SanderS40 schreef:Hallo,
Ik heb een S40 bj 97 Phase 1 dus.
Nu wil ik hem wat opleuken om hem er wat moderner uit te laten zien. Ik heb daar als total-newbie echter wat advies voor nodig.
Ik dacht zelf aan in ieder geval nieuwe koplampunits, witte sidemarkers (zo heten die zij-lampjes toch?) en richtingaanwijzerunits voor.
Mijn vragen:
- Waar kan ik die Black Duals het beste aanschaffen en laten monteren? Bij de dealer ? Kunnen zij dat bij een Phase 1 ? Of bij bijv. een European Tuning (als ze dat doen tenminste). Ik denk niet dat het me zelf lukt. Dus waar kan ik heen voor dit soort klusjes.
Door de dealer te laten doen kan een dure klus worden, maar je kunt natuurlijk altijd even langsrijden voor een prijsopgave.
Zelf doen valt best mee, maar als je het niet aandurft zou je misschien iemand van dit forum kunnen vragen die het eerder heeft gedaan en in de buurt woont om je te helpen?
- Wat kan ik aan kosten verwachten voor 2 koplampunits, 2 richtingaanwijzer units incl. montage ?
Ik dacht zo dat een knipperlicht per stuk zo'n 50 euro kost, en een 250 per stuk voor de koplamp? Montage door een dealer? Gokje, nog een 2-300 euro extra?
Immitatie (depo) koplampen zijn goedkoper, eventueel via het Internet (eBay/marktplaats) ook redelijk verkrijgbaar.
Immitatie phase1 knipperlichten bestaan niet voor zover ik het weet.
- Kan ik bij de dealer terecht voor een zwarte graat grill voor een Phase 1 ? Of is zoiets niet 'standaard'.
Ja, geen probleem. Iedere dealer kan een nieuwe grill voor je bestellen, spijltjes of blokjes, geen probleem. Zolang je je geld meeneemt
En wat denken jullie .. wat past het beste bij mijn auto .. black duals ? Heldere lampen ? En wat voor grill ? De kleur is beetje legergroenachtig.
Olijfgroen waarschijnlijk?
Zwarte koplampen zijn iets sportiever, de heldere met chromen binnenkant iets luxer? Vooral een smaak kwestie gok ik.
Dit zijn mijn voor- en na- plaatjes: