Pagina 1 van 2

Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 21.10.2014 - 13:20
door gertsa
Hallo
Ik heb wat last met Volvo On Call app. (iPhone)

Issues:
1. Ik zie zelden de correcte plaats van mijn wagen in de kaart. Meestal is die locatie een locatie waar ik 'de voorbije uren gestaan heb', zoals tankstation etc. Ik zou niet weten hoe dit te refreshen.
2. Als ik in de kaart van de VOC app een locatie vind, en ik doe 'send to car', dan komt deze pas dagen later aan (indien hij aankomt). Ik krijg geen feedback dat het fout loopt. (als ik de here.com website gebruik via een PC is de slaagkans vele malen groter)
3. Alle andere historiek loopt ook achter (rittenlog, vergrendeld, etc).

Het is niet dat de wagen geen connectie heeft, want als ik de wagen 'ontgrendel' dan doet hij dat wel... terwijl hij nog steeds op een 'andere' locatie staat volgens de app.

Hoe refreshen jullie deze data???? Wat kan ik doen?
Gert
(XC70 MY2015, Sensus Connect)

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 21.10.2014 - 14:16
door MichelR
Zelfde heb ik ook sinds gister..

Zie alles qua ontgrendeling, km stand etc etc.

Maar locatie loopt inderdaad achter.
Gister was ik thuis stond auto volgens app op werk.
Nu op werk staat auto thuis..

Valt helaas niet te refreshen.. door gebruiker.

Waarschijnlijk is een algemeen probleem met Volvo On Call..
In het weekend en daarvoor werkte alles wel goed.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 21.10.2014 - 15:14
door Paul
Ik probeer zo veel mogelijk te onthouden waar de auto staat. App helpt niet...

Vandaag ook 3 keer weggeweest, ding denkt dat hij nog steeds op de Herengracht staat. Was donderdag.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 21.10.2014 - 15:16
door MichelR
Rijlog boek is ook weer van streek.. Zie van gister middag maar niet van vanmorgen?.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 21.10.2014 - 15:40
door henkchroom
Hetzelfde is bij mij ook het geval. (android) Denk dat het bij de server van Volvo On Call ligt. In het verleden wel eerder gehad.
Was na een paar dagen weer goed.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 21.10.2014 - 15:44
door gertsa
Jammer dat dit niet betrouwbaar is... Ik hoop echt dat dit verbetert.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 21.10.2014 - 16:10
door lint
Ik heb ook problemen om contact te maken met VOC op mijn android smartphone. Ik krijg een melding van een serverfout.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 21.10.2014 - 16:37
door mga1600
Hier idem (iPhone app)

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 22.10.2014 - 07:46
door henkchroom
Probleem opgelost volgens mij. Hij doet het weer goed.
De app wordt volgens mij ook steeds een beetje sneller.
Dan bedoel ik de connectie van de Volvo server met mijn auto.
Bv: het instellen van de preconditioning gaat vlugger.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 22.10.2014 - 07:50
door MichelR
Ja, hier werkt App ook weer normaal..

Mis alleen nog wel 1 rit in mijn rittenlog boek.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 22.10.2014 - 10:44
door gertsa
ter info, mijn iPhone app werkt vandaag weer correct.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 22.10.2014 - 10:53
door mga1600
Ik mis nog steeds een rit en mijn auto staat nog 'ergens anders' volgens de app.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 22.10.2014 - 11:17
door Paul
Mis wel vaker ritten, maar dat ligt absoluut niet aan de app, volgens mij zit de auto bij de goedkoopste en slechtste provider van de wereld met het slechte ontvangst. Of wacht, misschien een hele slechte antenne in de auto...

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 22.10.2014 - 11:34
door lint
Het is geen foutloos systeem, dat is zeker.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 22.10.2014 - 11:46
door MichelR
Nu Volvo on Call app weer werkt gelijk aantal verbeteringen (ten minste bij mij).

Zie nu weer de temperatuur rond de auto.

En ook in het ritten logboek staan nu weer de adressen in..
Die waren bij mij niet zichtbaar zag alleen A (blank) B (blank)

Dus wel blij dat dit weer werkt tenminste.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 22.10.2014 - 12:18
door henkchroom
volgens mij zit de auto bij de goedkoopste en slechtste provider van de wereld met het slechte ontvangst. Of wacht, misschien een hele slechte antenne in de auto...
Ik vraag mij af of de verbinding van de auto naar de Volvo server via een GPRS verbinding gaat. Ik denk het niet.Anders had je ook geen extra sim kaart nodig in de auto.
Hoe het wel werkt weet ik ook niet. In de garage hadden ze het over via de GPS. Maar hoe dat werkt ????

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 22.10.2014 - 13:32
door RichieB
Het werkt waarschijnlijk wel met GPRS. Als ze het een beetje veilig hebben gemaakt via een aparte APN. Je kan dan met die SIM kaart dus niet het internet op (en vanaf het internet niet naar je auto). GPS is eenwegverkeer: de GPS satellieten sturen informatie naar GPS ontvangers op aarde en niet andersom.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 24.10.2014 - 08:15
door rsnhakan
Sinds gisteren geen verbinding met de auto. Mijn vader kan met zijn ID ook niet meer inloggen. Een storing binnen VOC? Vind VOC de laatste tijd wel erg slecht werken.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 09:34
door rsnhakan
Iemand enig idee waarom wij vaak geen contact kunnen maken met de auto? Als we thuis zijn hebben we geen problemen, maar zodra de auto wat verder weg is dan onze woonplaats, lijkt het alsof hij dan geen verbinding kan maken. Heel vaak de melding kan geen contact maken of hij blijft bezig met bijwerken van de status, maar status update gereed zie je niet. (bijgew. staat ook niet op 0 minuten)

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 09:40
door IkeV70
Weet je zeker dat het niet met tijdstip te maken heeft? Ik heb het idee dat vooral 's morgens die VOC app niet werkt. Ik neem aan omdat iedereen dan massaal zijn auto aan het contacten is en de VOC server(s?) de drukte niet meer aankunnen.