Volvo 245 turbo intercooler schuurvondst
Geplaatst: 08.12.2014 - 20:10
Hallo,
Ik heb een paar weken geleden 3 volvo's gekocht waarvan ik de 245 turbo uit 1981 weer apk klaar wil maken.
De auto's stonden in een ouwe kippenschuur vol met lelijke eenden en ook een hele rij met volvo 2 series en hadden daar ruim 20 jaar gestaan.
Nu ben ik bezig de volvo aan de praat te krijgen en ben zover gekomen dat hij 5 seconden loopt maar daarna direct weer uitvalt. (gasgeven ook niet mogelijk)
Eerst de tank schoon gemaakt en er schone benzine in gedaan. Toen de brandstof pomp en filter gecontroleerd waar het gewoon door liep. (brandstofpomp aangesloten op losse accu omdat de draden naar de pomp missen onder de achterbank)
Brandstof komt op alle leidingen aan bij de spinnekop maar wanneer ik de aanvoer leidingen naar de injector los draai en de auto start komt hier geen brandstof uit. Heb de leidingen schoon gemaakt en waren niet verstopt oid.
Volgensmij loopt hij die 5 seconden op brandstof die in de inlaat word ingespoten, zou dit kunnen?
Hoe kan dit en hoe werkt het k-jetronic systeem misschien dat ik op die manier erachter kan komen wat er aan mankeerd? Of iemand die dit ook heeft meegemaakt en weet hoe dit op te lossen is.
Alvast bedankt voor de reactie!
Ik heb een paar weken geleden 3 volvo's gekocht waarvan ik de 245 turbo uit 1981 weer apk klaar wil maken.
De auto's stonden in een ouwe kippenschuur vol met lelijke eenden en ook een hele rij met volvo 2 series en hadden daar ruim 20 jaar gestaan.
Nu ben ik bezig de volvo aan de praat te krijgen en ben zover gekomen dat hij 5 seconden loopt maar daarna direct weer uitvalt. (gasgeven ook niet mogelijk)
Eerst de tank schoon gemaakt en er schone benzine in gedaan. Toen de brandstof pomp en filter gecontroleerd waar het gewoon door liep. (brandstofpomp aangesloten op losse accu omdat de draden naar de pomp missen onder de achterbank)
Brandstof komt op alle leidingen aan bij de spinnekop maar wanneer ik de aanvoer leidingen naar de injector los draai en de auto start komt hier geen brandstof uit. Heb de leidingen schoon gemaakt en waren niet verstopt oid.
Volgensmij loopt hij die 5 seconden op brandstof die in de inlaat word ingespoten, zou dit kunnen?
Hoe kan dit en hoe werkt het k-jetronic systeem misschien dat ik op die manier erachter kan komen wat er aan mankeerd? Of iemand die dit ook heeft meegemaakt en weet hoe dit op te lossen is.
Alvast bedankt voor de reactie!