Besteld: D2 Momentum; Geleverd D4 Momentum
Geplaatst: 18.11.2014 - 10:02
Ik kan me hier ook melden. Op de valreep voor de bijtelling besteld (kenteken 2014; levering 1e week 2015). Eindelijk ook zo´n fraaie lease-auto.
Mijn eerste ervaring met de V40 was in 2011 toen ik in Spanje was voor het werk met een aantal testauto's (ik werk in de autoindustrie). Op een speciaal testcircuit niet zo ver van Barcelona kwam ik van alles tegen waaronder ook de V40. Ergens in die weken zijn onderstaande spionage foto's gemaakt. Ik herkende de locaties.


Later kwam ik het Volvo testteam tegen ergens bij een klein cafe op een Spaanse bergpas waar we toevallig allemaal kwamen voor de lunch. Klein rondje om de auto kunnen lopen en ik vond het er toen al leuk eruitzien. Een aardige verandering ten op zichte van C30/S40/V50.
Even terug naar vandaag de dag. Nog steeds actief in de autoindustrie maar meer in project leiding en business development. In de Spanje tijd had ik net een SAAB diesel gekocht wat mijn eerste ervaring was met een Zweedse auto. Kort daarna overgestapt naar lease-auto's wat 2x een (niet mijn eigen keuze) VW Polo Bluemotion werd. En toen in combi met de andere functie nu zelf een lease-auto mogen uitkiezen. Op de shortlist eigenlijk alleen de Alfa Romeo Giulietta (ben best wel een Alfist) en de V40. Qua lease-tarief en bijtelling wel zo'n groot verschil dat het zonder twijfel een V40 moest worden.
Bij de eerste keer kijken bij een Volvo dealer stond er daar een V40 in Power Blue. Ik vond het direct zo'n mooie kleur dat die knoop gelijk doorgehakt werd. Het is net een stapje mooier dan het blauw van mijn SAAB wat nu onze 2e daily driver is. Ook bij de SAAB toendertijd deed de kleur heel veel.


Ook het lichte interieur van de SAAB (met stof, ik hou niet zo van leer) was iets wat ik graag terugwilde in de Volvo. De P520 optie met alleen de lagere delen van dashboard en deurpanelen in het licht maar de stoelen wel donker is eigenlijk de perfecte optie. Minder werk om de stoelen mooi te houden (zoals bij de SAAB) maar wel het ruime effect binnen. En om het af te maken de Modern Wood inleg in de middenconsole.
En dit wordt het dan visueel:


Denk het stuur nog even aan de andere kant.
Verder moest het vooral een comfortable auto worden geschikt voor lange ritten in Europa. Ik heb regelmatig ritjes Zuid-Duitsland, Midden-Frankrijk en Luxemburg te doen, los van de vele kilometers in Nederland. De Volvo dealer gaf als advies de Momentum als basis te nemen. Daarbij kwamen uiteraard het Business Pack met Sensus Connect. Qua veiligheid/comfort verder nog gekozen voor het Intellisafe Pro pakket en het Winterline pakket. De auto kan haast uit zichzelf rijden. Enkel de Park pilot mist maar daar zie ik zelf niet zo het voordeel van. En voor het fraaie geen motor of type aanduiding achterop.
Daarna nog de twijfel over de motorkeuze. De D4 is erg leuk maar eerlijk gezegd heb ik na het rijden van een D2 niet het gevoel gehad dat dit nu een trage auto was. En ik hecht toch iets meer aan het hele rijtje aan extra's die me elke kilometer plezier geven ipv alleen even tijdens acceleratie. Daarbij heeft de D4 een harder onderstel en de bedoeling was juist een comfortabele auto.
Mijn eerste ervaring met de V40 was in 2011 toen ik in Spanje was voor het werk met een aantal testauto's (ik werk in de autoindustrie). Op een speciaal testcircuit niet zo ver van Barcelona kwam ik van alles tegen waaronder ook de V40. Ergens in die weken zijn onderstaande spionage foto's gemaakt. Ik herkende de locaties.


Later kwam ik het Volvo testteam tegen ergens bij een klein cafe op een Spaanse bergpas waar we toevallig allemaal kwamen voor de lunch. Klein rondje om de auto kunnen lopen en ik vond het er toen al leuk eruitzien. Een aardige verandering ten op zichte van C30/S40/V50.
Even terug naar vandaag de dag. Nog steeds actief in de autoindustrie maar meer in project leiding en business development. In de Spanje tijd had ik net een SAAB diesel gekocht wat mijn eerste ervaring was met een Zweedse auto. Kort daarna overgestapt naar lease-auto's wat 2x een (niet mijn eigen keuze) VW Polo Bluemotion werd. En toen in combi met de andere functie nu zelf een lease-auto mogen uitkiezen. Op de shortlist eigenlijk alleen de Alfa Romeo Giulietta (ben best wel een Alfist) en de V40. Qua lease-tarief en bijtelling wel zo'n groot verschil dat het zonder twijfel een V40 moest worden.
Bij de eerste keer kijken bij een Volvo dealer stond er daar een V40 in Power Blue. Ik vond het direct zo'n mooie kleur dat die knoop gelijk doorgehakt werd. Het is net een stapje mooier dan het blauw van mijn SAAB wat nu onze 2e daily driver is. Ook bij de SAAB toendertijd deed de kleur heel veel.


Ook het lichte interieur van de SAAB (met stof, ik hou niet zo van leer) was iets wat ik graag terugwilde in de Volvo. De P520 optie met alleen de lagere delen van dashboard en deurpanelen in het licht maar de stoelen wel donker is eigenlijk de perfecte optie. Minder werk om de stoelen mooi te houden (zoals bij de SAAB) maar wel het ruime effect binnen. En om het af te maken de Modern Wood inleg in de middenconsole.
En dit wordt het dan visueel:


Denk het stuur nog even aan de andere kant.
Verder moest het vooral een comfortable auto worden geschikt voor lange ritten in Europa. Ik heb regelmatig ritjes Zuid-Duitsland, Midden-Frankrijk en Luxemburg te doen, los van de vele kilometers in Nederland. De Volvo dealer gaf als advies de Momentum als basis te nemen. Daarbij kwamen uiteraard het Business Pack met Sensus Connect. Qua veiligheid/comfort verder nog gekozen voor het Intellisafe Pro pakket en het Winterline pakket. De auto kan haast uit zichzelf rijden. Enkel de Park pilot mist maar daar zie ik zelf niet zo het voordeel van. En voor het fraaie geen motor of type aanduiding achterop.
Daarna nog de twijfel over de motorkeuze. De D4 is erg leuk maar eerlijk gezegd heb ik na het rijden van een D2 niet het gevoel gehad dat dit nu een trage auto was. En ik hecht toch iets meer aan het hele rijtje aan extra's die me elke kilometer plezier geven ipv alleen even tijdens acceleratie. Daarbij heeft de D4 een harder onderstel en de bedoeling was juist een comfortabele auto.