Pagina 1 van 8

Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 17:48
door V60_PHEV
Ik zag in de MyVolvo folder een aanbieding staan voor Extended Protection.

24 maanden extra garantie met een max van 150.000 km kost 798 euro, met onbeperkte km's kost het 920 euro
36 maanden extra garantie met een max van 150.000 km kost 1247 euro.

Dit is mijn eerste Volvo, dus ik heb nog geen ervaring met de gebruikelijke onderhoudskosten van Volvo, maar het lijkt me een erg scherpe aanbieding.
Met mijn vorige auto (BMW 530d) heb ik de eerste 5 jaar een veelvoud daarvan aan reparatiekosten voor mijn kiezen gekregen.

Zelf heb ik met de Plug-In Hybrid nu al meer dan 20.000 km probleemloos gereden, maar ik lees dat sommigen al heel wat garantiewerk gehad hebben.
Wat denken jullie, is dit een scherpe aanbieding of zijn de te verwachten reparatiekosten de eerste 5 jaar lager dan 1250 euro?

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 18:18
door lint
Er is een verschil tussen onderhoudskosten en garantiewerkzaamheden bij een auto. De onderhoudskosten voor de standaardbeurten moet je altijd zelf betalen.

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 19:14
door Skibs
Is dat een aanbod van Volvo Nederland? Tot nu toe wilden die dit namelijk in Nederland niet aanbieden. In andere landen kun je dit wel afsluiten, voor NL zou dit dus nieuw zijn..

En ps: 1245,- is geen 'aanbieding' maar de normale prijs voor 36 maanden die ook bijv. Volvo duitsland rekent voor wat zij de Volvopro Anschlussgarantie noemen: http://www.volvocars.com/de/sales-servi ... folder.pdf

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 19:28
door V60_PHEV
Nee, zie nu pas dat het een aanbieding is van Volvo Belgie :sick:
Weet niet hoe ik op de website daar terecht gekomen ben.

Ik begrijp dat regulier onderhoud en slijtage onderdelen, zoals remmen en olie alsnog betaald moeten worden, maar toch een goede aanbieding.
Helaas niet voor Nederland dus.

P.S. De aanbieding is gratis zonnebril er bij 8-)

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 19:48
door Skibs
Ok, jammer. Ik snap niet dat Volvo NL dat niet wil aanbieden terwijl je het in de meeste andere landen wél kunt afsluiten. Het alternatief is een merk-onafhankelijke verzekeraar, bijvoorbeeld Autotrust.nl , daar kun je een vergelijkbaar product afnemen alleen loopt de afhandeling dan niet via de dealer.

Overigens, wat jij zoekt (verlengde garantie plus reguliere onderhoud ook 'afkopen') biedt Volvo Duitsland ook gewoon aan: http://www.volvocars.com/de/sales-servi ... lator.aspx

Wederom biedt VCNL niks op dit vlak.. Raar, dit soort verschillen per land. Net als hogere accessoireprijzen van VCNL.

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 20:32
door BlackcurrantV70
In Belgie mag geen Polestar, dus mogen wij toch extra garantie hebben ? :-)

Wel eigenaardig inderdaad dat Volvo Nederland dit niet aanbiedt.

Het kan nog komen, NL was ook een jaar eerder dan Belgie met Service 2.0

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 20:35
door rsnhakan
Is dit echt niet mogelijk in Nederland?

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 22:14
door dbosker
jawel, is wel mogelijk in NL - zie ook ander topic. Alleen doorvragen bij Dealer + VCNL.
Ik blijf het alleen vreemd vinden dat men dit in NL niet actief aanbiedt. Immers er zijn heel veel (particuliere) eigenaars die ontzorgt willen worden.
Die hebben daar een paar centen voor over voor een paar jaar extra garantie. Voor de Volvo-organisatie betekent dat dat de Volvo-rijder niet na 2 jaar afhaakt en zijn auto ter onderhoud aanbiedt bij de "vrije werkplaats" maar nog steeds het onderhoud en inspectie bij de dealer laat doen. Een win-win situatie zou je denken.

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 22:17
door mga1600
Mijn dealer vertelde dat er binnen de Nederlandse Volvo-organisatie gesprekken gaande zijn over het al dan niet beschikbaar maken van verlengde garantie in Nederland.
Ben erg benieuwd. Vind het overigens wel grote bedragen die er voor België genoemd worden, bij Kia krijg je 7 jaar gratis!

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 22:53
door V60_PHEV
mga1600 schreef: Mijn dealer vertelde dat er binnen de Nederlandse Volvo-organisatie gesprekken gaande zijn over het al dan niet beschikbaar maken van verlengde garantie in Nederland.
Ben erg benieuwd. Vind het overigens wel grote bedragen die er voor België genoemd worden, bij Kia krijg je 7 jaar gratis!
Voor de V60 Plug-In Hybrid met z'n complexe techniek vind ik 400 euro reparatiekosten per jaar niet een groot bedrag.
Het verschil tussen verlengde garantie voor een V70 en een XC70 vind ik wel opvallend.
voor de XC70 kost het zo'n 37 % meer, terwijl een AWD V70 toch redelijk vergelijkbaar moet zijn.

