Pagina 1 van 1
Koppeling 2.5 144 pk
Geplaatst: 27.01.2015 - 08:59
door oudegroen
Ik overweeg de aanschaf van een classic V70. Nu vraag ik me af of het model 2.5 met 144 pk is uitgerust met een massatraag (of zgn dubbelmassavliegwiel) vliegwiel. Ofwel, als ik de koppeling wil verversen, moet ik dan ook rekening houden met de aanschaf van een nogal prijzig vliegwiel, of volstaat het om alleen koppeling, drukgroep en druklager te wisselen?
Bedankt voor de reactie!
Re: Koppeling 2.5 144 pk
Geplaatst: 27.01.2015 - 09:50
door Walter
je spreekt over een V70 van 1997 of 1998? Die hebben volgens mij nog een gewoon ouderwets vliegwiel
Re: Koppeling 2.5 144 pk
Geplaatst: 27.01.2015 - 21:29
door edraket
Sommigen hebben al wel een dual massa vliegwiel, volgens mij is ergens bij 1997 het dmf erin gekomen, dus even laten controleren adhv chassis nummer.
Re: Koppeling 2.5 144 pk
Geplaatst: 27.01.2015 - 21:52
door oudegroen
Het is er een van december 1997. Is dit net zo'n blok als jouw 855 Ed?
Re: Koppeling 2.5 144 pk
Geplaatst: 28.01.2015 - 21:01
door edraket
In hoofdlijnen wel, maar er zijn dus wel wijzigingen geweest in de V70 tov de 850. Bij de 850 wordt nog geen dmf toegepast, de eerste serie V70 ook niet. In een latere serie zit hij ook niet. Kan wel even kijken of ik adhv serienummer kan achterhalen vanaf wanneer een dmf is toegepast.
Re: Koppeling 2.5 144 pk
Geplaatst: 28.01.2015 - 21:22
door edraket
vanaf modeljaar 1999 is het dmf toegepast, ook bij de 10 klepper. je kunt aan het chassisnr zien welk modeljaar het betreft: V=1997, W=1998, X=1999. gaat dan om de 10e positie van het chassis nummer.
Re: Koppeling 2.5 144 pk
Geplaatst: 03.02.2015 - 21:30
door oudegroen
Dank voor jullie reacties. Inmiddels ben ik overgegaan tot aankoop van een classic V70 van 1997. Over een kostbaar DMF hoef ik me dus geen zorgen te maken als ik het goed begrijp....
Re: Koppeling 2.5 144 pk
Geplaatst: 09.02.2015 - 18:56
door The Volvoboy
Klopt.