Pagina 1 van 1
Ervaringen italiaanse C70 T5 2.0 (B5204T3)
Geplaatst: 09.01.2015 - 18:11
door Waggel
Beste forumleden,
Ik ben nieuw op het forum en heb mij aangemeld omdat ik op zoek ben naar een C70 T5.
Nu is een goede C70 op mijn pad gekomen, maar het is een italiaans import met een T5 2.0 (motorcode B5204T3) met 225pk.
Het verschil met de 2.3 is dat deze een andere krukas heeft dan de welbekende 2.3 T5 en daardoor een kortere slag van de zuiger (77mm t.o.v. 90mm). Dit resulteerd in een lager koppel, welke deels gecompenseerd wordt door een iets hogere turbodruk bij lagere toerentallen. Dit zorgt dus voor iets meer belasting op de turbo. Verder zijn de componenten tussen de B5204T3 en de B5234T3 gelijk.
Nu dan mijn vragen:
- Heeft er iemand ervaring met dit blok?
- Hoe rijdt het in verhouding met de 2.3 T5?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben benieuwd naar jullie menigen.
Re: Ervaringen italiaanse C70 T5 2.0 (B5204T3)
Geplaatst: 11.01.2015 - 22:01
door Waggel
Ik heb besloten te wachten tot ik een geschikte C70 2.3 T5 vind. Anders blijf ik spijt houden dat ik niet voor de krachtige versie ben gegaan
De eisen zijn:
2.3 T5
Coupe
Zwart (half)leder interieur
Dikke Pré's:
Dobly geluid
Volleder
Elektrische stoelen
18" Triton velgen
Dus mochten jullie iets zien; stuur me een PM!
Re: Ervaringen italiaanse C70 T5 2.0 (B5204T3)
Geplaatst: 16.02.2015 - 18:23
door TheDutchTango
Als je graag en turbo bak wilt, misschien zou je dat is moeten kijken naar die andere Italiaan, die met dat paardje voorop... haha, ik blijf in ieder geval af van de turbo blokken, ze zijn mij te onderhoudsgevoelig en hebben wat meer zwakke punten dan de standaard blokken. Kijk ook is naar de gewone blokken, ik rijd een 144PK 2.5 dat is al prima en rijdt formidabel.
Re: Ervaringen italiaanse C70 T5 2.0 (B5204T3)
Geplaatst: 16.02.2015 - 19:20
door elianmars
TheDutchTango schreef:
Als je graag en turbo bak wilt, misschien zou je dat is moeten kijken naar die andere Italiaan, die met dat paardje voorop... haha, ik blijf in ieder geval af van de turbo blokken, ze zijn mij te onderhoudsgevoelig en hebben wat meer zwakke punten dan de standaard blokken. Kijk ook is naar de gewone blokken, ik rijd een 144PK 2.5 dat is al prima en rijdt formidabel.
Wat een onzin! De Volvo turboblokken hebben inmiddels wel bewezen zeer degelijke blokken te zijn. En te onderhoudsgevoelig is ook overdreven. Als je een beetje normaal rijdt met een turboblok, heeft het net zo veel/weinig onderhoud nodig als een niet-turboblok en kun je er ook (veel) meer dan 3 ton mee rijden zonder al teveel problemen.
Re: Ervaringen italiaanse C70 T5 2.0 (B5204T3)
Geplaatst: 17.02.2015 - 09:41
door valser
Een ander argument is dat niet iedereen veel trekkracht op de voorwielen prettig vindt; de onderstellen van de Volvo's behoren in dit opzicht niet tot de besten. Soms is een rustiger motor wel zo in balans met het technisch ontwerp van de auto. Specifieke argumenten vóór veel vermogen kunnen zijn een zware aanhanger of vakantiereizen met veel passagiers en bagage. Rijd je altijd alleen zonder lading dan kan een basismotor heel goed voldoen zonder de tractieproblemen en aandrijfreacties in het stuur van sterkere motoren. Qua duurzaamheid hangt alles af van de vorige berijder en het gepleegde onderhoud, maar dat geldt voor alle auto's.
Re: Ervaringen italiaanse C70 T5 2.0 (B5204T3)
Geplaatst: 17.02.2015 - 09:53
door NielsPHEV
Heb een C70 T5 (een MY08 cabrio en denk dat jij op zoek bent naar een coupe), blokken zijn oer betrouwbaar en zowel zeer gezapig (laag in toeren) als vlot (hoger in toeren) te rijden. Die 2.0 T5 ken ik uit een V70 import en reed ook prima.
Re: Ervaringen italiaanse C70 T5 2.0 (B5204T3)
Geplaatst: 19.02.2015 - 12:28
door De_Duuc
Hallo,
rij zelf in een C70 2.0T en bevalt me uitstekend.
wellicht niet de allersnelste die er is maar komt goed van zijn plek en met een verbruik van 1:10,5 redelijk zunig.
succes met je zoektocht.
Marino