Pagina 1 van 2

Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 24.08.2014 - 23:24
door T5 gek
Beste,

Wij gaan deze week een Volvo 940 bekijken. Het is niet de eerste die we gaan bekijken, maar hopelijk wel de mooiste. We zoeken een gezinsauto en die hopen we deze week te vinden. De vorige exemplaren vielen door de mand wegens diverse gebreken. Jammer.

Ik heb echter nu een vraag en ik heb via de zoeksleutel geen antwoord kunnen vinden dus ik stel hem maar gewoon.

De uitvoering die wij gaan bekijken is een Malmö uitvoering. Wie kan mij uitleggen wat voor uitvoeringen er allemaal waren en met wat voor opties die gepaard gingen. Dan weet ik een beetje waar ik naar moet kijken en wat ik kan verwachten aan opties.

Ik heb via hier een lijst ontvangen via een weblog met tips! Ik wil de maker daarvan even complimenteren. Een schitterende en bruikbare handleiding!
http://www.everyoneweb.com/volvorider

Echt Top!

Het betreft een Volvo 940 sedan 2,3IC van 1996. Op de foto een schitterende auto, nu nog in levende lijve.

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 24.08.2014 - 23:41
door lint
Veel informatie kan je vinden bij http://www.volvo700vereniging.nl/

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 25.08.2014 - 14:42
door gold
Ik weet niet of de info correct en volledig is, maar autoweek heeft een hoop auto's in hun db zitten...
Je kunt gewoon zoeken en selecteren op merk, type en dan specificaties kiezen.

BV vanaf 96 : http://www.autoweek.nl/auto/13999/volvo ... r-23-malmo

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 25.08.2014 - 14:50
door MU
De informatie bij autoweek is niet altijd even betrouwbaar op details.

Ik heb even gekeken in de prijslijsten van oudere modellen op volvo.nl, die gaan maar tot 1997 en dan had je alleen nog de keuze uit Nordic en Limited Edition.

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 28.08.2014 - 19:19
door T5 gek
Vandaag weer 2 Volvo 940 bekeken. 2x niet voor ons. De eerste voelde niet vertrouwd. De tweede had teveel beschadigingen in het interieur.

Nog maar eens verder kijken.

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 28.08.2014 - 19:21
door lint
Niet wanhopen, het aanbod van de 900 serie is groot, rustig doorzoeken naar de geschikte 940.

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 04.10.2014 - 12:52
door T5 gek
Het is een 960 geworden van 1995 met een 2,5 6cil.

Erg blij mee! Particulier gekocht.

Bedankt voor de tips!

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 04.10.2014 - 12:54
door MU
Gefeliciteerd met de aankoop :)

Kun je wat foto's uploaden?

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 04.10.2014 - 14:51
door wim de jong
succes ermee,

een 960 is compleet anders dan een 940. Alleen de buitenkant lijkt erop, maar de motor, souplesse en uitrustingsnivo is zoveel beter, relaxter en luxer.... ook de ophanging (mn de achterwiel dmv multilink) is stukken beter.

veel rijplezier !!!!!

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 04.10.2014 - 17:00
door lint
Dat is een hele echte Volvo geworden, de 960 is een hele fijne auto om te rijden.

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 05.10.2014 - 22:15
door Scotloop
Van harte!!! Ik kijk uit naar de foto's ^^ :D

Het is een 960 geworden

Geplaatst: 18.10.2014 - 17:30
door T5 gek
Bedankt allemaal. Foto's uploaden snap ik niet helemaal hoe het moet, maar het is een donkerblauwe met lmv die lijken op wieldoppen.

Hij staat nu bij een schadehersteller. Er moest een nieuw voorraam in. Bleek de carrosserie eronder helemaal verroest. Kon geen nieuw glas in. Moest eerst hersteld worden, dat was een kleine tegenvaller.

Ik heb intussen wel "nieuwe"/ gebruikte gasveren voor de kofferklep gescoord. Ik kreeg de klep op mijn hoofd. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Verder heb ik een bagagerek gescoord. Dan kunnen we veilig op vakantie met de kids.

Nu op zoek naar een leren stuur. Ik hou niet zo van dat plastic stuur. Begint ook los te raken.

Ik vraag me af, is het dashboard makkelijk te demonteren. Ik moet lampjes vervangen van het tellerunit. Het is er zo donker 's avonds. Ik kan niet zien hoe hard ik rijdt.

