Ik zit met een dilemma, mijn 460 heeft wat aandacht nodig om rijdend te houden. Of ik knap het op en rij er nog een poos mee, of ik doe 'm weg voor een S40 van 2000/2001. Mijn 460 is van '96, heeft 165.000 km gelopen, heeft al wel nieuwe achterschermen maar ook zo zijn kwaaltjes en slijtages:
* ik heb nu een imitiatie uitlaat, zowel middenpijp als einddemper. Pasvorm een drama en continue rammelen en lekken.
* uitlaatdeel voor het middenstuk (geen idee van de naam) is dun en pas geleden opnieuw gelast, gaat dus niet lang meer mee.
* lambdasonde geeft regelmatig storing, de auto slaat na starten direct weer af en slaat dan met veel gas geven wel weer aan, waarna de melding op het dashboard blijft tot ik herstart met een goed warme motor. Verbruik stijgt daardoor iets.
* diverse rubbers van de ophanging rondom zijn erg uitgedroogd. Opzich gaat dit goed totdat het een APK punt wordt en dan is het een hoop werk (kan ik wel zelf).
Pluspunten van de auto zijn zeer luxe, niet rot, en relatief weinig kilometers. Nu wil ik dus absoluut geen imitatie-uitlaatsysteem meer, dus op watvoor kosten moet ik rekenen om het te vervangen voor origineel Volvo? De einddemper zou ik wel kunnen hergebruiken. Een lambdasonde kost ook rond de 100 euro en dan moet ik nog maar hopen dat de auto goedgekeurd wordt met al die uitgedroogde rubbers. Dan is dat voor later, ik heb APK tot augustus.
Qua S40 is mijn oog gevallen op een 1.8i Europa. Omdat mijn 460 ook een 1.8i is, zou ik dat zowiezo weer willen. Staat een nieuw origineel Volvo uitlaatsysteem onder de 460 in verhouding tot inruilen op S40 Europa?
prijzen van Volvo-onderdelen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
www.ebay.de
Veel onderdelen gevonden, nieuw en goedkoop.
Uitlaten heb ik geen negatieve ervaringen mee, volvo en imitatie allebei snel weg. Alleen imitatie compleet leg ik er geheel nieuw onder voor een NL achterdemperprijs....
Veel onderdelen gevonden, nieuw en goedkoop.
Uitlaten heb ik geen negatieve ervaringen mee, volvo en imitatie allebei snel weg. Alleen imitatie compleet leg ik er geheel nieuw onder voor een NL achterdemperprijs....
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Dank je voor je antwoord Wim.
Ik heb daar eerder ook geen negatieve ervaringen mee gehad, maar het is nu een drama. Heb de uitlaat al een keer of 7 goed gehangen. De schuifmoffen zelfs een puntlasje gegeven tegen het draaien maar of hij gaat voor ergens tegen aan rammelen, of achter. Die tussenpijp klopt gewoon niet, en daarom wil ik of een originele of in overweging met de andere punten een jongere Volvo.
Ik heb daar eerder ook geen negatieve ervaringen mee gehad, maar het is nu een drama. Heb de uitlaat al een keer of 7 goed gehangen. De schuifmoffen zelfs een puntlasje gegeven tegen het draaien maar of hij gaat voor ergens tegen aan rammelen, of achter. Die tussenpijp klopt gewoon niet, en daarom wil ik of een originele of in overweging met de andere punten een jongere Volvo.
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk