Hallo ik ben nu 2 dagen de trotse bezitter van een Volvo S40 Exclusive Line. Nu wilde ik nieuwe zilveren tellerplaten er in zetten (http://www.tacho-cartuning.de/) alleen wijkt mijn dashboard af van de 'standaard' S40 uitvoering. Aan de rechterkant naast de teller zit namelijk een unit voor de boardcomputer waar 'normaal' de benzine en temperatuur meter zitten. Deze zaak heeft mijn uitvoering dus niet, nu vroegen ze me om een scan van de tellers. Hebben andere mensen met een Exclusive uitvoering dit ook al eens gedaan of zijn deze scans ook bij de volvo te verkrijgen?
Anders moet ik dus alles eruit slopen, scannen, weer inbouwen, bestellen, weer alles eruit slopen, plaatsen, weer inbouwen.... Knapt het volgens mij ook niet van op!
Ik ben benieuwd!
Nieuwe Tellerplaten voor een S40
-
- 2nd Gear member
Sorry voor de dubbelpost maar ik moet ff een update vermelden met daarin een vraag. Ik ga de platen toch demonteren om in te scannen.
Ik heb van de desbetreffende 'Tachoscheiben' leverancier een korte beschrijving gekregen om de tellerplaten te verwijderen. Daarin staat de volgende tip:
1 Before beginning installation, disconnect the battery to prevent possible electronic damage. If you have a vehicle with an airbag system, the battery should be disconnected approx. 30-60 min before beginning.
Is dit bij deze Volvo daadwerkelijk noodzakelijk? Ik neem aan dat ze hier bedoelen dat je de accu los moet halen voor zeker een uur?
Ik lees bij sommige mensen hier op het forum, die hun dashboard verlichting hebben gedaan, hier niets over terwijl zij ook de unit gedemonteerd hebben.
Ik heb van de desbetreffende 'Tachoscheiben' leverancier een korte beschrijving gekregen om de tellerplaten te verwijderen. Daarin staat de volgende tip:
1 Before beginning installation, disconnect the battery to prevent possible electronic damage. If you have a vehicle with an airbag system, the battery should be disconnected approx. 30-60 min before beginning.
Is dit bij deze Volvo daadwerkelijk noodzakelijk? Ik neem aan dat ze hier bedoelen dat je de accu los moet halen voor zeker een uur?
Ik lees bij sommige mensen hier op het forum, die hun dashboard verlichting hebben gedaan, hier niets over terwijl zij ook de unit gedemonteerd hebben.
- arnoud
- 8th Gear member
Ik kan me inderdaad niets voorstellen bij dat je een half uur zou moeten wachten met beginnen na het loskoppelen van de accu. Voor motoronderdelen kan ik het me voorstellen, zodat 't spul af kan koelen, maar de tellers?
Er zitten natuurlijk wat lampjes in waar je vrij aardig je vingers aan kunt branden, dus even wachten kan geen kwaad natuurlijk...
Maar ik zou hoe dan ook wel de accu loskoppelen voordat je begint..
Er zitten natuurlijk wat lampjes in waar je vrij aardig je vingers aan kunt branden, dus even wachten kan geen kwaad natuurlijk...
Maar ik zou hoe dan ook wel de accu loskoppelen voordat je begint..
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
Nou, vanavond begonnen met het demonteren van de tellerplaten.
Op zich ging dit aardig, slopen is altijd makkelijker als weer in elkaar zetten...
Zoals eerder gezegd, ik ging de tellerplaten demonteren om ze in te scannen want mijn tellers wijken weer eens af van de tellerplaten die men standaard levert. Zie foto, de meest rechter teller is dus voor mijn board computer waar doorgaans de temp. en benzine meter zit.
Na het demonteren kwam ik het volgende tegen:
De twee linker tellers kan ik er dus wel afhalen, maar zo te zien de plaat van de boardcomputer 'teller' niet! Ik zou in ieder geval niet weten hoe, hij zit ingekapseld door hard plastic!
Al het werk voor niets dus en moet ik het voortaan doen met deze standaard kleur...
