Pagina 1 van 2
twijfel
Geplaatst: 11.07.2006 - 15:14
door Beer
Distributie riem wel of niet vervangen.
Ondanks de 3mnd garantie die op de auto zit.
Vorige week grotebeurt gegeven,daaruit bleek volgens mij,dat de auto niet is nageken waar ik de auto gekocht heb.
De verkoper vertelde ook dat ik mijn geen zorgen hoeft te maken over de d-riem,maar dat zij hij ook over de grotebeurt dat dat niet nog was,zonde van mijn geld.
Toch blij dat ik dat heb gedaan,maar nog steeds de vraag wel of niet vervangen toch weer zo 350euro.
Wat zijn de gevolgen als de d-riem ermee op houd ivm de schade en veiligheid als je 100km rijdt.
Groet
Beer
Geplaatst: 11.07.2006 - 15:25
door NOS
Wat is de kilometerstand van je auto? Er zit een sticker als het ding al eens eerder is vervangen
Geplaatst: 11.07.2006 - 15:35
door Beer
Geen sticker aanwezig
Km std 242000.
Hij is natuurlijk wel eens vervangen ik denk bij de 120000km.
Dus vandaar mijn twijffel
Groet
Beer
Geplaatst: 11.07.2006 - 15:36
door NOS
Gewoon doen!
Wat heb je liever: beetje geld uitgeven of op de snelweg met veel motorschade stil komen te staan?
Geplaatst: 11.07.2006 - 15:41
door Beer
Maar ja wat heb ik dan eigenlijk aan die 3mnd garantie.
Mijn gevoel zegt ook vervangen.
Net gebeld naar de garage 328euro bij een universele garage bovag.
Is de prijs redelijk.
Beer
Geplaatst: 11.07.2006 - 16:01
door rhs60
Nooit twijfelen over de vervanging van een distributieriem!
Bij twijfel ALTIJD doen. Na 3 maanden garantie kan de riem ook knappen, dus hoe dan ook, je schiet er niets mee op om het uit te stellen.
Geplaatst: 11.07.2006 - 17:03
door Gertje83
Op een d-riem moet je niet bezuinigen. Je moet wel heel veel mazzel hebben wil dat ding knappen zonder de motor in de soep te draaien. Waar zijn toch de oude kettingen gebleven?

