Pagina 1 van 1
Langetermijnervaring met aftermarket xenon
Geplaatst: 22.10.2014 - 19:53
door teigetje240
Hallo,
Heb eens een vraagje ivm xenon na langer gebruik.
Onze S40 (2011-110Tkm) heeft sinds het begin een Pilot Xenon set. De laatste weken (zeker na een rit door Duitsland) valt het me op dat de lichtschijn vager wordt (je kan de kapjes -schuine streep- van de lampen amper zien als je voor een muur staat.
De lens heb ik volgens de richtlijnen van dit forum gepoetst. Weinig tot geen verschil merkbaar.
Wil dit zeggen dat de pilot xenon zijn waarde verliest? Is er iets anders aan de hand?
Wie heeft langdurige ervaring met aftermarket xenon op langere termijn?
Thanks voor jullie advies
Re: Langetermijnervaring met aftermarket xenon
Geplaatst: 22.10.2014 - 22:21
door diesel01
Xenon veranderd na verloop van tijd ook van licht sterkte kan mij voorstellen dat het bij niet oem sneller gaat dan bij origineel xenon.
Re: Langetermijnervaring met aftermarket xenon
Geplaatst: 23.10.2014 - 00:09
door lint
Het prijsverschil zal toch ergens moeten blijken, origineel = duurdere xenon mag langer meegaan.
Re: Langetermijnervaring met aftermarket xenon
Geplaatst: 23.10.2014 - 07:41
door evert65
nieuwe lampje erin?
Re: Langetermijnervaring met aftermarket xenon
Geplaatst: 23.10.2014 - 09:35
door sequence
Pilot staat goed bekend, en de kwaliteit van zo'n lamp hoeft echt niet onder te doen voor OEM.
Heb jaren een xenon set in de V50 gehad zonder problemen en ook zonder noemenswaardig verlies in lichtsterkte.
De S40 heeft dezelfde koplampen als de V50, deze hebben een xenon keurmerk en zijn dus geschikt.
Maar afhankelijk van het aantal branduren kan vervanging ooit wel eens noodzakelijk zijn.
Een paar after market lampen hoeven ook niet zo duur te zijn.
Re: Langetermijnervaring met aftermarket xenon
Geplaatst: 23.10.2014 - 20:12
door S40 Momentum
Ik heb 40k ervaring met hetzelfde setje lampen van een Pilot setje. Bij demontage zag ik dat ze een beetje zwart waren, niets noemenswaardig.
Top kwaliteit in mijn ogen.
Re: Langetermijnervaring met aftermarket xenon
Geplaatst: 24.10.2014 - 07:50
door Longone
Lampen worden minder naar verloop van tijd, ze kunnen wat meer roze worden.
Het armatuur wordt ook minder, je kunt die vervangen voor een Bosch E46, zie ook:
http://www.retrofitlab.com/bosch-e46-bi ... ktors.html
Verder zou ik Maxxpro ballasten nemen, die hebben een I(max) startstroom van 4.7A in plaats van 8A bij Pilot, dan heb je een stuk minder kans iets op te blazen zoals een ruitenwissermotor.
Re: Langetermijnervaring met aftermarket xenon
Geplaatst: 27.10.2014 - 04:49
door teigetje240
Bedankt voor de reacties.
Ben al een en ander tegengekomen op het net betreffende deze projectors. Enige wat ik (nog) niet weet of je ook een gewone H7 halogeenlamp kunt gebruiken bij de projectors?
Iemand daar ervaring mee?