hallo,
net nieuw en nu al een vraag:
een 145 gekocht met een probleem. rijdt weg in zijn een, en met veel toeren het gas los laten, schakelt de automatische versnellingsbak over naar zijn drie.
vandaag de pan maar eens los gemaakt. onderin zaten 4 magneetjes vol met slijpsel... de voorste filter zat een hard plaatje op, een stukje koppeling of zo leek het wel... achterste filter zal een schroef los in... deze rustte dus op het filter!!! gaatje maar eens gezocht en de schroef in gedraaid. verse olie erop, dextron II, maar helaas geen actie, wel een betere reactie van 1 en 3 maar 2 is spoorloos, opgelosd in die kleine stukjes?
er liggen nog een paar bakken, ook een goede, althans een paar maanden geleden liep deze bak super! nu mijn vraag dan verder, hoe veel tijd kost het om een automaat van een volvo te vervangen? een chevy th350 doe ik in een middag, maar een volvo is een nieuwe uitdaging. kan iemand me een stoppenplan geven en een voorzichtige tijdsplanning. broeders wil er een schakelbak in plaatsen, maar dat is nu net niet leuk!. volvo met stuurbekrachtiging en automaat lijkt me heerlijk om te cruisen!
graag uw reactie
tuut tuut
bart te breda
automaat 145 BW35 vraagje
- Funk
- 2nd Gear member
Hey, ook een AAP ?
Maar zoals je ws. van een TH350 weet dat bramen/slijpsel in 't carter synoniem staat voor revisie/vervanging geldt dat voor alle tranny's.
Ik heb 't ook al een beetje bekeken bij m'n 142, maar een bak wisselen lijkt me minder werk dan bij m'n Chevy. Stukje lichter ook
(Ik mis een 5/overdrive)
En om 't geld van een Volvo-bak hoef je 't niet te laten vergeleken met een TH350
Maar zoals je ws. van een TH350 weet dat bramen/slijpsel in 't carter synoniem staat voor revisie/vervanging geldt dat voor alle tranny's.
Ik heb 't ook al een beetje bekeken bij m'n 142, maar een bak wisselen lijkt me minder werk dan bij m'n Chevy. Stukje lichter ook

En om 't geld van een Volvo-bak hoef je 't niet te laten vergeleken met een TH350

-
- 1st Gear member
hallo
minder werk? meer juist lijkt me, vandaar dat ik een ervaringsdeskundige zoek. allemaal kabels en leidingen die ik niet ken, en hoe komt die koppelomvormer los? morgen maar eens een losse bak aan de studie werpen. wilde deze week de pick up aan de praat gooien, daar heb ik net een nieuwe bak voor, nu weer volvogedoe, grrr
rijd nu maar even in de nekaf, zolang het droog is...
tuut tuut
minder werk? meer juist lijkt me, vandaar dat ik een ervaringsdeskundige zoek. allemaal kabels en leidingen die ik niet ken, en hoe komt die koppelomvormer los? morgen maar eens een losse bak aan de studie werpen. wilde deze week de pick up aan de praat gooien, daar heb ik net een nieuwe bak voor, nu weer volvogedoe, grrr
rijd nu maar even in de nekaf, zolang het droog is...
tuut tuut