Pagina 1 van 1

Volvo S80 2.4D v/s D5

Geplaatst: 31.08.2014 - 01:36
door belgian-tsm
Hallo,

Zijn er hier mensen die van hun 2.4D een D5 gemaakt hebben?
Volgens bepaalde bronnen zou je dit alleen kunnen doen, met andere ECU of de ECU te laten voorzien van de besturing van D5.
De rest (motoblok...) zou indentiek zijn...

Mijn S80 zit nu aan een verbuik van ongeveer & gemiddeld 6.2L op 100 km. 130pk en automaat.

Stel dat ik een ECU zou laten steken of de huidige ECU laten remappen met D5 aansturing, hoe zit dat dan met de andere software, zoals alarm...?

wordt de alarmsoftware, en andere softwaren, of autoinstellingen ook op de ECU opgeslagen, of nog op een andere module?

Want de auto latten tunen (remappen)... is allemaal niks, maar ik wil wel zeker zijn dat mijn motorblok er niet rapper van gaat slijten, en mijn brandstofverbuik ongeveer hetzelfde blijft. Met mijn S70 2.5 TDI zat ik aan 7.0 à 7.2 L op 100 km, dat was best ook nog mooi.

Wie heeft hier meer informatie, uitleg, of gerustellingen over aub ^_^

Re: Volvo S80 2.4D v/s D5

Geplaatst: 31.08.2014 - 01:37
door belgian-tsm
P.S. De mensen die een S80 D5 automaat hebben, wat is jullie brandstof verbuik in L per 100 km gemiddeld?

Re: Volvo S80 2.4D v/s D5

Geplaatst: 31.08.2014 - 08:11
door V70/2.4D/2003
Softwarematig kan alles. Je gaat naar de dealer, die stopt de stekker er in en laadt één of ander programma van Polestar en je hebt de waarden van een D5, ergo: 163 PK, 185 PK of 215 PK, het is "whatever you want". Vraag is alleen of de rest het aan kan maar als dat allemaal identiek is, en de dealer weet dat, ga je gang. Hij zal er niet minder door gaan verbruiken, als je dat zou willen moet je denken aan tuning op maat of re-mappen. In dat geval kun je jezelve met voiture vervoegen in Uden bij Volvotune. En Uden is niet bepaald ver gelegen van België dus...

Re: Volvo S80 2.4D v/s D5

Geplaatst: 31.08.2014 - 11:15
door lint
Mijn S80 D5 met 6 traps geartronic uit 2010 verbruikt 6.9 liter/100 km met weinig stadskilometers.

Re: Volvo S80 2.4D v/s D5

Geplaatst: 01.09.2014 - 08:50
door Bover
ZOALS hierboven a gemeld, een goed adres is Volvotune.
Ik heb mijn 163pk een eco-power tuning gegeven en mijn verbruik is wel gedaald, maar ik rij hoofdzakelijk snelweg en altijd cruise control er op.
Mijn ervaring is dat je overla in Belgie en Nederland kunt tunen, maar je motormanagement aanpassen is toch echt wat anders.
Immers software matig kun je de parameters veranderen en dat bij elke volvo met dezelfde motor het identieke pakket geven.
En ja dat loop ook niet slecht.
Bij Obbe van Volvo tune is het verschil dat je met een vaktechnisch gedreven man te maken hebt die graag met jou de beste aanpassingen wilt maken passend bij je "driverswish".
Hoe wil ik rijden, welk toerental is de kracht van mijn koppel vereist, rij ik wel of geen caravan, wil ik zuinig rijden en toch ook power achter de hand hebben.
Uden ligt maar een stukje verder dan Eindhoven in Nederland of 60 min van Antwerpen..

Succes,
\Bob

Re: Volvo S80 2.4D v/s D5

Geplaatst: 01.09.2014 - 10:18
door V70/2.4D/2003
Amai, en zo is het maar net......of "zeker en vast" zoals de Belgen dat zo mooi zeggen.

Re: Volvo S80 2.4D v/s D5

Geplaatst: 01.09.2014 - 21:16
door Bover
:lol: allee belgie

Re: Volvo S80 2.4D v/s D5

Geplaatst: 03.09.2014 - 22:57
door JER
Rij in n d5 aut uit 2005 met bijna 4 ton. Hiervan zelf zon 150 k van gereden. Verbruik is na revisie versnellingsbak gedaald naar 1¦15, voor de revisie rond 1¦13. Ik rij stevig, maar geen scheurneus.

Re: Volvo S80 2.4D v/s D5

Geplaatst: 05.09.2014 - 12:03
door belgian-tsm
Tot zover ik mee ben, zou een fabrieksaf D5 163pk zijn, en ik zou daar ook met willen beginnen. Het motorblok zou indentiek zijn dan 2.4D 130pk, alleen de ECU heeft andere waarden.
Maar stel dat ze dan in de Volvogarage de software van de ECU gaan upgraden of dergelijke bij het groot onderhoud, wat zei normaal altijd doen, gaat dat dan iets doen aan de tuning ?