Pagina 1 van 2
S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 28.09.2014 - 20:23
door Oersaai
Beste mensen,
Door drukte in ons gezin heb ik het nog niet eerder kunnen melden, maar mijn prachtige V70 heeft inmiddels een andere eigenaar. Ik ben minder gaan rijden en de wegenbelasting voor de D5 was niet meer te doen.
Nu denk ik erover een S60 op LPG G3 aan te schaffen en ik heb het volgende exemplaar op het oog:
Link naar de S60 2.4T
Omdat ik hier in het forum meerdere keren gelezen heb over het risico van gescheurde cylinders,
zou ik heel graag jullie advies (oftewel jullie zegen

) krijgen
De huidige eigenaar heeft een aantal facturen gemaild (zij bijlage's)
Hij zegt in de advertentie dat de motor is gereviseerd, maar ik maak er alleen een reparatie aan de kop uit op.
Heeft dat belangrijke toegevoegde waarde? Met mijn beperkte technische kennis denk ik dat het een koprevisie is geweest? Zou dat schelen mbt de levensduur van de motor als geheel?
Ik heb 3 facturen bijgesloten. Zouden jullie eens voor mij willen kijken of deze auto de moeite waard is?
Het is geen nieuwe auto, dat begrijp,ik heel goed, maar ik probeer het risico in te schatten voor zover dat kan.
(Denken jullie trouwens dat een aankoopkeuring bij een Volvodealer meerwaarde heeft mbt de staat van het motorblok?)
Ik wacht de reacties met spanning af! Mijn dank is alvast groot!!!

Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 28.09.2014 - 20:54
door V70/2.4D/2003
God zegene de greep is de kreet die hem wel het beste raakt. De motor kan het gerust aan, vraag is alleen wat hij met G3 blijft doen. Als het allemaal klopt en hij is goed, waarom dan niet? Uitrusting is in elk geval compleet en de auto ziet er op de foto's keurig uit.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 28.09.2014 - 20:55
door lint
Leuke auto maar blijft toch een gok met zo'n kilometerstand en op LPG.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 28.09.2014 - 21:03
door Oersaai
V70/2.4D/2003 schreef:
God zegene de greep is de kreet die hem wel het beste raakt. De motor kan het gerust aan, vraag is alleen wat hij met G3 blijft doen. Als het allemaal klopt en hij is goed, waarom dan niet? Uitrusting is in elk geval compleet en de auto ziet er op de foto's keurig uit.
Dank voor je feedback

Vanwaar de kanttekening mbt G3?
Is dat ivm extra hitte of slijtage?
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 29.09.2014 - 06:05
door V70/2.4D/2003
Dat kan een probleem zijn/gaan worden idd. Lees je even goed in vwb LPG. Het is niet per definitie slecht maar kent mogelijkheden om het risico zijn klein mogelijk te maken.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 29.09.2014 - 06:59
door mad
Voor dat geld zou ik de gok wagen...en een aankoopkeuring laten doen bij de dealer. Wielophanging, schokbrekers ed zou ook al een keer vervangen moeten zijn. Wat kan er in de vrede nog meer aan mankeren...
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 29.09.2014 - 10:05
door JeroenSpock
Er is als het goed is ergens een topic van een jongen uit Zwolle, die niets dan problemen had met zijn 2.4T. Ook een gescheurde cilinderwand.
Maar die liep op benzine dacht ik.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 29.09.2014 - 15:50
door prwi
Mooi dat je de naw gegevens van die mensen online zet.
Streetview de garage eens (Pro4All). Daar zou ik m'n fiets nog niet brengen voor onderhoud.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 29.09.2014 - 20:15
door Kleinejongen
Als aanvulling op "prwi" zou ik ook mijn auto niet brengen naar (Pro4all) tevens bij het beter bekijken van de facturen dat de distributie 2x is vervangen in korte tijd! Zoals eerder gezegd zal een aankoop keuring een stuk duidelijkheid moeten geven maar vergeet vooral niet het gevoel dat je bij de auto hebt en de verkoper! Negeer nooit je gevoel! Mijn mening met auto`s op LPG/LPG3 is dat ze meestal verkocht worden als de problemen ontstaan, en dat niet te vergeten dat gas toch wel het beste blijft voor het kookstel

