Even voorstellen & van Frans naar V50 ?
Geplaatst: 26.01.2015 - 00:36
Zooo, ik had het niet verwacht maar het lijkt er toch van te komen...
Heren, en dames (?) bij deze stel ik me even voor want dat lijkt me wel zo netjes.. Ik ben Michiel, iets over de 40 maar nog steeds een kind in me
Mijn oorsprong met auto's zit al jaren in het franse segment. Helaas is mijn trouwe metgezel nu toch overleden aan een zeer zwaar virus in het subframe.
Om die reden ben ik dus nu op zoek naar iets anders. Ik had het echt nooit verwacht, Volvo is iets voor m'n vader ( S60 en nu S80) dacht ik maar nu dan toch wellicht ook voor mij ?
Naar mijn idee kom ik prima uit met een V50. Groot genoeg voor mijzelf, als er anderen mee rijden heb ik ook nog ruimte en er kan ook een lading materiaal mee.
Alleen....
Hoe zit dat nu in elkaar? Kunnen jullie me hier mee helpen?
Wat ik zoek is een wagen die niet te kaal is maar alles erop en eraan kost ook geld dus.. Prettige stoelen, een smeuige maar betrouwbare motor. trekhaak, Schuifdak zou erg fijn zijn maar zie ik maar zelden voorbij komen. In principe ben ik geen diesel mens maar dat is meer ivm kosten. Qua motor vind ik een diesel erg ontspannen rijden. Kostentechnisch ga ik liever voor benzine en eventueel G3 erin. Ik vind het prettig om te kunnen rijden op koppel zeg maar. Een motor die pas kracht heeft bij dikke rpm's is niet echt mijn ding. Lekker zelf schakelen maar wel koppel om eens een versnelling over te schakelen en niet perse terug te moeten naar 4 bij inhalen.
Nu wat vraagjes..
Motorkeuze;
De verhalen die ik lees en hoor zijn soms wat tegenstrijdig. De monteur zegt, blijf weg bij de 1.8 benzine, die geeft gedonder. De kleine diesels hebben stevige problemen met de EGR (?) en roet etc. De verkoper vind weer dat ik weg moet blijven bij de 2.4 en juist de 1.8 top... Met een schuin oog heb ik overigens ook gekeken naar een D5. Dat is begreep ik een zuinige diesel die hufterproofed is? AWD hoe dik niet en een T5 lijkt me leuk maar misschien niet echt nodig.
Ik heb in een 1.8 gereden en die is niet underpowered maar wat extra is misschien niet gek ? Een 2.0 met 145 pk of toch naar de 2.4 en dan met 140 of 170? Kun je de 140 gewoon simpel naar 170 laten chippen zonder gedonder.
Interieur;
Volvo's lijken voor een leek allemaal even kaal op de eoa manier
Knopjes zijn altijd leuk
IS er verschil in stoelen of zijn ze allemaal gelijk qua vorm en is het enkel het materiaal? Velours zie ik overigens nergens in een V50. Kun je bepaalde accesoires naderhans eenvoudig inbouwen mbv een sloper of werkt dat niet zo bij een v50?
Kleur.
Persoonlijk vind ik een wit een kleur die de V50 goed staat maar je ziet ze maar weinig in andere dan het strakke zakelijke zwart of grijstinten.
en tot slot... Als ik een budget heb van max 15k maar liever rond de 10k wil blijven om wat reserve te houden voor eventueel een LPG setup etc.
Waar kom ik dan uit , wat is haalbaar? 15k uitgeven voor een 200k+ km geeft me niet direct het goede gevoel. Liever rond 100k ofzo ? Ik zoek nu al een tijdje en de prijzen springen voor mijn gevoel nogal heen en weer
Althans, ik zie er geen verband in.
Laaaaannng verhaal, maar kunnen jullie me helpen een goede en verantwoorde keuze te maken zodat ik met veel plezier volvo kan gaan rijden en het ook leuk blijf vinden ?
De S80 2.0 T die ik nu ter beschikking heb gekregen moet ik over een week of 2-3 toch wel gaan inleveren als pa weer gezond is en dan moet ik dus een wagen hebben staan...
Bij het Franse merk weet ik precies welke motor te mijden, waar op te letten bij aanschaf en zie ik in 1 oogopslag wat er wel of niet klopt ... Hier dus helemaal niet. Ik doe mijn best mij in te lezen maar ... ik heb maar 2 weken de tijd... dus als jullie me kunnen en willen helpen,
Ik zou het zeer waarderen
Heren, en dames (?) bij deze stel ik me even voor want dat lijkt me wel zo netjes.. Ik ben Michiel, iets over de 40 maar nog steeds een kind in me

