Pagina 1 van 1

Technische gegevens V40 D4

Geplaatst: 28.11.2014 - 16:45
door Versgemaaidgras
Beste leden,

Is er iemand die meer technische informatie heeft over de Volvo V40? In mijn geval ben ik geïntresseerd over de gegevens van een D4 en dan bijvoorbeeld grafiek koppelkromme, gegevens over onderstel, stuurinrichting, zit er bij sommige modellen een sperdiff onder?, etc etc.

Iemand die meer info heeft dan de standaard boekjes die Volvo uitgeeft?

Re: Technische gegevens V40 D4

Geplaatst: 30.11.2014 - 11:50
door Priyantha
Hoi :)
Zelf was ik hier ook al tijden naar opzoek gelukkig het een en ander bij elkaar kunnen verzamelen en hieronder even uiteengezet voor de geïnteresseerde :)

Ik heb hier een paar Power/Torque curves van de Diesel motoren zoals die leverbaar zijn in de Volvo V40:

De oude trouwe 1.6 diesel welke D2 heet:
Afbeelding

De oude, niet meer in Nederland leverbare D3, de 5 cilinder afgeknepen versie van de oude D4:
Afbeelding

De oude, niet meer in Nederland leverbare D4. de 5 cilinder diesel:
Afbeelding

En als klapper op de vuurpijl ;) De nieuwe VEA D4 2.0 4 cilinder diesel:
Afbeelding
En op deze URL vind je trouwens meer technische gegevens als op de Nederlandstalige website:
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications

Re: Technische gegevens V40 D4

Geplaatst: 30.11.2014 - 20:54
door Versgemaaidgras
Priyantha schreef: Hoi :)
Zelf was ik hier ook al tijden naar opzoek gelukkig het een en ander bij elkaar kunnen verzamelen en hieronder even uiteengezet voor de geïnteresseerde :)
Super, mijn dank ik groot! :)
Erg interessant om te zien en die website levert inderdaad een hoop meer informatie.

Re: Technische gegevens V40 D4

Geplaatst: 25.01.2015 - 18:38
door v40 d4 momentum
de koppelkromme van de v40 was ik ook naar op zoek en kon hem niet vinden!
Bedankt!

vanaf volgende week ga ik v40 d4 rijden, wordt schakellui rijden zie ik! @ stationair al 200 nm! dat wordt genieten!

Re: Technische gegevens V40 D4

Geplaatst: 27.01.2015 - 11:02
door Priyantha
Jups klopt ja :) Ding is echt super soepel wat dat betreft.
In z'n drie een rotonde nemen zolang je maar boven of rond de 28 KM/h zit is goed te doen.
Uiteraard moet je dan niet volgas geven, maar gewoon rustig versnellen gaat zonder morren dan. Gewoon niet te zwaar belasten bij die lage toeren, gaat allemaal prima.
Dat is echt het fijne van een wat grotere motor t.o.v. de kleinere 1.5/1.6 blokjes je hebt gewoon meer 'vlees' zonder dat de turbo(s) direct écht nodig zijn.

Fijn blok iig :)

Re: Technische gegevens V40 D4

Geplaatst: 27.01.2015 - 14:37
door kamikaze
Heb je die curve ook voor de V60 D4? ("slechts" 181 pk)

Re: Technische gegevens V40 D4

Geplaatst: 27.01.2015 - 15:55
door Priyantha
Jazeker 8-)
Geen enkel probleem