Pagina 1 van 1

boostcontroller

Geplaatst: 15.12.2014 - 22:28
door Volvo-sport
Goedenavond allemaal,

Ik heb even een vraag, ik zal mezelf binnenkort even snel voorstellen.

Ik heb van de week een 440 1.8i met 1.7 turbo motor swap gekocht voor de autosport.
Hier zit een grotere intercooler en een boost controller op.

De vorige eigenaar vertelde mij dat hij de lambda sensor 1 volt gaf, zodat de motor denkt dat de motor te arm loopt, en dus meer brandstof in spuit, als hij de boost controller gebruikte.
Nu lijkt mij dat zelf niet zo'n verstandig idee, en heb hier mijn twijfels over.
Wat is jullie mening daarover?

Wat zou evt een alternatief kunnen zijn, met standaard computers?
Tot hoe ver zou ik met standaard ECU kunnen gaan met de turbo druk?
Las ergens dat tot 0,8 bar wel lukt bij normaal gebruik. Zou dit met autosport ook lukken?

Gr,
Volvo-sport

Re: boostcontroller

Geplaatst: 24.12.2014 - 14:26
door ashwin1
Dat was een echte beunhaas.

turbodruk omhoog, met wideband lambda AFR checken en VE map tunen en dan ben je er wel.

Re: boostcontroller

Geplaatst: 16.01.2015 - 00:21
door Volvo-sport
Sorry, ik lees het nu pas.
Ben er nog niet echt mee bezig geweest. Maar met een Air Fuel meter wilde ik sowieso aan de slag.
Met VE map tunen bedoel je chippen neem ik aan?
Liefst houd ik de ECU origineel. Mijn vraag is dus, tot hoe ver kan ik gaan tot de ECU in noodloop schiet ivm te hoge turbodruk?