Mijn oorsprong met auto's zit al jaren in het franse segment. Helaas is mijn trouwe metgezel nu toch overleden aan een zeer zwaar virus in het subframe.
Om die reden ben ik dus nu op zoek naar iets anders. Ik had het echt nooit verwacht, Volvo is iets voor m'n vader ( S60 en nu S80) dacht ik maar nu dan toch wellicht ook voor mij ?
Naar mijn idee kom ik prima uit met een V50. Groot genoeg voor mijzelf, als er anderen mee rijden heb ik ook nog ruimte en er kan ook een lading materiaal mee.
Alleen....
Hoe zit dat nu in elkaar? Kunnen jullie me hier mee helpen?
Wat ik zoek is een wagen die niet te kaal is maar alles erop en eraan kost ook geld dus.. Prettige stoelen, een smeuige maar betrouwbare motor. trekhaak, Schuifdak zou erg fijn zijn maar zie ik maar zelden voorbij komen. In principe ben ik geen diesel mens maar dat is meer ivm kosten. Qua motor vind ik een diesel erg ontspannen rijden. Kostentechnisch ga ik liever voor benzine en eventueel G3 erin. Ik vind het prettig om te kunnen rijden op koppel zeg maar. Een motor die pas kracht heeft bij dikke rpm's is niet echt mijn ding. Lekker zelf schakelen maar wel koppel om eens een versnelling over te schakelen en niet perse terug te moeten naar 4 bij inhalen.
Nu wat vraagjes..
Motorkeuze;
De verhalen die ik lees en hoor zijn soms wat tegenstrijdig. De monteur zegt, blijf weg bij de 1.8 benzine, die geeft gedonder. De kleine diesels hebben stevige problemen met de EGR (?) en roet etc. De verkoper vind weer dat ik weg moet blijven bij de 2.4 en juist de 1.8 top... Met een schuin oog heb ik overigens ook gekeken naar een D5. Dat is begreep ik een zuinige diesel die hufterproofed is? AWD hoe dik niet en een T5 lijkt me leuk maar misschien niet echt nodig.
Ik heb in een 1.8 gereden en die is niet underpowered maar wat extra is misschien niet gek ? Een 2.0 met 145 pk of toch naar de 2.4 en dan met 140 of 170? Kun je de 140 gewoon simpel naar 170 laten chippen zonder gedonder.
Interieur;
Volvo's lijken voor een leek allemaal even kaal op de eoa manier


Kleur.
Persoonlijk vind ik een wit een kleur die de V50 goed staat maar je ziet ze maar weinig in andere dan het strakke zakelijke zwart of grijstinten.
en tot slot... Als ik een budget heb van max 15k maar liever rond de 10k wil blijven om wat reserve te houden voor eventueel een LPG setup etc.
Waar kom ik dan uit , wat is haalbaar? 15k uitgeven voor een 200k+ km geeft me niet direct het goede gevoel. Liever rond 100k ofzo ? Ik zoek nu al een tijdje en de prijzen springen voor mijn gevoel nogal heen en weer

Laaaaannng verhaal, maar kunnen jullie me helpen een goede en verantwoorde keuze te maken zodat ik met veel plezier volvo kan gaan rijden en het ook leuk blijf vinden ?
De S80 2.0 T die ik nu ter beschikking heb gekregen moet ik over een week of 2-3 toch wel gaan inleveren als pa weer gezond is en dan moet ik dus een wagen hebben staan...
Bij het Franse merk weet ik precies welke motor te mijden, waar op te letten bij aanschaf en zie ik in 1 oogopslag wat er wel of niet klopt ... Hier dus helemaal niet. Ik doe mijn best mij in te lezen maar ... ik heb maar 2 weken de tijd... dus als jullie me kunnen en willen helpen,
Ik zou het zeer waarderen
