Pagina 1 van 2

S80 4.4 USA

Geplaatst: 11.10.2014 - 22:42
door YamahaV8
Ben nieuw op dit forum heb na 10 1/2 jaar S60 T5 (van 2001) gereden te hebben overgestapt naar een S80 4.4 AWD (2008) Type US Momentum.

Heb nu een aantal aanpassingen gedaan zoals de DIM plus teller mijlen naar Kilometer van US naar EU om te zetten en na vele mails naar Volvo NL en Zweden van Volvo NL een verklaring gekregen voor het juiste ledig gewicht staat nu op 1950 kg moet zijn 1715 kg en dit juiste gewicht bij de RDW voor het kenteken registratie systeem aan te passen.

Ik zou een aanpassing willen aan het uitlaat systeem van de laatste 2 einddempers de tussen demper zou al van de goede type absorptie zijn is er misschien iemand met ervaring die dit type motor heeft en de juiste daarvoor eventueel kan aanbevelen moet geen jank systeem zijn zijn maar mooi donker sonar wat niet door dreunt naar binnen.

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 12.10.2014 - 00:22
door lint
Welkom.
Dat is een hele echte auto die S80.

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 12.10.2014 - 08:17
door Gerald de Groot
Welkom, mooie auto. Zou ook zeker iets meer van die mooie sound willen genieten. Airmiles sparen gaat vast goed aan je verbruiksmeter te zien.

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 12.10.2014 - 12:20
door Carfreak
Gefeliciteerd met deze dikke wagen. Voor het uitlaatsysteem zou je eens kunnen informeren bij EPS uitlaatsystemen. Kun je je eigen sound componeren.

www.uitlaten.com

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 12.10.2014 - 14:02
door YamahaV8
Carfreak schreef: Voor het uitlaatsysteem zou je eens kunnen informeren bij EPS uitlaatsystemen. Kun je je eigen sound componeren.

www.uitlaten.com
Bedankt voor je reactie zit niet bepaald dichtbij zit meer midden NL Rotterdam maar er word wel wat aangeboden maar meer eigenlijk Sport dempers deze geven meer een hard dan dat ik eigenlijk wil mooi donker wat niet in de auto door dreunt of is te horen alleen achterzijde.

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 12.10.2014 - 14:45
door mad
YamahaV8 schreef:
Carfreak schreef: Voor het uitlaatsysteem zou je eens kunnen informeren bij EPS uitlaatsystemen. Kun je je eigen sound componeren.

www.uitlaten.com
Bedankt voor je reactie zit niet bepaald dichtbij zit meer midden NL Rotterdam maar er word wel wat aangeboden maar meer eigenlijk Sport dempers deze geven meer een hard dan dat ik eigenlijk wil mooi donker wat niet in de auto door dreunt of is te horen alleen achterzijde.
Die rit naar EPS zal blijken de moeite waard te zijn. De échte specialisten!

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 12.10.2014 - 16:05
door VolvoRulez
Mooie wagen.

eigenlijk zoek je dus zoiets:

Heico

op de duitse site staan ook geluidsfragmenten:
Duitse Heico site

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 12.10.2014 - 17:48
door M@rcel
Gefeliciteerd! Mooie auto!

Ben je er nog achter gekomen waarom dat gewicht foutief op het kentekenbewijs stond?

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 13.10.2014 - 20:59
door YamahaV8
VolvoRulez schreef: Mooie wagen.

eigenlijk zoek je dus zoiets:

Heico

op de duitse site staan ook geluidsfragmenten:
Duitse Heico site
DE uitlaten van Heico zijn mooie en goede maar ook prijstechnisch niet voor mij toereikend omdat ik alleen de achter potten (schotten dempers) wil V.V de tussen demper is goed en zo ook een absorptie demper katalysator van Volvo zijn meestal van een goede kwaliteit heb er 2 dus ja hoe duur wil jet het maken.

Heb deze gevonden : http://www.crooketuning.nl/infopages/vo ... -uitlaten/ http://www.pmperformance.nl/volvo.html http://kcesportuitlaat.nl/rvs-uitlaatsysteem-fotos

Allen sport dempers met uitzondering van PMPerformance die had wel dempers op maat plus monding keuze dus misschien deze keuze zit rond de 600 tot 900,00 Euro

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 13.10.2014 - 21:10
door YamahaV8
M@rcel schreef: Gefeliciteerd! Mooie auto!

Ben je er nog achter gekomen waarom dat gewicht foutief op het kentekenbewijs stond?
Het gewicht van de Volvo heb ik nu via Zweden aangevraagd en Volvo Nederland heeft mij een wijziging gestuurd dit moet ik bij de RDW laten wijzigen van 1950 naar 1715 Kg
Heb alleen de aanhanger geremd nog wel op 1500 Kg staan dit hebben ze niet veranderd 4 november heb ik een afspraak met RDW Zwijndrecht dus ook even afwachten of ze nu wel genegen zijn om het ledig gewicht aan te passen.

