Pagina 1 van 1

V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 23.11.2014 - 19:29
door elhorto
Hallo forumleden

Ben aan het rond neuzen voor een andere Volvo. Wil overstappen van een V50 D2.0 powerschift naar een V60 D3 of T3,T4 met een powerschift of Geartronic.
Aangezien we rond het omslagpunt zitten qua kilometers maakt het mij niet uit of het een benzine of diesel word.
Beide hebben hun problemen met het milieugeneuzel.
Bij onze huidige V50 omdat we wat weinig snelweg en korte stukken rijden regelmatig roetfilterproblemen met als gevolg aan de computer regenereren.
Bij de V70 2.4T laatst de katalisator kapot.

Nu zie ik op internet een V60 1.6 T4F (flexfuel) uit 2012 staan. Heb hier toch wat vragen over.
Begrijp dat deze auto om de 10.000km een beurt nodig heeft.
Maar gaat dat ook op als ik deze auto alleen op benzine rijd?
En is dat een probleem als ik deze alleen op normale Euro95 rijd?
Hier in de regio is geen E85 (bioetanol) te verkrijgen.
En wat zijn de problemen met deze uitvoering.
Er zit geen financieel voordeel in het E85 rijden begrijp ik!

Iemand meer info over zo een flexfuel?

Groet Wim

Re: V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 23.11.2014 - 20:12
door Paul
Niet helemaal de juiste rubriek Elhorto. Een V60 is geen 850!

Re: V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 24.11.2014 - 19:13
door jp-v60
hij heeft het toch over een V60, alleen wel één die op E85 draait.

Re: V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 24.11.2014 - 20:41
door Paul
Ik heb het verplaatst, stond verkeerd, excuses dat ik mijn post niet heb aangepast!

Maar terug naar je vraag, geen ervaring helaas!

Re: V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 25.11.2014 - 09:57
door Summum
Ik heb altijd begrepen dat de Flexifuel modellen inderdaad een kortere onderhoudsinterval hebben. Volgens mij maakt het daarbij niet uit of de auto op E85 of op Euro95 rijdt. Het (permanent) rijden op Euro95 is voor zover ik weet geen enkel probleem voor deze motoren, maar omdat nooit gecontroleerd kan worden welk percentage je op benzine en bioethanol rijdt, moet je je aan het normale (lees: fequentere) onderhoudsschema houden.

Van specifieke problemen met de T4F modellen heb ik niets gehoord.

Re: V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 25.11.2014 - 19:02
door elhorto
Oke Summum,

Maar aangezien er bij mij in de regio geen E85 te verkrijgen is zal ik rond de 95% a 100% benzine gaan rijden. Misschien een enkele tankbeurt in Duitland.
Met mijn jaarkilometers van rond de 15000km moet ie in mijn ogen goed op een jaarbeurt kunnen. Volgens mijn info moet een flexfuel om de 10.000 een beurt.
Zal het daar eens met de Volvodealer over hebben.

Indien iemand nog meer info heeft over een flexfuel hoor ik het graag!

Gr. Wim

Re: V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 25.11.2014 - 20:50
door jp-v60
ik zou gewoon aan de dealer vragen of ze de intervallen naar 15.000 km zetten. Moet toch geen probleem zijn. Vind om de 15.000 nog vrij snel.
De D6 moet om de 30.000 naar de dealer.
De dealer had hier ook ingesteld om de 15.000 km ivm tussentijdse controle. Op mijn verzoek gewoon weer naar 30.000 gezet

Re: V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 22.02.2015 - 21:57
door elhorto
Het is een Zwarte V60 D3 Momentum Geartronic geworden.
Heb hem zelf geimporteerd uit Duitsland.

Re: V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 22.02.2015 - 22:26
door never_stop_exploring
elhorto schreef: Het is een Zwarte V60 D3 Momentum Geartronic geworden.
Heb hem zelf geimporteerd uit Duitsland.
Groot gelijk, prachtige wagen om mee te rijden !

Re: V60 1.6 T4F Summum (flexfuel)

Geplaatst: 23.02.2015 - 07:33
door lancer
Gefeliciteerd!

Niet meer relevant, maar ter leering ende vermaeck.

De belangrijkste verschillen tussen een T4 en een T4F
1) Geen plastic in het brandstoftraject, dus een geen volledig plastic bezinetank e.d.
2) Electrische motorblok verwarming