raar verhaal
Geplaatst: 28.08.2014 - 09:57
hallo,
kreeg problemen met s80 bifuel, neiging tot stotteren, soms uitvallen bij lage toeren. Naar volvogarage, uitlezen, probleem 4 cilinder, waarschijnlijk bobijn. Zouden die vervangen na bestelling. Bestelling liep vertraging op, ik had een week-end in Frankrijk geboekt, was geen probleeem, 1500 km gereden,eenmaal probleem met lpg, na afzetten motor, geen probleem.Na thuiskomst naar garage, drama , doen compressiemeting, 4, cilinders probleemloos, 5 de cilinder total loss, geen compressie, volgens garage klep kapot, zou tussen 3 a 4000 euro kosten. Bedenktijd gevraagd, nieuwe bogies gemonteerd. Eigenaardig genoeg rijdt de wagen vrij probleemloos op benzine, met vrij normaal verbruik 1 op 10, kleine afstanden. Ben helemaal niet technisch, heb een paar vragen
- kan bij aflezing een uitgevallen cilinder over het hoofd gezien worden?
-kan een klep plots uitvallen of gaat dat langzaam
-kan de rit naar frankrijk voor dit probleem gezorgd hebben?
-kan het zijn dat dit een oud probleem is en deze motor altijd op 4 poten gedraaid heeft (bouwjaar 2004, gekocht bij 52000 km, had twee jaar stilgestaan, nu 110000 km) heb eigenlijk de indruk dat er niet veel veranderd is
-kan ik nog een tijdje met 4 cilinders rijden, omdat ik niet graag zwaar investeer en stilaan aan een nieuwe wagen denk
bij voorbaat dank voor het meedenken
cees
kreeg problemen met s80 bifuel, neiging tot stotteren, soms uitvallen bij lage toeren. Naar volvogarage, uitlezen, probleem 4 cilinder, waarschijnlijk bobijn. Zouden die vervangen na bestelling. Bestelling liep vertraging op, ik had een week-end in Frankrijk geboekt, was geen probleeem, 1500 km gereden,eenmaal probleem met lpg, na afzetten motor, geen probleem.Na thuiskomst naar garage, drama , doen compressiemeting, 4, cilinders probleemloos, 5 de cilinder total loss, geen compressie, volgens garage klep kapot, zou tussen 3 a 4000 euro kosten. Bedenktijd gevraagd, nieuwe bogies gemonteerd. Eigenaardig genoeg rijdt de wagen vrij probleemloos op benzine, met vrij normaal verbruik 1 op 10, kleine afstanden. Ben helemaal niet technisch, heb een paar vragen
- kan bij aflezing een uitgevallen cilinder over het hoofd gezien worden?
-kan een klep plots uitvallen of gaat dat langzaam
-kan de rit naar frankrijk voor dit probleem gezorgd hebben?
-kan het zijn dat dit een oud probleem is en deze motor altijd op 4 poten gedraaid heeft (bouwjaar 2004, gekocht bij 52000 km, had twee jaar stilgestaan, nu 110000 km) heb eigenlijk de indruk dat er niet veel veranderd is
-kan ik nog een tijdje met 4 cilinders rijden, omdat ik niet graag zwaar investeer en stilaan aan een nieuwe wagen denk
bij voorbaat dank voor het meedenken
cees