Heb nu ook de DIM aangepast naar EU (meters en software) dus dit word dan ook gelijk meegenomen zo ook registratie bij Volvo NL en Zweden voor de EU had de vorige eigenaar ook nooit gedaan terweil hij wel bij de Volvo in Zwolle is onderhouden maar ja ik zie wel

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 13.10.2014 - 21:12
door M@rcel
Maar geen idee dus waarom het gewicht fout was?

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 13.10.2014 - 22:09
door YamahaV8
Marcel,

In de US hebben ze een andere opgaven goedkeuring afgiften van gewichten ik ben niet de enige die hier een te zwaar ledig gewicht op mijn kenteken registratie heb staan als je een ECWG keuring bewijs heb dan is dit EU erkend buiten de EU houden ze gewoon andere waarden aan zo ook de RDW die dit klakkeloos overneemt of een weging maakt bij hun keuring stations.

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 14.10.2014 - 17:18
door Carfreak
Die uitlaten staan verrassend goed. Niet te bruut maar ook niet te lief. Goed gekozen. Tevreden over het geluid?

:D Zie nu dat het de reclamefoto's van het bedrijf zijn. Maar blijf bij mn bovenstaande commentaar.

Nieuwe weging zonder afspraak RDW weer afgewezen

Geplaatst: 22.10.2014 - 18:10
door YamahaV8
Nou vandaag weer geprobeerd bij de RDW de Volvo kenteken registratie aan te passen met zowel de gegevens verklaringen van Volvo NL en Zweden ze gaan weer niet akkoord bij de weging kwamen ze der wel achter dat de op kenteken vermelde gewicht te veel was 1950 Kg de weging gaf aan 1845 Kg.

Her rare is dat de ECWG normen volgens EEG een Ledig en een rijklaar gewicht hebben ledig is zonder alle vloeistoffen en rijklaar met, buiten de EEG word er vanuit gegaan alle vloeistoffen plus tank moet 90 % gevuld zijn dit word je ledig gewicht en rijklaar word 100 Kg bij op geteld.

Dus ja inderdaad met 2 maten meten zo ook Max toelaatbaar aanhanger geremd EEG 2000 Kg in US en Canada hebben ze 2 verschillende trekhaken met kleinen en grote kogel waarvan de max 900Kg en 1500 kg geremd staat.

Als Volvo dealer een trekhaak monteer onder mijn Volvo krijg je een bijlage certificering met Max 2000Kg maar moet dan ook weer naar RDW om dit op je kenteken aan te laten passen.

Het is dus nog niet rond maar ga gewoon weer verder om een verlaging van Ledig gewicht aan te passen naar de RDW centrale aanmeld punten is kijken of zij wel hiervoor een aanpassing kunnen geven.

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 23.10.2014 - 08:27
door kevinwalter
Toevallig een HTC als fotocamera gebruikt? :)

Na mail Volvo NL naar RDW toch aangepast.

Geplaatst: 24.10.2014 - 17:27
door YamahaV8
Nou toch nog goed nieuws na een mail wisseling met Volvo NL en RDW Schiedam is mijn kenteken nu toch aangepast naar juiste gewicht 1715 Kg Ledig en rijklaar 1815 Kg kijk dat noem ik nou service van Volvo NL. :D

En foto met Acer telefoontje gemaakt

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 24.10.2014 - 17:50
door M@rcel
:) Mooi! Scheelt aardig wat centjes. Krijg je nou het hele bedrag terug vanaf de invoer? 8-)

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 24.10.2014 - 19:19
door YamahaV8
Het bedrag van tenaamstelling zou kunnen 25-9-14 misschien, de vorige eigenaar die hem 4 jaar hier op naam heeft gehad weet ik natuurlijk niet.

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 24.10.2014 - 19:22
door mad
YamahaV8 schreef: Nou toch nog goed nieuws na een mail wisseling met Volvo NL en RDW Schiedam is mijn kenteken nu toch aangepast naar juiste gewicht 1715 Kg Ledig en rijklaar 1815 Kg kijk dat noem ik nou service van Volvo NL. :D

En foto met Acer telefoontje gemaakt
Perfect!! Genieten!!

Re: S80 4.4 USA

Geplaatst: 28.10.2014 - 21:04
door YamahaV8
Nou vandaag ook de nieuwe creditcard kenteken ontvangen met de invulling van rijklaar1815 Kg ledig staat er niet meer op op de bijsluiter staat dan ook dat er 100 Kg word afgetrokken voor ledig gewicht en dit dan je wegenbelasting berekening is.
Dus even de belastingdienst een mail geven over aanpassing en verzekering ik weet niet wat dit nog voor de verzekering eventueel aan kosten bespaart.