Pagina 33 van 38

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 09.07.2021 - 09:31
door N207
Gouwe schreef: 25.05.2020 - 08:20 En Hooftman schijnt een goede dealer te zijn...
Ik ben tot nu toe ook zeer tevreden over Hooftman. Hoewel we onze V60 in Waddinxveen hebben gekocht, hebben we voor onderhoud gekozen voor Hooftman Alphen aan den Rijn.
Deze keuze is voornamelijk gebaseerd op het iets kleinschaligere van deze vestiging. Het voelt wat "huiselijker" dan in Waddinxveen, wat natuurlijk niets over de kwaliteit van het gebodene in de vestigingen zegt.
Onlangs een software update gehad en meteen is de zekering (terugroepactie) vervangen. Daar kwam ik achter toen ik een afspraak wilde maken voor de terugroepactie-vervanging. Spaart me dus een ritje en tijd. Goede service en goed meedenken van de mensen bij Hooftman. Daar hou ik wel van.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 10.07.2021 - 21:50
door Walter
Leuk om te lezen, als medewerker van Hooftman

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 04.09.2021 - 08:30
door Frits V70
Is het bij alle dealers zo dat de monteurs zelf de gesprekken en commerciële zaken m.b.t. reparaties moeten bespreken met de klant? Ik heb daar slechte ervaringen mee en ben daarom weggegaan.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 04.09.2021 - 15:11
door Gouwe
Bij mijn dealer niet. Neemt niet weg dat ik wel graag met de monteur en de receptionist overleg....

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 04.09.2021 - 15:14
door DB200
Frits V70 schreef: 04.09.2021 - 08:30 s het bij alle dealers zo dat de monteurs zelf de gesprekken en commerciële zaken m.b.t. reparaties moeten bespreken met de klant? Ik heb daar slechte ervaringen mee en ben daarom weggegaan.
Dit topic gaat juist over de positieve ervaringen.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 04.09.2021 - 17:48
door flevodirk
Ik ben ook altijd positief (verrast) bij Broekhuis Harderwijk / Ermelo (tis grensgebied, op internet staan ze onder Harderwijk meen ik?). Voor de S60 nooit langs geweest voor beurten maar vaak onderdeeltjes kunnen bestellen en halen. Daarbij altijd netjes en voorkomend behandeld alsof ik een nieuwe kar had gekocht. Ze dachten mee mee met dingen; bv het sturen van een onderdeel naar Broekhuis Opel in mijn woonplaats als het onderdeel niet voorraadig was etc.

Met de V70 een paar keer geweest voor garantie en een recall (ze vertelden me dit tijdens een garantie dingetje, dat ze graag die recall voor me wilden uitvoeren en zo geschiedde het.

Ik denk er bijna over om daar een jaarbeurt te laten doen ipv zelf aan de gang te gaan zoals met de S60.. :-). Ik begreep dat de bv de bougies niet bereikbaar zijn met (mijn) standaard bougie-dop voor dit VEA blok, dus wellicht maak ik daarvoor dan een afspraak. Ik gun ze de omzet wel inmiddels.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 04.09.2021 - 19:05
door Frits V70
DB200 schreef: 04.09.2021 - 15:14
Frits V70 schreef: 04.09.2021 - 08:30 s het bij alle dealers zo dat de monteurs zelf de gesprekken en commerciële zaken m.b.t. reparaties moeten bespreken met de klant? Ik heb daar slechte ervaringen mee en ben daarom weggegaan.
Dit topic gaat juist over de positieve ervaringen.
Die had ik.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 04.09.2021 - 19:44
door Bover
Cappendijk Volvo Terneuzen heeft voor mij woensdag de andere vestiging Goes gebeld voor twee boutjes naaf voorwielen en deze “ff” naar Terneuzen gebracht. Daardoor had ik twee dagen eerder de bouten en kon ik mn reisschema aanhouden. Super van Volvo Zeeland.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 04.09.2021 - 21:17
door Walter
Frits V70 schreef: 04.09.2021 - 08:30 Is het bij alle dealers zo dat de monteurs zelf de gesprekken en commerciële zaken m.b.t. reparaties moeten bespreken met de klant? Ik heb daar slechte ervaringen mee en ben daarom weggegaan.
Je hebt altijd zelf de keuze

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 23.10.2021 - 10:07
door Hans Eilander
Op 7 oktober was ik bij mijn dealer voor de eerste jaarbeurt. Het was binnen anderhalf uur geregeld. Nieuwe olie en filter, ff alles nakijken, en software update. Ik had geen bijzonderheden te melden. Het hoorbare geluid bij het inschakelen van de airco, schijnt normaal te zijn. Het oliepeil staat dus nu weer op max. :)

Ze waren op dat moment de showroom en aangrenzende ruimtes aan het verbouwen, dus alles was afgeschermd, en een pokkeherrie van boorhamers alom. Afijn, de wachttijd viel dus wel mee. Maar de prijs van die eerste servicebeurt, vond ik voor anderhalf uur, en praktisch niks vervangen dan alleen de olie, wel wat aan de hoge kant á € 330,- Maar het zijn aardige mensen, ze nemen de tijd voor een goede en duidelijke uitleg. Ik snap alleen de ingrijpende interne verbouwing niet. Want naar mijn idee, zag het er allemaal prima uit. Maar ja, wie ben ik? :-/

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 23.10.2021 - 15:12
door Hans Eilander
By the way: de kilometerstand was na een jaar bij die eerste beurt 13.520 km. Een kennis met een zwarte XC 40 T2, een dorp verderop, was óók € 330.- kwijt bij zijn eerste beurt. Hij had slechts 3650 km gereden in een jaar. :-O

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 23.10.2021 - 17:14
door BraboFrits
Mijn vorige Volvo - V70 D5 - heb ik gekocht bij Harrie Arendsen in Ruurlo. Ben daar altijd gebleven voor onderhoud ondanks de grote afstand. Fijne garage, goede communicatie. De monteur kwam altijd even naar je toe om alles toe te lichten en haalde je eventueel tijdens de werkzaamheden op om e.e.a. te laten zien. Je mocht ook gewoon de werkplaats inlopen om mee te kijken als je daar behoefte aan had.
Vorige week voor de eerste keer naar Harrie Arendsen in Zevenaar geweest, de vestiging in Ruurlo is inmiddels gesloten. Bijkomend voordeel is dat Zevenaar voor mij wat dichterbij is, de sfeer is dezelfde als in Ruurlo.
Geeft echt vertrouwen, ik kom er graag.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 23.10.2021 - 19:15
door -KJ-
Enkele weken geleden bij S. van der Veen in Nijverdal geweest voor een powerflush van de automaat (met originele Volvo olie) en installatie van Polestar-software. Mooi kleinschalig bedrijf met aandacht voor de klant. Meekijken bij de powerflush werd door Stephan actief aangeboden en tijdens de werkzaamheden heb ik op geen enkel moment het gevoel gehad dat de monteur zich op de vingers geken voelde. Gedetailleerde uitleg gehad over de procedure en er is gelijk ook een "total upgrade" (= Service 2.0 minus de service reset) gehad. Fijne ervaring daar!

