Pagina 1 van 1
bakwissel
Geplaatst: 09.10.2014 - 16:04
door Ger144
De vraag is eigenlijk heel simpel.
Kan een 5-bak van een 740 injectie (bouwjaar onbekend) in een
240 van 1978.
Dit aan de motorzijde, de aandrijfas zal zeker aangepast moeten
worden.
Re: bakwissel
Geplaatst: 09.10.2014 - 16:56
door lint
Het is handig om de baktypes te weten, er staan letters en nummers op, bv M46 bak. Meestal past het wel maar soms zijn er aanpassingen nodig. Wat ook interessant is hoe de kilometer/snelheidsmeter kabel wordt bevestigd, er zijn ook meters met een elektrisch signaal mogelijk en dan werkt het niet.
Re: bakwissel
Geplaatst: 09.10.2014 - 21:43
door Ger144
Inderdaad niet aan gedacht. Het type bak zal ik proberen te achterhalen...
Re: bakwissel
Geplaatst: 10.10.2014 - 09:41
door Arjan.
Volgens mij is de enige echte vijfbak (dus zonder losse overdrive) die origineel in de 740 geleverd is de M47. De M90 kwam pas in de 940. Als het de bak is die origineel in de 740 zat zal je dus de aandrijving voor je tellerkabel missen.
Daar zijn wel oplossingen voor maar goedkoop is dat niet.
Re: bakwissel
Geplaatst: 31.10.2014 - 18:26
door Richo
Arjan. schreef:
Volgens mij is de enige echte vijfbak (dus zonder losse overdrive) die origineel in de 740 geleverd is de M47. De M90 kwam pas in de 940. Als het de bak is die origineel in de 740 zat zal je dus de aandrijving voor je tellerkabel missen.
Daar zijn wel oplossingen voor maar goedkoop is dat niet.
zit deze bij de nieuwere modellen niet op de achteras?
heb bij mijn oude 264 de achteras gewisseld en zat daar een aansluiting voor een tellerkabel (elektrisch als ik mij goed herriner), de achteras kwam toen van een 264 uit '82.
Re: bakwissel
Geplaatst: 31.10.2014 - 21:25
door volvo-s40
kan de vertanding wanneer en bij welke toeren je moet schakelen ook niet anders zijn ?