Pagina 1 van 1

Sleutel/transponder blijft steken in dashboard

Geplaatst: 28.12.2014 - 13:01
door JW240
Hallo,

Even een korte vraag over de sleutel/transponder van de V70. Die blijft namelijk wel eens steken in het dashboard. Dan zegt het scherm in de toerenteller dat de bak in de P moet staan maar dat staat ie dan al.

Vandaag had ie het weer, na een minuut of 5 met eens opnieuw starten, wat verschillende versnellingen kiezen etc kwam de sleutel er weer uit.

Zijn er trucs om de sleutel er dan toch uit te krijgen?

Bekende problemen waardoor dit komt? Lijkt er op dat de automaatbak/keuzestandschakelaar niet goed doorgeeft dat de bak daadwerkelijk in de P staat.

Het betreft een MY 2008 (gebouwd eind 2007) V70 3.2 automaat.
Via de zoekfunctie kwam ik nog niet uit op antwoorden.

Morgen vertrek ik 2 dagen naar Duitsland, wie weet heeft iemand hier de gouden tip die me veel gedoe daar kan besparen :-)

Re: Sleutel/transponder blijft steken in dashboard

Geplaatst: 28.12.2014 - 13:23
door V70/2.4D/2003
Wil hier ook wel eens gebeuren en heeft er bij meestal mee te maken dat er sprake is van ongeduld. Te snel de sleutel/transponder er uit willen halen en dan zegt de auto, terwijl ik een handbak heb, dat het ding in "P" moet staan. Af en toe ook iets anders aan teksten maar alles is terug te leiden naar het te snel verwijderen van de sleutel/transponder.

Geen paniek, blijf kalm, niks aan de hand.

Re: Sleutel/transponder blijft steken in dashboard

Geplaatst: 28.12.2014 - 17:02
door lint
Zoals meestal het geval is: rust zal u redden.

Re: Sleutel/transponder blijft steken in dashboard

Geplaatst: 28.12.2014 - 17:47
door JW240
Dank u dank u.

Vanmiddag het zelfde gehad en was ook weer snel verholpen. Had de boel wel rustig gedaan maar blijkbaar had ie er even geen zin in.

Ik herken het ook van de automatische klep, wanneer je die te snel bediend (met de greep op de klep) gaat het slot dusdanig open dat het niet goed sluit.

Re: Sleutel/transponder blijft steken in dashboard

Geplaatst: 02.01.2015 - 20:43
door JW240
Sprak toevallig met een Volvo monteur en die had het wel over een bepaald defect in de module (bepaalde optische sensor). Lijkt meer te zijn dan enkel rustig aan doen.
gelukkig komt het niet vaak voor!

Sidenote:
Voor dat soort zaken kijk ik ook wel eens naar de recalls die ze in de USA uitrollen, veel wat daar al een recall is is hier FU voor de klant. Zo is bij onze 3.2 (B6324) de dynamo in 60.000 km 2x stuk gegaan. 1x vervangen a 1200 euro.
In de USA was er gewoon een recall voor een 25 euro kostend koelslangetje dat druppel voor druppel de dynamo laat corroderen, hier ontkennen ze alles en laten ze ons dynamo na dynamo vervangen. Omdat die behoorlijk duur zijn maar zelf gaan sleutelen. Dynamo uitgebouwd, laten reviseren (enkel nieuwe regelaar, lagers en uitloopkoppeling). Dat kostte aanzienlijk minder dan een nieuwe van de dealer en bij die van de dealert moet je de oude uitloopkoppeling bij hergebruiken (liever niet, die zijn gevoelig). Ook dat slangetje vervangen en voila, geen problemen meer gehad.
Door de recall-papieren uit de USA zijn we achter het slangetje gekomen.