overdruk oliedop
Geplaatst: 24.08.2014 - 21:36
beste medeforumleden,
sinds kort heb ik last van een hard fluitende turbo , het gaat om een c70 t5 uit 1998 met 182 000 km (sinds 177 000 km rij ik op lpg g3 brc systeem)
auto is door rica gechipt >310pk 420nm en ik heb een KN openluchtfilter
Qua vermogen lijkt alles hetzelfde alleen schommel de vermogen bij volgas en dus het gefluit van turbo schommel mee. Slangen van de turbo zijn OK.
wel zie ik linksvoor bij de spruitstuk olie zweet en bij de peilstok van onderen ook oliezweet, olievebruik is gewoon zoals altijd niets op aan te merken ik hoef niks bij te vullen tot nu toe.
Wanneer ik de oliedop afdraai spetter er olie uit. (toen ik de auto enkele jaren geleden had gekocht bij 150 000km stand en toen de oliedop uitdraaide was er niks aan de hand hij blaasde heel lichtjes en olie bleef er netjes in)
ik vermoed dat mijn carterventilatie niet goed is, maar vermoed nu ook dat turbo niet lekker is.... Wat denken jullie ervan? controle ? tips? iets waar ik moet opletten of testen?
heeft iemand een tekening van de loop van de carterventilatie ?
alvast bedankt voor meedenken
sinds kort heb ik last van een hard fluitende turbo , het gaat om een c70 t5 uit 1998 met 182 000 km (sinds 177 000 km rij ik op lpg g3 brc systeem)
auto is door rica gechipt >310pk 420nm en ik heb een KN openluchtfilter
Qua vermogen lijkt alles hetzelfde alleen schommel de vermogen bij volgas en dus het gefluit van turbo schommel mee. Slangen van de turbo zijn OK.
wel zie ik linksvoor bij de spruitstuk olie zweet en bij de peilstok van onderen ook oliezweet, olievebruik is gewoon zoals altijd niets op aan te merken ik hoef niks bij te vullen tot nu toe.
Wanneer ik de oliedop afdraai spetter er olie uit. (toen ik de auto enkele jaren geleden had gekocht bij 150 000km stand en toen de oliedop uitdraaide was er niks aan de hand hij blaasde heel lichtjes en olie bleef er netjes in)
ik vermoed dat mijn carterventilatie niet goed is, maar vermoed nu ook dat turbo niet lekker is.... Wat denken jullie ervan? controle ? tips? iets waar ik moet opletten of testen?
heeft iemand een tekening van de loop van de carterventilatie ?
alvast bedankt voor meedenken