Pagina 1 van 1

Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat

Geplaatst: 20.01.2015 - 12:19
door mr_cox
Hallo allemaal.

Onlangs is mijn C30 op de rollenbank bij Autoweek geweest met een niet heel bevredigend resultaat. Echter heeft dit waarschijnlijk met de Euro95 te maken waar de Polestar pas bij euro 98 tot zijn recht komt.

Een van de reacties onder dit filmpje was dat een andere T5 bezitter opmerkte dat zijn uitlaat anders is als die van mij, waarbij we allebei zeker weten de originele demper te hebben. Hij dacht dat misschien de demper niet origineel zou zijn en te veel weerstand zou bieden.

Reactie:

ik heb nog eens naar het filmpje zitten kijken. Wat me opvalt is dat de uitlaat van mr_cox z'n C30 T5 er anders uitziet dan de mijne. Hier lijkt er een binnen en buitenpijp te zijn, bij mij zijn het gewoon twee grote pijpen (C30T5 2008 dus nog voor de facelift).
Wellicht dat deze uitlaat wat minder flow heeft en dat daardoor de waardes niet worden gehaald?
(volgens de dealer is mijn C30 volledig origineel, ook de uitlaat).


Ik ben er dus zeker van dat mijn demper nog fabrieksaf origineel is, maar zou dit toch even met een gelijk exemplaar willen controleren.

Mijn demper heeft 2 pijpen waarbij er een chromen omhulsel omheen zit (zie foto). De andere T5 bezitter gaf aan alleen de chromen pijpjes te hebben en daar geen pijp binnen in. Hoe zit dit bij jullie? Ben dan vooral benieuwde naar een T5 geleverd aan het begin van de introductie in 2007.

Bedankt!

Afbeelding

Re: Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat

Geplaatst: 20.01.2015 - 19:00
door Fabje
Wat is de diameter van de pijp?

Re: Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat

Geplaatst: 20.01.2015 - 19:11
door Paul
Eerste modellen MY07 hadden kleinere uitlaten, later zijn die groter geworden. R-design/Bodykit zelfde formaat (later dus)

Re: Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat

Geplaatst: 21.01.2015 - 12:02
door mr_cox
Mijn C30 is van maart 2007. Op dat moment was het R-Desing pakket nog niet te bestellen. Klinkt aannemelijk dat ze met invoering van het R-Design pakket ook een andere uitlaat hebben gebruikt ongeacht of je de bodykit had of niet.

Kan de diameter nu niet opmeten, de auto staat gestald en kan niet bij de uitlaat komen.

Heeft iemand nog de gelijke demper met een binnen en buiten pijp?

Re: Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat

Geplaatst: 22.01.2015 - 22:23
door tricky
Heb de r-design, dus kan het helaas niet vergelijken...

Een troost; een paar jaar terug was er iemand met een Ferrari. Kwam ook niet op het goede vermogen uit... Ook Euro 95 erin!

Ga je nog een meting op Super 98 laten verrichten?

Re: Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat

Geplaatst: 26.01.2015 - 18:20
door Xanthine
Ik heb wel een 2007 C30, maar de uitlaat is al vervangen, maar ik kreeg bij mijn lokale performance shop ook de opmerking dat een diameter van 60mm echt te smal is voor deze auto, op 70mm kan je een stuk meer power eruit halen. Ik wil dit jaar de grens van 300pk halen met de mijne!
& hoeveel pk had jij effectief op de wielen als ik vragen mag?

Re: Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat

Geplaatst: 27.01.2015 - 13:10
door mr_cox
Ik ben wel van plan een keer een nieuwe meting te laten doen. In het voorjaar eerst weer eens van de auto genieten en meerder tankjes op Euro 98 rijden. Dit jaar heb ik alleen het budget (verbouwing woning) voor het reguliere onderhoud, echt foutzoeken naar eventueel vermogensverlies zit er niet in.

Wat bedoel je precies met op de wielen? Uit de meting kwam 240PK, dat is zonder het verlies van de aandrijving.

Re: Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat

Geplaatst: 31.01.2015 - 19:35
door Xanthine
mr_cox schreef: Wat bedoel je precies met op de wielen? Uit de meting kwam 240PK, dat is zonder het verlies van de aandrijving.
Oh ok, zonder verlies, bedankt! Dan heb ik toch iets om mee te vergelijken :D

Re: Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat

Geplaatst: 05.02.2015 - 21:09
door Xanthine
Vandaag nog eens laten meten, ben van 200pk naar 275pk gegaan op 2 weken tijd met mijn aanpassingen :D Nu ga ik even rustig aan doen, enkel een paar kleine dingetjes nog, en dan hopelijk in de zomer dat ik aan de 350pk geraak.