Vraag voor T5 bezitters: Uitlaat
Geplaatst: 20.01.2015 - 12:19
Hallo allemaal.
Onlangs is mijn C30 op de rollenbank bij Autoweek geweest met een niet heel bevredigend resultaat. Echter heeft dit waarschijnlijk met de Euro95 te maken waar de Polestar pas bij euro 98 tot zijn recht komt.
Een van de reacties onder dit filmpje was dat een andere T5 bezitter opmerkte dat zijn uitlaat anders is als die van mij, waarbij we allebei zeker weten de originele demper te hebben. Hij dacht dat misschien de demper niet origineel zou zijn en te veel weerstand zou bieden.
Reactie:
ik heb nog eens naar het filmpje zitten kijken. Wat me opvalt is dat de uitlaat van mr_cox z'n C30 T5 er anders uitziet dan de mijne. Hier lijkt er een binnen en buitenpijp te zijn, bij mij zijn het gewoon twee grote pijpen (C30T5 2008 dus nog voor de facelift).
Wellicht dat deze uitlaat wat minder flow heeft en dat daardoor de waardes niet worden gehaald?
(volgens de dealer is mijn C30 volledig origineel, ook de uitlaat).
Ik ben er dus zeker van dat mijn demper nog fabrieksaf origineel is, maar zou dit toch even met een gelijk exemplaar willen controleren.
Mijn demper heeft 2 pijpen waarbij er een chromen omhulsel omheen zit (zie foto). De andere T5 bezitter gaf aan alleen de chromen pijpjes te hebben en daar geen pijp binnen in. Hoe zit dit bij jullie? Ben dan vooral benieuwde naar een T5 geleverd aan het begin van de introductie in 2007.
Bedankt!

Onlangs is mijn C30 op de rollenbank bij Autoweek geweest met een niet heel bevredigend resultaat. Echter heeft dit waarschijnlijk met de Euro95 te maken waar de Polestar pas bij euro 98 tot zijn recht komt.
Een van de reacties onder dit filmpje was dat een andere T5 bezitter opmerkte dat zijn uitlaat anders is als die van mij, waarbij we allebei zeker weten de originele demper te hebben. Hij dacht dat misschien de demper niet origineel zou zijn en te veel weerstand zou bieden.
Reactie:
ik heb nog eens naar het filmpje zitten kijken. Wat me opvalt is dat de uitlaat van mr_cox z'n C30 T5 er anders uitziet dan de mijne. Hier lijkt er een binnen en buitenpijp te zijn, bij mij zijn het gewoon twee grote pijpen (C30T5 2008 dus nog voor de facelift).
Wellicht dat deze uitlaat wat minder flow heeft en dat daardoor de waardes niet worden gehaald?
(volgens de dealer is mijn C30 volledig origineel, ook de uitlaat).
Ik ben er dus zeker van dat mijn demper nog fabrieksaf origineel is, maar zou dit toch even met een gelijk exemplaar willen controleren.
Mijn demper heeft 2 pijpen waarbij er een chromen omhulsel omheen zit (zie foto). De andere T5 bezitter gaf aan alleen de chromen pijpjes te hebben en daar geen pijp binnen in. Hoe zit dit bij jullie? Ben dan vooral benieuwde naar een T5 geleverd aan het begin van de introductie in 2007.
Bedankt!
