Pagina 1 van 1

Volvo V40 T2 R-design

Geplaatst: 03.10.2014 - 14:35
door Mark87
De nieuwe Volvo V40 T2 R-Design: Ik mocht hem eindelijk afgelopen donderdag ophalen bij de dealer. Hiervoor reed ik een C30 2.0 R-Design (2010), dus ik was al bekend met Volvo. Echter, deze V40 is méér auto, méér luxe en gewoonweg meer plezier.

==========================
De auto is als volgt samengesteld:
- motor 1.6 T2 (benzine)
- Black sapphire metallic lak

Pakketten:
- R-Design & Plus Line
* R-Design look (overal Silk metal look, sportpedalen, lederen pook, etc.)
* R-Design leder
* hemelbekleding in zwart (charcoal)
* LED dagrijverlichting verticaal in de voorbumper
* R-Design voorbumper
* automatische dimmende binnenspiegel
* Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
* Instaplijsten voorportieren
* Regensensor
* verwarmbare voorruit en voorstoelen
* in hoogte verstelbare passagierstoel
* 17" Ixion lichtmetalen vergen

- Business Pack Connect
* Sensus navigatie (incl. lifetime mapcare)
* Electronic Climate Control (incl Interior Air Quality System)
* Cruise control
* Audiobediening in stuurwiel
* Park assist achter
* Sensus Connect met Premium Audio by Harman Kardon

- Overige opties
* Digital Audio Broadcasting (DAB+)
* Keyless start
* Laadvloer met twee niveaus
* Afsluitbare wielbouten

- After market
* Achterruit en achterzijruiten getint 20%
==========================

De reden dat ik (mede) voor deze V40 heb gekozen, is dat ik graag een vijfdeursauto wilde. De C30 was zeer sportief en leuk om te zien en in te rijden, maar het was een driedeurs. En dat begint op een gegeven moment toch te vervelen. Bovendien kreeg ik er nog een leuke prijs voor, dus toen heb ik de keuze gemaakt om een V40 aan te gaan schaffen.

Direct vanuit de garage heb ik mijn V40 (de achterruiten) laten tinten. Niet scheelt het alleen een belasting op je airco, het ziet er ook nog eens een stuk strakker uit.

De auto rijdt voortreffelijk. Met deze 1.6 turbo benzinemotor rijd je heerlijk over alle soorten wegen, of dat nu in de bebouwde kom is of op de autosnelweg. Ik moest eerlijk gezegd wel even wennen aan de gevoeligheid van de besturing (zeer reactief met remmen en met sturen), maar dat went snel. Daarnaast is het een echte nekkendraaier: De auto wordt graag gezien.

Ik heb specifiek gekozen voor het R-Design, omdat ik deze uitvoeringen over het algemeen mooier vind. Zo is bij deze R-uitvoering de dagrijverlichting (LED) verticaal in de voorbumper geplaatst, in plaats van de standaard horizontale verwerking. En het feit dat alles mooi is afgewerkt met Silk metal kleur, is te zien. Vooral met een zwarte of andere donkere lakkleur.

De binnenkant geeft je het gevoel alsof je een limousine in stapt. Alles is mooi afgewerkt, het dak is zwart (charcoal) in plaats van gebroken wit/beige, hetgeen mooi overloopt in het interieur. Ik heb specifiek voor volledig lederen bekleding gekozen, omdat ik de tussenweg niet heel erg geslaagd vond. Dan heb je half leder/ half, soort van, suède. Als je ooit voor die keuze staat, neem dan lederen bekleding. Ik vind het er een stuk chiquer uitzien.

Ik kan door blijven praten over allerlei opties waar deze auto mee is afgeladen (navigatie, TFT scherm met verschillende thema's, de sfeerverlichting met acht verschillende kleuren, etc.), maar dan wordt het een lange review. Wel wil ik nog twee dingen benoemen. Het eerste is het Harman Kardon audiosysteem. Ik heb hier wisselende verhalen over gehoord (qua kwaliteit). Dit systeem is zo goed af te stemmen op je eigen voorkeuren, dat het haast niet kan dat er slechte kwaliteit uit komt. Dit systeem werkt erg goed en is spatzuiver. Als je voor de keuze staat, dan zou ik 100% kiezen voor de premium upgrade.

Tot slot de eeuwig besproken achterruimte. Dit valt echt wel mee. Ik heb mensen van 1.85 meter achterin gehad en die konden zonder al te veel moeite gewoon achter me zitten. Ik vind het allemaal dus wel meevallen. Ik denk dat het een kwestie is van keuzes maken. Wil je meer ruimte? Ga dan voor een V50. Wil je nóg meer ruimte? Dan koop je toch een V70? I rest my case.Afbeelding

Re: Volvo V40 T2 R-design

Geplaatst: 03.10.2014 - 14:42
door MCN
Mooi strakke zwarte wagen heb je daar! Gefeliciteerd ermee en vele veilige kilometers gewenst!

Re: Volvo V40 T2 R-design

Geplaatst: 03.10.2014 - 14:54
door Delanghe
Moooooi.... (jaloers)

geniet ervan!

Re: Volvo V40 T2 R-design

Geplaatst: 03.10.2014 - 14:57
door heftruck
goed om te weten dat langere mensen goed achterin kunnen zitten :) ik ben 1.90m en vrienden meestal nog langer dus hoop dat dat goed komt :)

Re: Volvo V40 T2 R-design

Geplaatst: 03.10.2014 - 15:34
door Peter/v40
Leuk om zon enthousiast geschreven review te lezen.

@ Heftruck, jij zal niet de favoriete BoB worden in je vriendengroep.
Korte stukjes misschien maar met 1.90 + zit je niet comfortabel achterin en zeker niet met iemand van 1.90 voor je, helaas.

Re: Volvo V40 T2 R-design

Geplaatst: 03.10.2014 - 15:47
door heftruck
Peter/v40 schreef: Leuk om zon enthousiast geschreven review te lezen.

@ Heftruck, jij zal niet de favoriete BoB worden in je vriendengroep.
Korte stukjes misschien maar met 1.90 + zit je niet comfortabel achterin en zeker niet met iemand van 1.90 voor je, helaas.
Haha nouja ik BoB ook niet graag :)

Re: Volvo V40 T2 R-design

Geplaatst: 03.10.2014 - 16:10
door Joh@n
Lekker strak in het zwart, mijn keuze is het niet, maar het staat wel mooi :)

Re: Volvo V40 T2 R-design

Geplaatst: 03.10.2014 - 16:17
door JDG
Mark87 schreef: De reden dat ik (mede) voor deze V40 heb gekozen, is dat ik graag een vijfdeursauto wilde. De C30 was zeer sportief en leuk om te zien en in te rijden, maar het was een driedeurs. En dat begint op een gegeven moment toch te vervelen.
Gefeliciteerd met je V40! De beperkingen van de driedeurs waren ook voor mijn reden om een V40 te nemen. Bevalt echt uitstekend, die twee extra deuren. Wel een iets minder markant ontwerp, maar alle kwaliteiten van de V40 maken veel goed. Veel rijplezier

Re: Volvo V40 T2 R-design

Geplaatst: 04.10.2014 - 14:45
door Mark87
Bedankt voor de leuke reacties! Ik ben er zelf ook echt heel erg blij mee (valt te lezen, zie ik, haha). @ heftruck, dat wordt het wel wat krap, ja. Zeker in combinatie met het panoramisch dak (dan komt het dak nog iets lager te liggen). Voorin moet je daar sowieso geen problemen mee hebben, maar achterin is deze auto dan wel iets beperkt. De gemiddelde NL'er zal hier echter geen last van hebben.