Andere vraag. De thermostaat is denk ik stuk. De temperatuurmeter komt niet van zijn plek af. Waar kan ik dat in zoeken is dat een meer voorkomend probleem? Verder erg blij mee

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 18.10.2014 - 18:18
door MU
Wat een gebreken, gelukkig kijk je er positief tegenaan

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 18.10.2014 - 19:21
door lint
T5 gek schreef: Bedankt allemaal. Foto's uploaden snap ik niet helemaal hoe het moet, maar het is een donkerblauwe met lmv die lijken op wieldoppen.

Hij staat nu bij een schadehersteller. Er moest een nieuw voorraam in. Bleek de carrosserie eronder helemaal verroest. Kon geen nieuw glas in. Moest eerst hersteld worden, dat was een kleine tegenvaller.

Ik heb intussen wel "nieuwe"/ gebruikte gasveren voor de kofferklep gescoord. Ik kreeg de klep op mijn hoofd. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Verder heb ik een bagagerek gescoord. Dan kunnen we veilig op vakantie met de kids.

Nu op zoek naar een leren stuur. Ik hou niet zo van dat plastic stuur. Begint ook los te raken.

Ik vraag me af, is het dashboard makkelijk te demonteren. Ik moet lampjes vervangen van het tellerunit. Het is er zo donker 's avonds. Ik kan niet zien hoe hard ik rijdt.

Andere vraag. De thermostaat is denk ik stuk. De temperatuurmeter komt niet van zijn plek af. Waar kan ik dat in zoeken is dat een meer voorkomend probleem? Verder erg blij mee
Dat zijn toch wat tegenvallers. De temperatuurmeter zelf kan ook defect zijn of de temperatuursensor. De tellerunit is makkelijk los te maken om de lampjes te vervangen.

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 20.10.2014 - 10:50
door T5 gek
Tja, we hebben hem dan ook voordelig op de kop weten te tikken. Maar dat wordt steeds minder zo :/

Is er ergens een how to van hoe de teller unit uit het dashboard komt?

Waar moet ik de thermostaat zoeken bij deze auto?

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 20.10.2014 - 11:01
door lint
Een gekeken op het andere forum:

Het is niet moeilijk maar het vergt wel enige behendigheid. Allereerst zitten "in" de bak aan de bovenkant twee kapjes die weg moet klikken met een schroevendraaier (plat). Dan komen twee schroeven zichtbaar die je los moet draaien. Daarnaast de chromen strips op het dashboard verwijderen. Zet een platte schroevendraaier achter de strip, en "trek" deze recht naar voren. Kijk even uit met de lange strip, want die buig je heel makkelijk. Je wipt de strip er zo uit. Dan zitten onder de ventilatieroosters (links en in het midden van het dashboard) twee schroeven. Draai die los. Daarna kan je de hel kap naar je toe halen. DIt zit wel geklikt, dus het kost wel wat kracht. Handig is om het stuur er even af te halen, dan heb je meer bewegingsruimte.

Tenslotte zie je de schroeven van de tellerbak zelf zitten, die kan je losdraaien, en dan kan je de bak zo naar je toehalen. Aan de achterkant zitten de fittingen die je met een kwartslag los kunt draaien.

O ja, de omlijstingen van de knopjes van de verlichting (linkerzijde) en de airco (midden dashboard) moet je ook verwijderen. Dit is een kliksysteem. Ben een beetje beleid en een schroevendraaier wip je die er ook zo uit.

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 20.10.2014 - 11:15
door lint
Ook voor de thermostaat even op het andere forum gespiekt:

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 20.10.2014 - 22:39
door T5 gek
Top! Bedankt voor de tips!

Klein nieuwtje erbij dan maar nog. Ben met een compleet leren interieur bezig. Incl vloer bekleding etc. Het is crème leer. Met luxe stoelen met 3 geheugenstanden.

Onze stoelen zijn niet elektrisch. Zouden die stekkers er al liggen voor de stoelen?

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 22.10.2014 - 13:20
door T5 gek
Niet meer nodig. Het gaat niet door.

Re: Volvo 940 2,3IC 1996

Geplaatst: 22.10.2014 - 14:52
door mad
T5 gek schreef: Niet meer nodig. Het gaat niet door.
Watsgebeurd?