Onregelmatig stationair Volvo 940 2.3 i.c.
Geplaatst: 03.09.2014 - 12:41
Zo daar was ik weer...
Nadat ik vorige week bij mijn 940 uit 96 de brandstofpomp heb laten vervangen ben ik toe aan het volgende euvel, wat daarvoor ook al speelde trouwens.
Hij loopt dus op en gas en benzine.
Als hij stationair staat de draaien valt me op dat toerental zo nu en dan op en neer gaat.
Het lijkt alsof bijvoorbeeld de airco ineens vermogen vraagt en het toerental laat dalen, motor overcompenseerd een beetje en toerental gaat richting 1000
Valt weer terug naar zijn normale ±800 toeren, houd dit paar seconden vol, en begint van voor af aan weer.
De airco staat trouwens uit als dit gebeurd dus die zal het niet zijn, maar even ter indicatie van hoe het op mij overkomt.
Zou het kunnen door de brandstofpomp die dan ineens veel stroom vraagt of een ander electronisch onderdeel?
Ik heb ook al gelezen over het gaskleppenhuis schoon maken, wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Hier al wat spul voor gehaald, zoals soort van carburateur-reiniger maar dan voor injectie geschikt. Alhoewel ik gelezen heb hier voorzichtig mee te zijn ivm aantasten van bepaalde coatings. Dus zodra ik hem gedemonteerd heb ga ik eerst maar voorzichtig met de tandenborstel in de weer, en compressor om wat kanaaltjes schoon te blazen. Als dat allemaal niet lukt dan maar de reiniger derbij halen.
Graag zou ik nog wat tips willen over waar nog meer naar te kijken wat dit euvel betreft, mocht de schoonmaken niet de oplossing bieden.
Bvd!!
Nadat ik vorige week bij mijn 940 uit 96 de brandstofpomp heb laten vervangen ben ik toe aan het volgende euvel, wat daarvoor ook al speelde trouwens.
Hij loopt dus op en gas en benzine.
Als hij stationair staat de draaien valt me op dat toerental zo nu en dan op en neer gaat.
Het lijkt alsof bijvoorbeeld de airco ineens vermogen vraagt en het toerental laat dalen, motor overcompenseerd een beetje en toerental gaat richting 1000
Valt weer terug naar zijn normale ±800 toeren, houd dit paar seconden vol, en begint van voor af aan weer.
De airco staat trouwens uit als dit gebeurd dus die zal het niet zijn, maar even ter indicatie van hoe het op mij overkomt.
Zou het kunnen door de brandstofpomp die dan ineens veel stroom vraagt of een ander electronisch onderdeel?
Ik heb ook al gelezen over het gaskleppenhuis schoon maken, wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Hier al wat spul voor gehaald, zoals soort van carburateur-reiniger maar dan voor injectie geschikt. Alhoewel ik gelezen heb hier voorzichtig mee te zijn ivm aantasten van bepaalde coatings. Dus zodra ik hem gedemonteerd heb ga ik eerst maar voorzichtig met de tandenborstel in de weer, en compressor om wat kanaaltjes schoon te blazen. Als dat allemaal niet lukt dan maar de reiniger derbij halen.
Graag zou ik nog wat tips willen over waar nog meer naar te kijken wat dit euvel betreft, mocht de schoonmaken niet de oplossing bieden.
Bvd!!