Four C reparatie mislukt, heel graag tips
Geplaatst: 08.12.2014 - 15:16
Beste leden,
Ik rijd een volvo XC 70, als occasion aangeschaft. Al vrij snel na aankoop gaf de display met grote regelmaat aan: 'Four C service required'. Ook 'anti skid temporarely off' verscheen regelmatig. Omdat we in het buitenland wonen 'in the middle of nowhere' hadden we besloten om de auto naar een nederlandse VOLVO garage te brengen om de Four C te laten repareren evenals de 4 wheel drive die ook niet functioneerde. In de garage werden na enig zoekwerk de oorzaken van de mankementen gevonden en dienden we circa 1450 te betalen. Er werd onder andere een nieuwe regeleenheid gemonteerd en een nieuwe oliepompset. Toen we weer huiswaarts reden (na circa 150 km) gaf de display weer hetzelfde Four C bericht. De volgende dag heb ik dezelfde garage gebeld en werd afgesproken dat ik een eerstvolgende keer weer naar de garage zou gaan. De auto geeft voortaan circa 95 % van de tijd aan dat de Four C niet in orde is en 30 % van de tijd dat de anti skid niet goed functioneert. Onlangs ben ik er naartoe gegaan maar omdat we enkele dagen in NL waren is een afspraak gemaakt voor een reparatie. Men dacht nu dat beide euvels worden veroorzaakt door het stuur dat wat scheef staat. Omdat de vorige reparatie was verricht om de Four C en four wheel drive te repareren vroeg ik waarom we voor een volgende poging tot reparatie wederom moeten betalen omdat we de vorige keer immers al 1450 euro hadden betaald. Ik was onaangenaam verrast toen de garagist zei dat er nog meer storingen waren indertijd. Toen ik zei dat ik daar nooit iets van had gezien werd gezegd dat zij die storingen wel hadden gezien. Indertijd heb ik echter geen uitdraai ontvangen van deze storingen en we gingen naar de garage om andere zaken te laten repareren. Eerlijk gezegd heb ik niet veel vertrouwen meer in deze garage als de garantie enkel geldt tot de deur. Ik ben heel benieuwd of er leden zijn met soortgelijke ervaringen en zou heel graag tips willen horen. Bij voorbaat heel hartelijk dank voor de moeite.
Ik rijd een volvo XC 70, als occasion aangeschaft. Al vrij snel na aankoop gaf de display met grote regelmaat aan: 'Four C service required'. Ook 'anti skid temporarely off' verscheen regelmatig. Omdat we in het buitenland wonen 'in the middle of nowhere' hadden we besloten om de auto naar een nederlandse VOLVO garage te brengen om de Four C te laten repareren evenals de 4 wheel drive die ook niet functioneerde. In de garage werden na enig zoekwerk de oorzaken van de mankementen gevonden en dienden we circa 1450 te betalen. Er werd onder andere een nieuwe regeleenheid gemonteerd en een nieuwe oliepompset. Toen we weer huiswaarts reden (na circa 150 km) gaf de display weer hetzelfde Four C bericht. De volgende dag heb ik dezelfde garage gebeld en werd afgesproken dat ik een eerstvolgende keer weer naar de garage zou gaan. De auto geeft voortaan circa 95 % van de tijd aan dat de Four C niet in orde is en 30 % van de tijd dat de anti skid niet goed functioneert. Onlangs ben ik er naartoe gegaan maar omdat we enkele dagen in NL waren is een afspraak gemaakt voor een reparatie. Men dacht nu dat beide euvels worden veroorzaakt door het stuur dat wat scheef staat. Omdat de vorige reparatie was verricht om de Four C en four wheel drive te repareren vroeg ik waarom we voor een volgende poging tot reparatie wederom moeten betalen omdat we de vorige keer immers al 1450 euro hadden betaald. Ik was onaangenaam verrast toen de garagist zei dat er nog meer storingen waren indertijd. Toen ik zei dat ik daar nooit iets van had gezien werd gezegd dat zij die storingen wel hadden gezien. Indertijd heb ik echter geen uitdraai ontvangen van deze storingen en we gingen naar de garage om andere zaken te laten repareren. Eerlijk gezegd heb ik niet veel vertrouwen meer in deze garage als de garantie enkel geldt tot de deur. Ik ben heel benieuwd of er leden zijn met soortgelijke ervaringen en zou heel graag tips willen horen. Bij voorbaat heel hartelijk dank voor de moeite.