deurmodule, inlezen mogelijk?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
stap
2nd Gear member

hallo,

ik was zo handig om een paaltje te raken met het rechterportier.. Hoe handig is de onderdelenlijn, een 'nieuwe' deur in de juiste kleur gescoord en er in gehangen. Helaas werkt de electronica in de deur niet meer. De oude deur is met het oud ijzer meegegaan.

Vandaag in Doetinchem de auto uit laten lezen, ook ivm abs/skid melding die af en toe opduikt. De dealer wist mij te vertellen dat de electronica alleen aan de praat te krijgen is met de originele module (die ik dus niet meer heb), of door een nieuwe module te plaatsen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, om mij hier verder mee kan helpen? Het is geen ramp om geen raambediening enzo bij de passagier te hebben, maar het zou fijner zijn als alles het weer deed.

De abs/skid melding was niks bijzonders over te vinden bij het uitlezen.

Bij voorbaat dank voor het meedenken
Doeke Dobma
5th Gear member

Je zult het hoe dan ook moeten oplossen, want voor de apk is het noodzakelijk dat het raam goed werkt.

Ik gok dat de deur die je hebt gekocht van een ander jaartal is dan je auto. Probeer eens een gebruikte deurmodule te vinden van hetzelfde jaar als jouw auto, het zou zomaar kunnen dat het plug&play is... De goedkoopste optie hierbij is (denk ik) een sloperij waar je het er zelf uit mag halen.
De oude deur is al zolang weg dat een ritje naar de oudijzerboer geen zin heeft? Wellicht ligt de deur er nog...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Easterboy
2nd Gear member

Ik heb onlangs mijn module passagierskant ook vervangen door een sloop exemplaar.
Gaat prima, maar je moet inderdaad kijken naar onderdeelnummer/bouwjaar auto. Een beetje Volvo sloop snapt dit wel en kan waarschijnlijk aan de hand van je bouwjaar of onderdeelnummer DDM je helpen aan een goede PDM waardoor alles weer werkt.

Mocht je het willen weten, mijn PDM komt bij Hunter Gorredijk vandaan.
dbosker
6th Gear member

achteraf gekakel natuurlijk, maar beter was geweest om het binnenwerk (deurpaneel en raammodule) over te zetten.

laatste Volvo (960) verkocht
Obbetuning
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi Stap,

Als je ons jou Vin geeft kunnen wij hier in vida (online Sweden) zien welk HW nummer (ook serie nummer) jou auto origineel heeft meegekregen.

Daarmee kan je bij een demontage bedrijf dat de onderdelen opslaat (incl Vin natuurlijk) de juiste module erbij vinden.

groet Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
stap
2nd Gear member

dank voor het meedenken en de mogelijke oplossingen! Ik ben er inmiddels achter dat ik per abuis een deur van een S60 heb gekregen. Ik was juist zo blij met de juiste kleur, maar zal toch echt een ander portier er in moeten gaan hangen.
Tot overmaat van ramp rijdt mijn zus op kerst een deuk in het achterportier. Op zoek naar twee exemplaren dus..
Johan s60
6th Gear member

Die zijn toch gelijk?, voordeur s60/v70
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Ramon&Ramon
7th Gear member

Een deurmodule van de sloop ,hetzelfde type en nummer moet gewoon werken mits hij goed is.
Beter is natuurlijk de portierbekleding over te zetten van de oude deur.
Doeke Dobma
5th Gear member

Je hebt inderdaad geen andere deur nodig. De voordeur van de V70/S60 is gelijk. Het enige wat je moet vervangen is de deurmodule(dus dan kastje onder de knoppen va de raambediening).
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
charly
3rd Gear member

Het is misschien een beetje off topic, doch is er misschien een relatie met de SW van de linker deur. Na een DIM-herstelling bleek de elektronica van mijn linker deur out of action. Geen raam, geen AB, geen spiegel ... Een en ander werkte terug door het manueel sluiten en openen van de deur met de sleutel. Doch ik stel vast dat de ontdooiing van betreffende spiegel het niet meer doet. Is hier sprake van een inlees probleem? (V70, D5, 2002)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”