Pagina 1 van 1

Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 14:19
door diesel01
Gisteren stonden wij voor een zandpad die een beetje nat was.
Omdat ik op dat soort moment graag baas ben over het gaspedaal zonder dat de elektronica vermogen terug neemt wil heb ik geprobeerd om de DSTC uit te zetten.
Maar ik kreeg het niet voor elkaar om hem uit te krijgen.
Iemand met een XC dat al vaker bij de hand gehad.
Het zou zo moeten zijn dat dmw van de draaiknop op de richtingaanwijzer naar DSTC gescrold kan worden en dmv de resetknop het eea uitgezet kan worden.

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 14:22
door Fulaks
Ik geloof dat je enkele seconden de resetknop ingedrukt moet houden, er verschijnt dan ook een waarschuwing in je dashboard. In Volvo's met Sensus is het aan en uit te zetten in het My Car menu.

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 14:30
door Fredhead
Je moet inderdaad met de draaihendel naar het DSTC gaan en dan de reset knop een seconde of 3 a 5 ingedrukt houden.
Zo heb ik het dit jaar in Engeland ook uitgeschakeld, snel drukken werkt niet.

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 14:45
door diesel01
Oke in mijn beleving heb ik hem meerdere seconden ingedrukt maar ik probeer het vanavond nogmaals.
bedankt voor de antwoorden.

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 21:57
door V70/2.4D/2003
Bij Volvo's met polestar kan dat niet uit......veel te bang dat de kleine jongetjes met hun speeltje ongelukjes krijgen :bandit:

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 22:21
door Fredhead
Ben ik blij dat ik geen Polestar heb O-)

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 22:25
door lint
Heel verstandig van Polestar want anders komen er alleen maar ongelukken van als het DSTC uit kan.

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 22:32
door Fredhead
Enige onderdeel van de DSTC dat uit kan is de tractiecontrole, kan weinig aan mis gaan maar in sommige gladde omstandigheden is het fijner om slippende banden te hebben dan dat er vermogen in wordt geperkt.
Zelf al een aantal keren gehad de afgelopen paar jaar dat de tractiecontrole uit ging en we een stuk beter vooruit kwamen dan met

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 22:34
door lint
Polestar zal de beperking van het uitschakelen van het DSTC toch echt wel om veiligheidsredenen hebben bedacht.

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 17.11.2014 - 23:13
door Fredhead
Zou die redenen dan wel willen weten op gebied van veiligheid.

Heel bot gezegd beperkt het de mogelijkheden van de XC modellen, sta je straks in de modder zonder vermogen terwijl een niet Polestar getunde er gewoon doorheen komt met de DSTC uit

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 18.11.2014 - 06:19
door V70/2.4D/2003
lint schreef: Polestar zal de beperking van het uitschakelen van het DSTC toch echt wel om veiligheidsredenen hebben bedacht.
MWAHAHAHA, ben ik diesel01 aan het uitdagen gaan er toch weer een paar in mee :D :D :D

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 18.11.2014 - 09:27
door Fredhead
Geloof dat jij de enige van het stel bent die uit is geslapen :devil: :D

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 18.11.2014 - 10:14
door JeroenSpock
Ja wat wil je ook, met al die lange weekenden

Wat is eigenlijk het verschil tussen STC en DSTC?

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 18.11.2014 - 10:17
door Fredhead
De laatste is dynamisch, althans daar staat de D voor.

Wat mij vooral opviel is dat DSTC iets minder abrupt ingrijpt dan de STC.
Staat net iets meer toe. Althans, dat is mijn vergelijk tussen de S60 die mijn ouders hadden (uit 2001) en de DSTC die ik heb

Re: Uitzetten van DSTC

Geplaatst: 18.11.2014 - 19:53
door diesel01
Zo de aftermath had ik dus niet gezien :D
Nee Ger..ik heb al een paar jaar ervaring en ben de wilde haren allang kwijt en rijd de XC echt niet plat.
Maar even terug komen op het resetten, dat werkt dus niet :devil:
Het gemiddeld verbruik maar ook de gemiddelde snelheid kan ik niet resetten net als het uitzetten van City safety, het zal dus wel in de RAW zitten.
Mss met het vervangen van het stuur, kan zijn dat er toen iets niet helemaal is goed gegaan.
Het heeft vroeger wel gewerkt.
Op naar de dealer.

@jeroen, ik reed laatst iets te enthousiast de parkeergarage in bij het werk terwijl het nat was, de auto gleed iets over de voorwielen weg waarbij voelbaar de auto van achteren werd bij geremd.
Dat maakt, denk ik, het verschil waarbij jouw auto alleen vermogen terug schroeft om wielspin tegen te gaan.