Pagina 1 van 1
wel of niet aanpakken veerpoot(lagers)rubbers
Geplaatst: 07.01.2015 - 08:03
door beezer
Ik heb een S60 van 2002 2.4 170pk met 180.000 km op de teller. (3 jr in bezit)
De auto spoort een beetje naar rechts (op de snelweg als ik rijd aan de rechterkant; met losse handen na 100 van de weg af). Ik krijg geen lamme linkerhand maar ik vind 't vervelend. Was al bij aanschaf.
Auto is meerdere keren (5) uitgelijnd; geen resultaat.
Nu denkt mijn garagist dat het mogelijk aan de veerpoten zou kunnen liggen (geen garantie na vervanging dat 't opgelost is).
Alles vervangen zonder de veren kost rond de 350 euro.
Mijn vraag: zal ik nu eerst beginnen met de schotels aan de bovenkant en de rubbers en dan kijken of er resultaat is ? Of gelijk alles doen ?
Ze zijn nog nooit vervangen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Re: wel of niet aanpakken veerpoot(lagers)rubbers
Geplaatst: 07.01.2015 - 10:15
door edraket
Wat is alles vervangen? Ook de schokbrekers en veerpoot lagers?
Is wel een erg scherpe prijs, de veerpoot lagers kosten 200,-, schokbrekers 250 euro, dan nog de veerpoot rubbers... Je snapt dat dat niet kan voor dat geld.
Kans is groot dat er een veerpoot rubber is doorgezakt. Deze zijn van metaal, en roesten vaak door, waarna de auto een klein beetje inzakt aan één kant. Dat komt de sporing inderdaad niet ten goede. Ik zou ook even de draagarmen controleren.
Re: wel of niet aanpakken veerpoot(lagers)rubbers
Geplaatst: 07.01.2015 - 10:37
door beezer
Snap ik inderdaad.
Nee inderdaad geen schokbrekers !
zijn dit de veerpoot rubbers waar je 't over hebt ?
http://www.volvo-parts.nl/nl/steunlager ... -4053.html
Re: wel of niet aanpakken veerpoot(lagers)rubbers
Geplaatst: 07.01.2015 - 11:01
door JeroenSpock
Dat zijn de lagers. Als die af zijn krijg je geknars en getik bij het sturen, maar doorzakken zullen ze niet doen.
De rubbers kunnen misschien het doorzakken veroorzaken. Dat zijn
deze dingen.
En wat Ed zegt, de draagarmen.
Re: wel of niet aanpakken veerpoot(lagers)rubbers
Geplaatst: 07.01.2015 - 11:24
door beezer
Dag Jeroen,
Bedankt voor je toevoeging, het is nu duidelijker.

.
We wonen trouwens in de buurt van elkaar, ik woon in Assen. Heb je topic een beetje gevolgd. Had jij ook niet min of meer hetzelfde probleem ? en de veerschotels ook vervangen ?
Wat was het resultaat ?
Alvast bedankt voor je antwoord
Re: wel of niet aanpakken veerpoot(lagers)rubbers
Geplaatst: 07.01.2015 - 12:36
door JeroenSpock
Ja, mijn auto heeft nieuwe draagarmen, stuurkogels, schokbrekers, lagers en rubbers, en stabilisatorstangen. De veerpoten heb ik zelf gedaan, zag er eerst tegen op maar achteraf niet moeilijk en wel een mooi klusje.
De auto gaf een harde klonk bij naar rechts sturen, dat is nu over. Er is veel in één keer vervangen, dus waar het precies aan lag weet ik niet.
Mocht je het zelf gaan doen, wil ik wel helpen. Assen is niet zo ver.
Re: wel of niet aanpakken veerpoot(lagers)rubbers
Geplaatst: 07.01.2015 - 13:35
door beezer
Ah das mooi bedankt voor 't aanbod!
Ik zit nog in de onderzoek fase
Wat betreft hulp trouwens zal dat meer van mij komen denk ik.

ik ben (nog) niet zo handig met dit soort dingen. Mss dat we dan een doe het zelf garage kunnen opzoeken in Veendam ??
Van (carbon)racefietsen heb ik meer technisch verstand.
Want ik weet wel zeker dat ik het benodigde gereedschap niet heb!
Re: wel of niet aanpakken veerpoot(lagers)rubbers
Geplaatst: 07.01.2015 - 14:21
door JeroenSpock
Gereedschap is vrij standaard. Alleen een torx 50 of 60, en veerspanners.
Maar zoiets moet een DHZ garage wel hebben lijkt me. Bij mij gingen de stabilisator stangen niet los met de torx, dus is de flex er in gegaan.
Re: wel of niet aanpakken veerpoot(lagers)rubbers
Geplaatst: 07.01.2015 - 14:37
door beezer
Nou ik houd je op de hoogte.
Vrijdag eerst maar s kijken voor de veerschotels (dan ga ik naar mijn garage in Groningen Garage Kiers)
Kennen jullie die ?