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 23.10.2021 - 22:32
door Bover
goed bedrijf v Veen. Klopt daar wel vind ik.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 24.10.2021 - 11:58
door The Mechanic
Frits V70 schreef: 04.09.2021 - 08:30 Is het bij alle dealers zo dat de monteurs zelf de gesprekken en commerciële zaken m.b.t. reparaties moeten bespreken met de klant? Ik heb daar slechte ervaringen mee en ben daarom weggegaan.
Dit moeten alle dealers binnenkort hebben, als je dit als dealer niet wil kun je je dealerschap inleveren.
Hans Eilander schreef: 23.10.2021 - 10:07 Ik snap alleen de ingrijpende interne verbouwing niet. Want naar mijn idee, zag het er allemaal prima uit. Maar ja, wie ben ik? :-/
Als Volvo weer iets nieuws bedenkt, nieuwe huisstijl ofzo heb je dit als dealer maar weer te accepteren en moet je wel, anders kun je ook hier je dealerschap inleveren.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 24.10.2021 - 12:29
door teebee
-KJ- schreef: 23.10.2021 - 19:15 Enkele weken geleden bij S. van der Veen in Nijverdal geweest voor een powerflush van de automaat (met originele Volvo olie) en installatie van Polestar-software. Mooi kleinschalig bedrijf met aandacht voor de klant. Meekijken bij de powerflush werd door Stephan actief aangeboden en tijdens de werkzaamheden heb ik op geen enkel moment het gevoel gehad dat de monteur zich op de vingers geken voelde. Gedetailleerde uitleg gehad over de procedure en er is gelijk ook een "total upgrade" (= Service 2.0 minus de service reset) gehad. Fijne ervaring daar!
Absoluut een goed Volvo Servivepoint. Heb daar mn vorige V60 aangeschaft en nadien meerdere upgrades laten uitvoeren (soms icm een aanschaf bij Vstore welke van Stephan is). Altijd mogelijk om ter plekke met de monteurs mee te kijken met alle bijbehorende uitleg. Zeer aan te bevelen.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 25.10.2021 - 09:44
door Hans Eilander
The Mechanic schreef: 24.10.2021 - 11:58
Hans Eilander schreef: 23.10.2021 - 10:07 Ik snap alleen de ingrijpende interne verbouwing niet. Want naar mijn idee, zag het er allemaal prima uit. Maar ja, wie ben ik?
Als Volvo weer iets nieuws bedenkt, nieuwe huisstijl ofzo heb je dit als dealer maar weer te accepteren en moet je wel, anders kun je ook hier je dealer schap inleveren.
Ik denk dat dit de reden is dat veel merkdealers in de loop der tijd, de handdoek in de ring gegooid hebben. En nu doorgaan als vrije garage. Doordat de eisen van veel merken (naar de dealers toe) te hoog ligt, door oa: Verplichte verbouwingen van showroom/garage, dure investeringen in de modernste apparatuur enz. Daarom haken veel bedrijven op den duur af. :-/

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 25.10.2021 - 09:51
door V480-S60
Het is eerder zo dat de importeurs de contracten opzeggen dan dat de dealers de handdoek in de ring gooien.
Op dit moment heeft (de importeur van) Stellantis; Fiat, Opel, Peugeot, Citroën, DS en nog wat andere merken. De dealerschappen van alle dealers opgezegd per 2023 bijvoorbeeld.
En Ford is ook al actief bezig zijn dealer netwerk in te krimpen.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 25.10.2021 - 10:46
door Marc Apeldoorn
Verkoop schuift veel meer op naar online. Om concurrerend geprijsd te blijven (marge dealer wegnemen b.v.) tov bv Tesla.
EV betekent ook veel, veel minder onderhoud. Dan gaan er vanzelf dealers verdwijnen.

Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Geplaatst: 25.10.2021 - 11:27
door Hans Eilander
Marc Apeldoorn schreef: 25.10.2021 - 10:46 Verkoop schuift veel meer op naar online. Om concurrerend geprijsd te blijven (marge dealer wegnemen b.v.) tov bv Tesla. EV betekent ook veel, veel minder onderhoud. Dan gaan er vanzelf dealers verdwijnen.
Daarom vrees ik dat we nog heel nare dingen gaan meemaken in autoland. Droevig voor die dealers, die tot aan het randje hebben meegevochten, om als bedrijf te overleven, en nu opzij geschoven worden. :'( De telefooncellen zijn uit het straatbeeld verdwenen. Daarna zijn de brievenbussen overal al sterk verminderd. Straks de dealers in je buurt óók nog weg. :-O