Pagina 1 van 1

G3 vialle C4 verdamper probleem

Geplaatst: 07.07.2006 - 20:44
door burnerchief
hallo iedereen

ik heb een volvo 460 1996 met een vialle g3 installatie
laatst hield de auto ermee op en wilde niet meer op gas lopen
hij liep nog wel op benzine.
bij overschakelen naar gas blies de verdamper onder hoge druk de motor vol met lpg :( zogenaamd doorblazen v/d verdamper
bij de lokale vialledealer een revisieset gehaald/gemonteerd.(plm 60 euro)
probleem keerde binnen een week weer terug
blijkt de dunne stift te zijn die centraal door het midden van de verdamper loopt die bedient een klep en komt aan de achterzijde tegen een membraam.
deze stift plm 23 mm lang en 1.5 mm dik loopt door een koperen busje
naverloop van tijd slijt dit busje uit en zorgt ervoor dat de stift scheef gaat zitten en blijft klemmen
oplossing met een handboor voorzichtig het gaatje ruimen met een 2 mm boortje
na ruimen de schacht van het boortje polijsten en daarna afkorten op de lengte van de originele stift.
de originele stift vervangen door de nieuwe 2 mm stift.
de verdamper afmonteren/herplaatsen
probleem opgelost (scheelt 230 eurie ex btw want da kost een nieuwe verdamper) kosten plm 2 euro voor nieuw boortje :P :P :P

Geplaatst: 27.02.2007 - 13:56
door arnold janssen
burnerchief schreef:hallo iedereen

ik heb een volvo 460 1996 met een vialle g3 installatie
laatst hield de auto ermee op en wilde niet meer op gas lopen
hij liep nog wel op benzine.
bij overschakelen naar gas blies de verdamper onder hoge druk de motor vol met lpg :( zogenaamd doorblazen v/d verdamper
bij de lokale vialledealer een revisieset gehaald/gemonteerd.(plm 60 euro)
probleem keerde binnen een week weer terug
blijkt de dunne stift te zijn die centraal door het midden van de verdamper loopt die bedient een klep en komt aan de achterzijde tegen een membraam.
deze stift plm 23 mm lang en 1.5 mm dik loopt door een koperen busje
naverloop van tijd slijt dit busje uit en zorgt ervoor dat de stift scheef gaat zitten en blijft klemmen
oplossing met een handboor voorzichtig het gaatje ruimen met een 2 mm boortje
na ruimen de schacht van het boortje polijsten en daarna afkorten op de lengte van de originele stift.
de originele stift vervangen door de nieuwe 2 mm stift.
de verdamper afmonteren/herplaatsen
probleem opgelost (scheelt 230 eurie ex btw want da kost een nieuwe verdamper) kosten plm 2 euro voor nieuw boortje :P :P :P
Heb jij veel verstand van verdampers, mijn 460 is ook van 1996.
Na even gereden te hebben stopt hij er mee op gas, even op benzine rijden
en daarna doet hij het weer
Ik heb de koelvloeistof vervangen, want dat was nog nooit gebeurt maar daar loopt hij langer op gas maar naar een gegeven momont stop hij toch weer.
Heb jij ideen ?

Arnold