Hallo,
Aangezien ik van 25000km per jaar naar 12000km ga, lijkt het me verstandig om over te stappen op benzine.
Nu kan ik een V50 1.8 benzine overnemen van een bekende maar zit te twijfelen of ik hier geen spijt van zal krijgen.
Huidige auto D5 summum geartronic, 265000km bj 2007.
Nieuwe auto 1.8i Edition 2 handgeschakeld 164000km bj 2008.
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
D5 Inruilen voor 1.8i
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Ik heb een dergelijke keuze gemaakt, mijn V50 2.0D ingeruild op een Golf VI 1.6 benzine.
Het blijft altijd een lastige keuze, wat je gaat uitgeven verdien je niet snel terug. Ik denk nog wel eens, had ik die 2.0D maar gehouden en gewoon doorrijden.
Qua rijgenot gaat je die 1.8 tegenvallen, nu je een D5 bent gewend. Veel toeren op de snelweg, maar goed wat wil je...
Ik ging ook van ruim 20.000 naar nog geen 10.000 per jaar, en vond die zak met geld naar de belastigndienst een beetje zonde.
Is de D5 ook al een Phase2?
Vind de 1.8 ook al redelijk wat km op de teller hebben, dan had ik toch een gezocht met rond de 100.000 of minder.
Mij bevalt de Golf uiteindelijk wel goed, hij staat veel op de oprit dus ik ben blij met 4 tientjes wegenbelasting per maand ipv bijna 120.
Suc6 met de keuze
Het blijft altijd een lastige keuze, wat je gaat uitgeven verdien je niet snel terug. Ik denk nog wel eens, had ik die 2.0D maar gehouden en gewoon doorrijden.
Qua rijgenot gaat je die 1.8 tegenvallen, nu je een D5 bent gewend. Veel toeren op de snelweg, maar goed wat wil je...
Ik ging ook van ruim 20.000 naar nog geen 10.000 per jaar, en vond die zak met geld naar de belastigndienst een beetje zonde.
Is de D5 ook al een Phase2?
Vind de 1.8 ook al redelijk wat km op de teller hebben, dan had ik toch een gezocht met rond de 100.000 of minder.
Mij bevalt de Golf uiteindelijk wel goed, hij staat veel op de oprit dus ik ben blij met 4 tientjes wegenbelasting per maand ipv bijna 120.
Suc6 met de keuze
V40 T2 Nordic+
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Qua rijplezier ga je volgens mij enorm inleveren...
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Zo’n 1.8 in een V50 valt echt enorm tegen, net als de 2.0. Het is een hoop gewicht wat je in beweging moet brengen met maar weinig koppel. Het begint pas een beetje te rijden heel hoog in de toeren. Ik zou naar een 2.4 of 2.4i zoeken, die hebben nog aardig wat koppel en zijn in de wegenbelasting een stuk goedkoper dan je D5.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Alles went natuurlijk, met een 1.8 kun je goed meekomen in het verkeer. Zou het alleen niet overwegen wanneer ik dagelijks veel snelwegkm maak.
Maar op 80 en 100km wegen is het denk ik heel goed te doen.
Ik weet toevallig nog een hele mooie te staan waar ik zelf ook even naar heb gekeken:
MODS EDIT: link verwijderd, aanbiedingen en tips via PB
Maar op 80 en 100km wegen is het denk ik heel goed te doen.
Ik weet toevallig nog een hele mooie te staan waar ik zelf ook even naar heb gekeken:
MODS EDIT: link verwijderd, aanbiedingen en tips via PB
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
qua jaren ga je er 1 op vooruit
de afschrijving zal dus ongeveer hetzelfde zijn
onderhoud zal bij de benzine uitvoering misschien wat hoger zijn
belasting is lager
brandstofkosten gaan fors omhoog
dat is allemaal de financiele kant, natuurlijk niet onbelangrijk
maar qua rijplezier ga je inleveren , autorijden is ook emotie ( vind ik tenminste )
ik kan natuurlijk niet in je portemenee kijken, maar zou zelf blijven dieselen.....
de afschrijving zal dus ongeveer hetzelfde zijn
onderhoud zal bij de benzine uitvoering misschien wat hoger zijn
belasting is lager
brandstofkosten gaan fors omhoog
dat is allemaal de financiele kant, natuurlijk niet onbelangrijk
maar qua rijplezier ga je inleveren , autorijden is ook emotie ( vind ik tenminste )
ik kan natuurlijk niet in je portemenee kijken, maar zou zelf blijven dieselen.....
keep calm!, your randomizer is running
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Ja autorijden is emotie, maar de TS wil een rationele keuze maken. Dan is de overstap wellicht een goede, speelt emotie een grote rol dan inderdaad in de D5 blijven rijden.