Geplaatst: 11.07.2006 - 17:08
door Michael Oud
Wat voor auto en blok heb je?
Ik zou m gewoon vervangen. Distributie vervangen valt uiteraard niet onder garantie, dit is namelijk gewoon een slijtage onderdeel.
Geplaatst: 11.07.2006 - 17:28
door Beer
V40 bj 98 1.9td
Geplaatst: 11.07.2006 - 17:37
door Battlecruiser
De garage opzoeken waar de auto in onderhoud is geweest en vragen wanneer de distributieriem vervangen is. Dat kunnen ze je na jaren nog vertellen, zeker als het een dealer is.
Vervolgens nagaan wanneer de auto weer aan een d-riem toe is.
Geplaatst: 11.07.2006 - 18:05
door Michael Oud
Sowieso laten vervangen. Deze draait in de soep als ie knapt.
Geplaatst: 12.07.2006 - 20:16
door Remon
Inderdaad gewoon laten vervangen. Gewoon de 120dkm beurt geven bij de volvo dealer en niet met de onafhankelijke meuk gaan sleuren. Ze zullen best goed zijn maar niet beter als een volvo garage. De 120dkm beurt kost trouwens totaal €799. Maar als je de D-riem laat zitten en hij knapt, kost het je een nieuwe kop van €1600. Soms kunnen de kleppen nog recht gebogen worden maar het mooie lopen van de motor is dan wel gebeurd. Als je trouwens het onderhoud bij de dealer laat doen krijg je gratis volvo assist wat recht geeft op gratis hulp bij pech (dus ook een lekke band of foute brandstof). En een dealer onderhouden auto verkoopt beter.
Geplaatst: 12.07.2006 - 20:20
door Remon
Nog even nagekeken. Maar de distributie riem van een 1.9td van 99 moet om de 75dkm vervangen worden. Bij 225dkm moet de riem vervangen zijn. Even navragen dus en het onderhoudsboekje raadplegen.
Geplaatst: 12.07.2006 - 23:35
door Gast
Remon schreef:Inderdaad gewoon laten vervangen. Gewoon de 120dkm beurt geven bij de volvo dealer en niet met de onafhankelijke meuk gaan sleuren. Ze zullen best goed zijn maar niet beter als een volvo garage. De 120dkm beurt kost trouwens totaal €799. Maar als je de D-riem laat zitten en hij knapt, kost het je een nieuwe kop van €1600. Soms kunnen de kleppen nog recht gebogen worden maar het mooie lopen van de motor is dan wel gebeurd. Als je trouwens het onderhoud bij de dealer laat doen krijg je gratis volvo assist wat recht geeft op gratis hulp bij pech (dus ook een lekke band of foute brandstof). En een dealer onderhouden auto verkoopt beter.
Aandelen in Volvo? Ze hebben je in ieder geval goed bang gemaakt.
Een klep recht buigen? Als ze dat bij jouw (Volvo) dealer hebben verteld, is het geen wonder dat een grote beurt € 800, kost.
Werkelijk zot. Dan mag je ook wel gratis Volvo assist voor krijgen.
Succes, kijk ook eens bij de Volvo-specialist (scheelt vaak in de kosten).
En ja D-riem gewoon vervangen, geen risico lopen.
Geplaatst: 13.07.2006 - 09:16
door Beer
Ik laat mij niet zo gauw bang maken,ik heb mijn auto net een grotebeurten laten geven 460euro remmen voor vervangen plus alles wat bij en grotebeurt hoort prima geholpen bij een universeel garage bedrijf,incl apk.
duidelijke rekening.
Beer
Geplaatst: 13.07.2006 - 09:17
door Beer
Maar ik ga wel mijn d_riem laten vervangen,ik neem het het zekere voor het onzekere.
Beer
Geplaatst: 13.07.2006 - 18:30
door Remon
AlexV70 schreef:Remon schreef:Inderdaad gewoon laten vervangen. Gewoon de 120dkm beurt geven bij de volvo dealer en niet met de onafhankelijke meuk gaan sleuren. Ze zullen best goed zijn maar niet beter als een volvo garage. De 120dkm beurt kost trouwens totaal €799. Maar als je de D-riem laat zitten en hij knapt, kost het je een nieuwe kop van €1600. Soms kunnen de kleppen nog recht gebogen worden maar het mooie lopen van de motor is dan wel gebeurd. Als je trouwens het onderhoud bij de dealer laat doen krijg je gratis volvo assist wat recht geeft op gratis hulp bij pech (dus ook een lekke band of foute brandstof). En een dealer onderhouden auto verkoopt beter.
Aandelen in Volvo? Ze hebben je in ieder geval goed bang gemaakt.
Een klep recht buigen? Als ze dat bij jouw (Volvo) dealer hebben verteld, is het geen wonder dat een grote beurt € 800, kost.
Werkelijk zot. Dan mag je ook wel gratis Volvo assist voor krijgen.
Succes, kijk ook eens bij de Volvo-specialist (scheelt vaak in de kosten).
En ja D-riem gewoon vervangen, geen risico lopen.
Ik heb geen aandelen in volvo hoor

. Maar ik houd persoonlijk wel van de volvo dealer en niet van een specialist die niet echt noemenswaardig veel goedkoper is. De 120dkm beurt kost bij mijn dealer standaard €800 i.v.m vervangen d-riem en spanrol enz wat dus als extra werk is tijdens deze beurt.
Wat ik dus met die klep bedoelde is dat wanneer de d-riem niet vervangen word en deze knapt, heb je of de kleppen krom, of je hebt ze op je zuiger liggen.
Geplaatst: 13.07.2006 - 23:28
door Gast
Ik begrijp het wel
Maar een kromme klep krijg je niet weer recht.
Ik ben geen Volvo-dealer man, ik vind de uur prijs daar pure diefstal en als de monteurs daar ook naar betaald kregen is er nog wat van te zeggen, maar ook dat is geen feit.
Maar goed ieder zijn meug.

Geplaatst: 14.07.2006 - 17:14
door Beer
nog even terug komen op de prijs van een beurt bij de volvo dealer waarom ligt die veel hoger als bij een universeel bedrijf,terwijl het zelfde gedaan wordt,dus waarom dan meer betalen of zie ik dat verkeerd.
Beer
Geplaatst: 14.07.2006 - 17:38
door Remon
meer betalen is indirect ook meer krijgen. zie mijn eerdere posts