Het terug bouwen was een ander verhaal, zeker om de twee stuurkappen weer netjes op elkaar terug te monteren is een drama. Ook was het rubber van rondom het contactslot er uit geschoten, die zit er nu nog steeds niet in. De tellerplaten moeten er namelijk nog een keer uit omdat mijn kilometerteller op 40 km/h staat! Zodra je de motor start springt hij naar de 40. Zet je de motor uit, dan zakt hij langzaam naar 0 terug. Heb ik de teller niet in de juiste stand terug gezet?
Dus aan ieder met een X40 Exclusive Line, gaat niet voor andere tellerplaten want dat gaat nu eenmaal niet....
Overigens staat mijn radio nu op CODE?
Hoe kom ik in godsnaam achter die code?!
Op zich ging dit aardig, slopen is altijd makkelijker als weer in elkaar zetten...
Zoals eerder gezegd, ik ging de tellerplaten demonteren om ze in te scannen want mijn tellers wijken weer eens af van de tellerplaten die men standaard levert. Zie foto, de meest rechter teller is dus voor mijn board computer waar doorgaans de temp. en benzine meter zit.
Na het demonteren kwam ik het volgende tegen:
De twee linker tellers kan ik er dus wel afhalen, maar zo te zien de plaat van de boardcomputer 'teller' niet! Ik zou in ieder geval niet weten hoe, hij zit ingekapseld door hard plastic!
Al het werk voor niets dus en moet ik het voortaan doen met deze standaard kleur...
Het terug bouwen was een ander verhaal, zeker om de twee stuurkappen weer netjes op elkaar terug te monteren is een drama. Ook was het rubber van rondom het contactslot er uit geschoten, die zit er nu nog steeds niet in. De tellerplaten moeten er namelijk nog een keer uit omdat mijn kilometerteller op 40 km/h staat! Zodra je de motor start springt hij naar de 40. Zet je de motor uit, dan zakt hij langzaam naar 0 terug. Heb ik de teller niet in de juiste stand terug gezet?
Dus aan ieder met een X40 Exclusive Line, gaat niet voor andere tellerplaten want dat gaat nu eenmaal niet....
Overigens staat mijn radio nu op CODE?
Hoe kom ik in godsnaam achter die code?!
- arnoud
- 8th Gear member
De radio code? Als je die er niet bij hebt gekregen zal je naar de dealer moeten ben ik ban...
Als de teller blijft steken? Hmmm.... Misschien helpt loshalen en opnieuw vastzetten? Misschien dat één van de twee grote stekkers achter het klokkenwerk geen goed contact maakt?
Als de teller blijft steken? Hmmm.... Misschien helpt loshalen en opnieuw vastzetten? Misschien dat één van de twee grote stekkers achter het klokkenwerk geen goed contact maakt?
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- corhog
- 3rd Gear member
Ben hier ook lekker mee bezig.
http://volvo40forum.nl/forum/index.php? ... #msg145512
Over 2 weken de witte platen er in.
Gaat helemaal goedkomen.
http://volvo40forum.nl/forum/index.php? ... #msg145512
Over 2 weken de witte platen er in.
Gaat helemaal goedkomen.
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
een chromen rand om de tellers vind ik mooi, dit is mij net te gek
(sorry, typefoutje gemaakt)
(sorry, typefoutje gemaakt)
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Staat zeker netjes ! Jammer genoeg hebben ze geen 'plasma' tellers voor de 400 serie
- modiniro
- 2nd Gear member
Heeft iemand al een keer de snelheidsmeter gecontroleerd nadat de wijzerplaten zijn vervangen ?
Als de naald er afgehaald wordt en daarna weer gemonteerd heeft en de draaispoelmeter eronder is bewogen dan is de calibratie mogelijk niet meer in orde. Dus even ijken met 50m paaltjes langs de weg en een stopwatch of
met de TomTom die ook voertuigsnelheid aangeeft.
Ben benieuwd
Als de naald er afgehaald wordt en daarna weer gemonteerd heeft en de draaispoelmeter eronder is bewogen dan is de calibratie mogelijk niet meer in orde. Dus even ijken met 50m paaltjes langs de weg en een stopwatch of
met de TomTom die ook voertuigsnelheid aangeeft.
Ben benieuwd
- corhog
- 3rd Gear member
Naald hoeft er niet af, het gaatje in het midden is groot genoeg gehouden om de naald er doorheen te pielen, Ik hed de naald er al een keer af gehad en met succes weer terug geplaatst, controle via gps
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje