Pagina 1 van 1
Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat
Geplaatst: 29.01.2015 - 11:01
door Mr.Grien
Onze Volvo 2.0D V50 uit 2005 (80-KGH-2) regenereert m.i. te vaak, daardoor is het verbruik nu erg hoog 7.6L/100KM
Is het verstandig het DPF filter te verwijderen en de software hiervoor er uit te laten schrijven? (wat kost dat?)
Nu we toch bezig zijn, wil ik graag ook de EGR afdoppen, is hier iets op tegen bij deze auto's?
Ik hoor graag jullie adviezen.
Met vriendelijke groet,
Wybren Groen
Re: Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat
Geplaatst: 29.01.2015 - 13:03
door lint
Je kan dat inderdaad doen, neem eens contact op met
http://volvotunenl.wix.com/volvotune
Re: Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat
Geplaatst: 29.01.2015 - 21:42
door wim de jong
Ik heb het een paar jaar geleden ook laten doen met m'n V50-2.0D bij volvotune uit Uden.
Koste me toen € 275, maar was het meer dan waard.
Het filter wordt uitgeboord, EGR dicht gezet, en de software wordt "aangepast" zodat het motormanagment nooit meer naar de in- en output sensoren kiken van het filter, het regeneratieproces begint nooit.
Je hebt er een heel andere auto terug....met zuiniger rijden.
Re: Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat
Geplaatst: 29.01.2015 - 22:25
door Mr.Grien
Bedankt voor de reacties, Elst is voor mij wat uit de buurt, heb nu één in de buurt gevraagd voor een offerte.
Swieringa Automaterialen te Gorredijk, misschien bekend?
Even afwachten wat dat gaat kosten.
Re: Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat
Geplaatst: 04.02.2015 - 14:52
door Ben W
Je kan ook je roetfilter even schoonspuiten met hogedrukreiniger. Dat is nog goedkoper, en werkt evengoed.
Re: Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat
Geplaatst: 06.02.2015 - 19:10
door RonDekkerV50
Elst is voor mij ook niet in de buurt en ik heb diverse offerte's aangevraagd. Maar volvotune komt het voordeligst uit en de recensies zijn hier op het forum zeer goed. Ik heb aankomende woensdag een afspraak daar.
Re: Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat
Geplaatst: 08.02.2015 - 07:46
door Longone
En toch zou ik het zelf nooit doen. En als mensen me daarom een "moraalridder" noemen, dat vind ik dat nog prima ook.
http://www.dragtimes.com/video-viewer.p ... _k&feature
Het verwijderen van een roetfilter wordt in sommige kringen opgevat als een oplossing voor een probleem en een rechtvaardige actie. Dat is het echter allerminst. Met het definitief verwijderen van een roetfilter pleegt u een milieudelict. Stappen tegen deze stroming zijn inmiddels genomen door RDW, Douane, en verzekeringsmaatschappijen (t.t.v. april 2012) Een auto waar van het roetfilter verwijdert is voldoet niet meer aan de emissienormen, en juridisch gezien niet meer aan de typegoedkeuring. Ervaringen die het verwijderen van roetfilter "goedpraten" gaan steevast over een verbeterd verbruik, en trekkracht. Dat valt eenvoudig te verklaren: het roetfilter was immers verstopt en dat kan gemakkelijk dergelijke symptomen veroorzaken. Het monteren van een gereinigd roetfilter, of een nieuw roetfilter, had hetzelfde bewerkstelligd.