je daarmee?
de 23000 V ontstekers