Pagina 1 van 2
V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 11:27
door Delanghe
Yes yes yes.....
Hij is besteld.... enige probleem bij de diplomat edition... we weten niet of het Rebel-blue beschikbaar is
Hopelijk vandaag nog een verlossend antwoord van de dealer!!
ook qua opties ben ik er nog niet echt uit, er zit een summum packet op en nog een bom extra's....
(wel grappig, ik vraag aan de verkoper om het alarm erbij te nemen, na 5 minuten zoeken kwamen we tot de conclusie dat dat er ook al standaard opzat)
wel heb ik velgjes erbij gepakt, 17" Ixion Alloy's.....
Nu wordt het (tergend lang) wachten.... tot januari
ohja, heeft er iemand info over het sensus connect high performance sound met 7" scherm.... ik vind hier niets over terug....
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 11:52
door BlackcurrantV70
Ik begrijp niet goed waarom mensen nog een D2 willen nu de nieuwe D4 er is, qua bijtelling is er toch nauwelijks verschil in NL ?
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 12:07
door jeroenv_
Ik gok dat TS uit Belgie komt?
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 12:13
door OGA244
en dat hij een auto koopt waar hij in het geheel geen belastingen over betaald (dan snap ik ook niet goed dat hij geen D4 neemt)
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 12:26
door sander69
als de d2 versie nu bomvol extra opties wordt gepropt om dit type ook gangbaar te houden, dan snap ik die keuze wel.
ik heb liever meer "luxe" opties dan een iets snellere motor..
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 12:29
door lint
Blijven altijd keuzes, of een volle D2 of een minder volle maar sterkere D4.
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 12:36
door Delanghe
Inderdaad, komt vanuit België...
Vermits ik praktisch geen kilometers meer doe vond ik het wat overdreven om een zwaardere motor te pakken....
Eigenlijk is de wagen in zijn geheel veel TE voor zo weinig kilometers....
Mijn huidige wagen is een S40 - 2004 met 2.0D motor, maar tot heden deed ik dan ook een dikke 150km/dag...
Nu verhuis ik van werkplaats en zou ik nog maar een 10tal per dag doen, (dus de fiets gaat meer gebruikt worden dan de wagen)
ook zie ik het nu er niet van in om dan zoveel meer te betalen (hier worden de taksen ed anders berekend hé)
vandaar mijn keuze.... ik heb zelfs getwijfeld over de benzine versie :

Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 12:53
door JeroenSpock
Een diesel voor 10 km per dag?
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 13:22
door rsnhakan
Als die 10 km de enige rit van de dag is, ga je problemen krijgen met het roetfilter. (wat weer zorgt voor andere problemen)
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 13:27
door Kurt1975
Ik zou ook uitkijken naar een Benzine als ik jou was.
De diesels van tegenwoordig hebben het echt nodig om regelmatig goed warm gereden te worden.
Dit om problemen met roetfilter, egr, en andere milieumaatregelen te voorkomen.
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 13:28
door dbosker
rsnhakan schreef:
Als die 10 km de enige rit van de dag is, ga je problemen krijgen met het roetfilter. (wat weer zorgt voor andere problemen)
+1. Was destijds ook de reden waarom wij voor het pendelen tussen de ene locatie van ons bedrijf en de andere een 1.6D van Citroen (Jumpy) hebben gekocht. Deze had namelijk geen roetfilter.
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 13:33
door BlackcurrantV70
Onze C70 doet ook vooral kortere ritjes, ongeveer 40km/dag, dus 20km heen en 20km terug, en af en toe eens een daguitstap als het dak open kan.
Maar voor 10km/dag zou ik ook geen diesel nemen.
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 17:46
door Delanghe
Hij is reeds besteld en toch wordt het een dieseltje,
Ik ken de problemen van de roetfilter en egr.... zoals ik al zei zal het voornamelijk zijn voor andere ritten dan naar het werk en terug (fiets is vele voordeliger, gezonder en goedkoper)
wanneer ik verdere afstanden ga doen dan werkverkeer, dan pas komt hij uit de garage.....
Heb lang getwijfeld en met de verkoper en mechaniekers erover gehad, inderdaad, als je ermee rijdt moet je zien dat de motor warmgereden wordt (op een normale manier)....
regelmatig eens de roetfilter uitblazen (autostrade even doorduwen dus) en bij aankomst een minuutje laten nadraaien voor de turbo.
Nu mijn huidige wagen is een volvo V40 2.0D en heb nog geen problemen gekend omdat het een diesel is, toen ik hem kocht was het een tweedehandsje van 7 jaar met maar 44000km op de teller.
(niet gefoefeld!)
en nu staat er al een 155000 op (3jaar later dan aankoop)
Mijn vader presteerd hetzelfde met een peugeot, 1.6D 7jaar oud, en net aan de 60000km.....
eigenlijk komt het erop neer dat deze wagen in de week meer stil zal staan dan rijden.... maar ik kon deze aanbieding niet laten liggen....
het enige verschil tov de benzine hier in België is de aankoop aan de pomp.... scheelt ongeveer €,60/liter en het verbruik ligt gemiddeld 2 liter hoger...
Nu gezien het woonwerk verkeer minder is wil dit niet zeggen dat ik niet aan mijn 20000km/jaar kom, ik rijdt veel rond in de weekends en dergelijke....
vandaar mijn keuze... hoop dat dit meer licht in de duisternis schept?
maar, nu heb ik nog nergens iets gevonden/ gelezen wat nu eigenlijk deze sensus connect high performance sound met 7" scherm precies inhoud?
Is dit nu de versie met 8 of 10 luidsprekers? is dit met adaptief dashbord etc... (eigenlijk weet ik verassend weinig over de auto die ik ga kopen..

..)
Maar het is een volvo met veel opties voor weinig geld....

Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 18:14
door JeroenSpock
Misschien is het verschil in MRB in België zo klein dat een diesel idd niet uit maakt, hier in NL wel namelijk.
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 18:17
door rsnhakan
Het roetfilter blaas je niet schoon door veel gas te geven. (wel de EGR-klep) De motor moet op bedrijfstemperatuur komen zodat het roetfilter kan gaan reinigen, indien nodig.
Succes met het wachten op de V40!
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 19:12
door CHRISITO
8 speakers 7 inch scherm en ja digitaal dashboard. En het werkt prima hoor
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 20:40
door jajutho
JeroenSpock schreef:
Misschien is het verschil in MRB in België zo klein dat een diesel idd niet uit maakt, hier in NL wel namelijk.
Een 2.5 diesel kost evenveel als een 2.5 benzine als de vermogens hetzelfde zijn. (En dat is voor mijn V70 360 Euro/ jaar (Geen type fout))
Daarom, heb ik al eens geschreven, als je een diesel zoekt met geen banaal hoge Km stand dan heb je veel keuze in België.
J
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 21:05
door m1karabijn
ja en dat heb ik ondervonden
ik zocht een V50 met een D5 motor en kwam uit bij een handelaar in Rosmalen daar kocht ik een V50 D5 met 92000Km op de teller uit 2007 was een import auto uit Belgie
dus in 7 jaar weinig gelopen en ook niet onbelangrijk dealer onderhouden
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 21:15
door Fredhead
rsnhakan schreef:
Het roetfilter blaas je niet schoon door veel gas te geven. (wel de EGR-klep) De motor moet op bedrijfstemperatuur komen zodat het roetfilter kan gaan reinigen, indien nodig.
Succes met het wachten op de V40!
De motor, of beter gezegd de uitlaatlijn flink op temperatuur stoken doet ook veel.
Voordat ik bij de KLM werkte hadden we bij het bedrijf VW's waarvan het roetfilter ook steeds dichtslibte en er waren een aantal personen die er handig in waren de boel goed warm te stoken en alles was weer schoon.
Is natuurlijk niet dé methode maar het kan wel werken
Re: V40-D2 Diplomatic edition - Besteld!!!!
Geplaatst: 27.09.2014 - 21:35
door m1karabijn
die hele farc met de zogezegde schonere lucht doormiddel van een roetfilter slaat nergens op
geld klopperij en anders niets
op de tweede maasvlakte staat een kolencentrale die totaal niet aan de milieu eisen voldoet.
spuit per uur meer Co2 uit als jou auto in 10 jaar
dus lekker diesel rijden roetfilter onderhanden laten nemen in Uden en klaar is klara