Als laatste blijf je bewust dat het blok ongetwijfeld die 4 ton makkelijk aan kan maar de rest van de auto heeft ook 4 ton meegedraaid!
Ik zou zeg zeggen Succes.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 29.09.2014 - 21:32
door Doeke Dobma
Als je naast de aanschaf van de auto nog een € 1000,- reserveert voor (mogelijk) achterstallig onderhoud of onvoorziene reparaties, kun je de gok wagen. Als je voor 2850 wilt rijden zou ik hem links laten liggen. Zoals gezegd, een auto verkoop je meestal als er iets mis mee is en/of als er iets aan zit te komen. Behalve dat zijn de S60 en V70N niet de meest betrouwbare auto's op gas (uitzonderingen daargelaten), dus ik zou hem laten staan. Is gewoon een benzine auto geen optie?
De 850,S70/V70 classic zijn meer geschikt voor G3, hoe was het ook alweer, iets met hydraulische klepstoters?
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 29.09.2014 - 21:48
door Ben
Mods break
De bijlagen bevatten persoonsgegevens van mensen die niet op het forum actief zijn.
Dat is niet de bedoeling en dus zijn ze verwijderd.
Geanonimiseerde facturen plaatsen is geen probleem.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 01.10.2014 - 12:29
door sju_art
Die jongen uit Zwolle was ik (alhoewel er ooit nog 1 met een 2.4T is geweest).
Je wil niet weten hoeveel ellende ik ermee gehad heb en de 2.4T motorblok wissel stond daarin centraal. Met een probleemloze 2.4 140 pk en 2.4 170 pk zou ik als ik jouw was niet eens een 2.4T overwegen.
Niemand kan je exact vertellen waardoor de wanden scheuren, maar tijdens de blok wissel leerde ik ook nog eens dat de o-ringen van de olie pomp in het carter ook een risico zijn.
Ik zou, ondanks ook de contente 2.4T rijders, niet weten waarom je een, in de basis, zo'n gevoelig blok in je auto wilt. De 2.4 na is bullet proof.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 01.10.2014 - 15:50
door V480-S60
Advies: voor dat bedrag NIET doen. De auto is veel te duur. €2850,- voor die leeftijd met die km-stand. Voor €1500 meenemen en dan ten minste € 1500 vrijhouden voor reparaties is beter. Maar dan moet je wel naar een garage gaan die wat van Volvo af weet en geen hoge werkplaatstarieven rekent.
Sorry dat ik wat negatief klink maar helaas is dit wel realistisch.
BTW. De wegenbelasting voor de D5 werd te duur? Vergis je niet in de wegenbelasting voor een LPG auto van dit gewicht. Daarnaast waarom LPG. gewoon benzine is waarschijnlijk voordeliger. zeker bij minder dan 15000 km per jaar.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 02.10.2014 - 16:35
door 850sittard
Ik rij zelf nu een jaar met een S60 2.4T op benzine en mijn ervaring is in ieder geval dat de motor uit de C70 die ik hiervoor had soepeler reed.
De 2.4T is wel een levendige motor, wat het ook wel weer leuker maakt dan de 170pk 2.4i in de C70.
Over de kwaliteit van de motor, het zal vast en zeker een "mindere" motor zijn dan sommige andere 5 cilinders maar ik, en de kennis waarvan ik de auto heb gekocht, hebben nog geen echte problemen gehad tot nu toe.
Heb er toen 4500 voor betaald met pas 156xxx op de teller met op een paar kleine opties extra.
2850 lijkt mij dus ook best prijzig nog..
Benzineverbruik, mits je normaal rijd, is ook nog een redelijk nette 1 op 10/10,5.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 10.10.2014 - 16:24
door RoyvW
Als de kop gereviseerd is dan is de toestand van de motor op dat moment beter dan de toestand van een motor die op benzine heeft gedraaid met een dergelijke stand. LPG is een veel schonere brandstof en tast de motor verder niet aan, op de kop na dan. Hopelijk hebben ze meteen gasvaste klepzittingen geplaast waardoor je nu helemaal geen problemen met de kop zult krijgen in de toekomst. Mijn S60 is met 330k weggegaan waarvan de motor nog prima liep, zonder revisie en waar zelfs de kleppen nog nooit van zijn gesteld. Ook de 2.4T doet het prima op LPG er normaal mee wordt omgegaan. Als je het toerenbereik boven de 4000 vaak benut dan zal het snel gedaan zijn. Een benzine of diesel is dan interessanter.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 13.10.2014 - 16:37
door sju_art
Ook met gaskop (dat had die van mij) kunnen de wanden scheuren. Nogmaals, met zo'n enorm aanbod aan volvo's, waarom dan toch een 2.4T willen. Het is de slechtste motor die er is.
Ook met beleid gaan ze stuk....
neem dan de 2.5T vanaf 2003 (niet die van voor 2000, das dezelfde als de 2.4T), de 2.0T of de T5. Of dus de 2.4 na.
Net als een volvo S80 T6, waarom zou je dat nog willen met al de voorkennis op dit forum. Je weet dat het duur wordt (Automaatbak geven snel de geest). er zijn geen short-cuts.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 13.10.2014 - 17:27
door kevinwalter
sju_art schreef:
Het is de slechtste motor die er is.
Nop.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 13.10.2014 - 20:16
door jpwg001
Ik heb dan vast en zeker erg veel geluk. Mijn 2.4T gaat al 290.000 km mee. Rijden met beleid, af en toe het vermogen aanspreken en deugdelijk onderhoud.
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 13.10.2014 - 20:40
door michaelvolvoV50,T5
ik heb van af vrijdag mijn trotse v50 T5 die bevalt me prima 2004
Re: S60 2.4T met 414.000km, graag advies
Geplaatst: 13.10.2014 - 20:54
door ijsga
Stel je anders even voor in
het daarvoor bestemde topic. En we zien graag foto’s!