Het is natuurlijk ook nog zo, je weet wat je hebt, en niet (helemaal) wat je krijgt....
Het is natuurlijk ook nog zo, je weet wat je hebt, en niet (helemaal) wat je krijgt....
V40 T2 Nordic+
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 11.01.2013 - 14:17
Volvo V50 D2 2012
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9334
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Een anders auto kost altijd geld. Voor dat geld kan je nog heel wat maanden het verschil in MRB betalen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
mooie complete auto. Het probleem is dat je met de D5 qua kracht natuurlijk behoorlijk verwend bent. De 1.8 is prima te doen, anders waren er niet zo veel van verkocht. Uiteraard is de 2.4(i) krachtiger maar het is net de vraag of die in het plaatje valt.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 11.01.2013 - 14:17
Mijn emotie zegt D5.
Maar ik weet niet of dat met voordelige maandkosten te overspoelen is?
Ik ben benieuwd of iemand anders ook deze keuze heeft gemaakt?
Mijn huidige is een phase 1, qua uiterlijk is de keus dan snel gemaakt.
Maar ik weet niet of dat met voordelige maandkosten te overspoelen is?
Ik ben benieuwd of iemand anders ook deze keuze heeft gemaakt?
Mijn huidige is een phase 1, qua uiterlijk is de keus dan snel gemaakt.
Volvo V50 D2 2012
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
+1, volgens mij ‘verlies’ je bij inruil/aankoop altijd een boel, daarvoor kan je inderdaad nog jaren het verschil betalen en lekker in je huidige D5 blijven rijden. Tenzij je natuurlijk aan iets nieuws toe bent, en die Edition 2 zo lekker compleet vindt ;)JeroenSpock schreef: Een anders auto kost altijd geld. Voor dat geld kan je nog heel wat maanden het verschil in MRB betalen.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Daar zou ik ook wel gevoelig voor zijn als ik in een phase 1 zou hebben. Het beste is toch om een proefritje te maken. Dan weet je gelijk of de uiterlijkheden opwegen tegen het motorische deel.V50 D5 schreef: Mijn huidige is een phase 1, qua uiterlijk is de keus dan snel gemaakt.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 11.01.2013 - 14:17
Niet perse aan iets nieuws toe, maar voordeliger uit in de maand klinkt altijd aantrekkelijk.
Mijn huidige is zelfs nog completer dus dat is de reden niet.
Net een offerte gekregen: €3950,- bijleggen, daar kan ik nog heel wat maanden MRB van betalen.
Mijn huidige is zelfs nog completer dus dat is de reden niet.
Net een offerte gekregen: €3950,- bijleggen, daar kan ik nog heel wat maanden MRB van betalen.
Volvo V50 D2 2012
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29876
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je gaat de D5 motor erg missen, zoals al eerder is gezegd de 1.8 motor is niet zo krachtig. Blijft altijd lastig de strijd tussen emotie/gevoel en de kosten van een auto.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Jouw huidige wegenbelasting is 119 per maand. Jij moet 3950 bijleggen.
De nieuwe kost 53 in de maand dus je bespaard per maand 66 euro als je overstapt.
3950 / 66 = 59, bijna 60 maanden voordat je winst maakt
Ik zou het wel weten: lekker blijven dieselen...
De nieuwe kost 53 in de maand dus je bespaard per maand 66 euro als je overstapt.
3950 / 66 = 59, bijna 60 maanden voordat je winst maakt
Ik zou het wel weten: lekker blijven dieselen...
Laatst gewijzigd door dutchlimits op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9334
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
60 maanden, 5 jaar...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Vijf jaar, dat duurt nog wel even. Tegen die tijd rijdt iedereen in een T8 toch? ;)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 11.01.2013 - 14:17
Haha, als dat zou kunnen...ijsga schreef: Vijf jaar, dat duurt nog wel even. Tegen die tijd rijdt iedereen in een T8 toch?![]()
@ dutchlimits, De auto is wel nieuwer en ook phase 2.
Maar ben het met je eens.
Ik heb besloten om de diesel te houden en laat de auto staan voor een andere eigenaar.
Mvg,
Henri
Volvo V50 D2 2012
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998