Pagina 1 van 3
Re: Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?
Geplaatst: 22.01.2015 - 17:10
door Fredhead
Werd vanmiddag nog gebeld door de dealer dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt en of ik die gelijk in wilde plannen (?!)
Zijn er meerdere dealers die hiervoor bellen? Kreeg te horen dat Volvo Nederland aan had gegeven dat het tijd was en kreeg een lichtelijk beteuterde reactie dat ik zei dat ik de beurt allang zelf had gedaan.
Sterker nog, heb er al 2 gedaan in de tussentijd dat ik vorig jaar langs was geweest.
Re: Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?
Geplaatst: 22.01.2015 - 17:49
door lint
nee, dat is voor mij ook nieuw. Ik ben nog nooit gebeld door de dealer dat er een onderhoudsbeurt moest worden uitgevoerd.
Re: Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?
Geplaatst: 22.01.2015 - 18:04
door Fredhead
Was voor mij ook nieuw.
Weet wel dat het wat minder lekker gaat sinds ze in een nieuw pand zitten, maar dat er nu klanten gebeld moeten worden of ze langs willen komen is wel een heel slecht teken.
Re: Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?
Geplaatst: 22.01.2015 - 18:06
door lint
Het is wel zo dat het meeste geld wordt verdiend door de werkplaats maar om nu zo actief klanten te gaan bellen is inderdaad een minder goed teken.
Re: Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?
Geplaatst: 22.01.2015 - 18:29
door jalex_h
Hm, niet typisch Volvo hoor. De Renault dealer belde laatst ook al uit zichzelf dat de Clio van mijn vrouw hoognodig aan een beurt toe was.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 23.01.2015 - 08:46
door Walter
Is niets nieuws, was één van de eerste klusjes die ik in het begin van mijn 'carriere' mocht oppakken, het bellen van apk lijsten, mensen die verhuisd waren en mensen die 1 jaar niet geweest was. Toen was het nog met een vijfcijferig netnummer... In het geval van Ferdi is duidelijk dat ze getriggerd worden door het feit dat hij 1 jaar niet is geweest. Uit de eigen gegevens van de dealer kunnen ze lijsten selecteren met laatste onderhoud etc. En het feit dat ze daar actief mee aan de gang gaan, zegt niets over de situatie waarin het bedrijf zit. In het geval van veel leden hier is het anders maar veel klanten staan er echt niet bij stil dat het weer een jaar verder is en bv de apk gedaan moet worden. Sterker, ken verhalen waarbij klanten de boete van de verlopen apk bij de dealer neergooien onder de noemer 'jullie hadden me moeten bellen'. Zie het als een service. Je bepaalt nog steeds zelf wat je doet. Al is het wel belangrijk hoe het gebracht wordt natuurlijk.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 23.01.2015 - 12:44
door Fredhead
Vanaf die kant had ik het nog niet bekeken nee.
Weet zo ook genoeg mensen die zo'n belletje nodig zouden hebben om de auto zijn onderhoud te geven want anders komen ze niet omdat het simpelweg vergeten wordt.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 23.01.2015 - 13:13
door V480-S60
Ik krijg geen belletje, maar een gepersonaliseerde "oproepkaart" voor de jaarlijkse APK en controle.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 23.01.2015 - 13:21
door Walter
V480-S60 schreef:
Ik krijg geen belletje, maar een gepersonaliseerde "oproepkaart" voor de jaarlijkse APK en controle.
en als je daar niet op reageert een email ter herinnering. En als je ook dan niets doet, bellen ze je wellicht. Zit er met mijn neus bovenop

Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 23.01.2015 - 14:00
door lint
Als het benaderen van klanten gezien wordt als service en een herinnering om contact te zoeken voor APK en/of onderhoud is het een goed teken maar ik kan mij voorstellen dat zoiets als opdringerig wordt ervaren.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 23.01.2015 - 14:05
door Walter
daarom zeg ik, het ligt er erg aan hoe de boodschap gebracht wordt. En opdringerig... Kreeg met mijn vorige auto geloof ik 5 brieven als de auto gekeurd moest worden; 1 van de RDW, 1 van de dealer en 3 van universele garages
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 23.01.2015 - 17:33
door Fredhead
Zo gaat dat hier meestal ook met de apk ja....van de 205 krijg ik ze gelukkig niet meer nadat de apk 2 jaar geleden verlopen is
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 23.01.2015 - 17:52
door Msuidgeest
V480-S60 schreef:
Ik krijg geen belletje, maar een gepersonaliseerde "oproepkaart" voor de jaarlijkse APK en controle.
Zelfde garage denk ik ... De "brief" van Vincent ligt inmiddels bij het oud papier.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 24.01.2015 - 00:55
door JeroenSpock
V480-S60 schreef:Ik krijg geen belletje, maar een gepersonaliseerde "oproepkaart" voor de jaarlijkse APK en controle.
Van Bouwsema? Die krijg ik ook elk jaar, en alle garages waar ik ben geweest met de S60 sturen zoiets. Maar de dealer belt niet voor onderhoud, misschien ook wel omdat ze weten dat ik die beurten zelf doe.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 24.01.2015 - 20:18
door Hksvs
Krijg enkel een smsje na bezoek aan de dealer of ik tevreden was en nog vragen had.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 26.01.2015 - 08:33
door Walter
Hksvs schreef:
Krijg enkel een smsje na bezoek aan de dealer of ik tevreden was en nog vragen had.
Even uit nieuwsgierigheid; hoe vind je dat? Of word je liever gebeld, persoonlijker?
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 26.01.2015 - 09:58
door BlackcurrantV70
Wij krijgen ook geen belletje of brief van de dealer, waarschijnlijk omdat ik het erg stipt volg allemaal, meestal is de afspraak al gemaakt tegen de tojd dat ze zouden gaan bellen.
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben moesten ze me bellen, er zijn mensen zat die errug lang met kapotte lampen e.d rond rijden die zijn er zeker bij gebaat om af en toe eens herinnerd te worden dat een auto onderhoud nodig heeft....
APK in Belgie is onder controle van de overheid, en mag alleen in dergelijke officiele keuringsstations gebeuren, hiervoor krijg je ook een kaartje enkele weken voor de keuring vervalt.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 26.01.2015 - 10:32
door kevinwalter
BlackcurrantV70 schreef:
APK in Belgie is onder controle van de overheid, en mag alleen in dergelijke officiele keuringsstations gebeuren, hiervoor krijg je ook een kaartje enkele weken voor de keuring vervalt.
In Frankrijk ook. Daar heb je inderdaad losse keurstations. De dealer mag een auto niet keuren. Al is het daarna wel 2 jaar geldig!
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 26.01.2015 - 10:53
door Carlsson 900
In Duitsland wordt de keuring ook uitsluitend door zelfstandige keuringsstations gedaan.
Ik meen DKV of TUV dat lijkt me ook beter ter voorkoming van;
"De slager die z'n eigen vlees keurt."
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 26.01.2015 - 14:01
door V480-S60
Msuidgeest schreef:
V480-S60 schreef:
Ik krijg geen belletje, maar een gepersonaliseerde "oproepkaart" voor de jaarlijkse APK en controle.
Zelfde garage denk ik ... De "brief" van Vincent ligt inmiddels bij het oud papier.
Klopt Mark. Maar bij mij moet ik weer tot augustus wachten.

. Ach ja ik heb de auto ook bij hen weg en u n onderhoud. Dus dat mag.
Dus Jeroen, Mark heeft dezelfde dealer als ik en ik krijg de brief dus niet van Bousema.