De garantie van KIA is niet gratis, zit alleen in de prijs doorberekend.
Ik denk niet dat iemand zijn Plug-In Hybrid niet gekocht had, als hij 1250 euro meer gekost had (met gratis 5 jaar garantie)

Re: Extended Protection

Geplaatst: 10.06.2014 - 23:04
door dbosker
V60_PHEV schreef: De garantie van KIA is niet gratis, zit alleen in de prijs doorberekend.
Dat is wel zo, maar de Picanto van mijn vrouw kostte niet de hoofdprijs en heeft toch 7 jaar garantie.
Overigens is het wel zo dat onderdelen dan weer duurder zijn.
Voorraam vervangen van een Kia was (ik meende) EUR 150,-- duurder dan mijn V60 (met alle toeters en bellen achter het raam).
Een spiegel van de Picanto (in kleur, elektrisch verwarmd, elektrisch verstelbaar en met LED-knipperlicht) kostte EUR 500,--. Dat zijn dan wel weer stevige prijzen.

Re: Extended Protection

Geplaatst: 11.06.2014 - 09:36
door BlackcurrantV70
En als je een probleem hebt bij die Koreanen, valt dat nu net buiten garantie, kleine lettertjes lezen....

Vrienden van ons kochten een Hyundai van amper 2 jaar oud, na de aankoop vonden ze op 2 plaatsen roest (onder achterruit en op linker spatbord), dealer verwittigd en er is een inspecteur van Hyundai langs geweest, en wat denk je ?

Komt niet in aanmerking voor garantie want "wij weten niet wat er met die auto gebeurd is"
De auto had minder dan 6 maand geleden nog onderhoud gehad bij de dealer en was volledig dealer onderhouden.

Ik trap daar niet in met hun "7 jaar garantie"

Re: Extended Protection

Geplaatst: 12.06.2014 - 09:15
door HenVee
Gisteren heb ik bij de dealer de extra 3 jaar 60.000 km. garantie op het accupakket besteld, daar liggen volgens mij toch de grootste zorgen kwa onvoorziene kosten. Voor die € 395 wil ik geen risico lopen.

Re: Extended Protection

Geplaatst: 12.06.2014 - 09:51
door friend
Jammer dat Volvo (NL) het nodig vindt dit aan te bieden, bij de introductie is door Volvo (SE) gezegd dat het accu-pack 10 jaar mee zou gaan (in het kader van de aangehouden laad/ontlaad marges). Als je dergelijke mededelingen doet, dan vind ik dat je dit ook moet onderschrijven door die garantie aan de klant te geven. Op deze wijze is het niet meer dan een zwaktebod.

Re: Extended Protection

Geplaatst: 12.06.2014 - 09:58
door HenVee
Mee eensch, wat hij zegt dus -----------------^

Re: Extended Protection

Geplaatst: 12.06.2014 - 10:03
door RichieB
In België (waar ik mijn PIH gekocht heb) zit er gewoon standaard 5 jaar garantie op de 400V accu.

Re: Extended Protection

Geplaatst: 12.06.2014 - 10:07
door HenVee
Toch vreemd dat hier dan blijkbaar andere regels gelden omtrent de garantie.

Re: Extended Protection

Geplaatst: 12.06.2014 - 15:47
door jp-v60
BlackcurrantV70 schreef: En als je een probleem hebt bij die Koreanen, valt dat nu net buiten garantie, kleine lettertjes lezen....

Vrienden van ons kochten een Hyundai van amper 2 jaar oud, na de aankoop vonden ze op 2 plaatsen roest (onder achterruit en op linker spatbord), dealer verwittigd en er is een inspecteur van Hyundai langs geweest, en wat denk je ?

Komt niet in aanmerking voor garantie want "wij weten niet wat er met die auto gebeurd is"
De auto had minder dan 6 maand geleden nog onderhoud gehad bij de dealer en was volledig dealer onderhouden.

Ik trap daar niet in met hun "7 jaar garantie"
Ik heb in 2008 een nieuwe Kia sorento gekocht met drie jaar garantie in die drie jaar een accu vervangen onder garantie en ik had twee weken voor dat die drie jaar werd een afgebroken achterwiel in Oostenrijk omdat er drie wielbouten waren afgebroken. Bij de plaatselijke Kia dealer een vervang Sorento gekregen en auto is keurig in Oostenrijk onder garantie gerepareerd. Uiteindelijke oorzaak was dat de wielbouten te strak gedraaid waren.
Oftewel de service is prima bij Kia ( dochteronderneming van Hyundai )

Re: Extended Protection

Geplaatst: 12.06.2014 - 16:35
door BlackcurrantV70
En dan toch voor Volvo gegaan, dat snap ik niet als de KIA zo fantastisch was :-)

Re: Extended Protection

Geplaatst: 12.06.2014 - 18:28
door V60_PHEV
Ik heb in 2003 een nieuwe Sorento gekocht en van mij ook geen slecht woord over KIA.
Toen was een Sorento ook nog goedkoop, nu is hij net zo duur als een XC60.