Pagina 1 van 4
gedaan met de D6
Geplaatst: 03.02.2015 - 22:48
door jp-v60
Prijzen zijn bekend van de Mercedes C klasse Plug in. € 10.000,- lager dan de D6. Dat worden heel weinig verkoop aantallen dit jaar voor de D6
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 03.02.2015 - 23:11
door R.Bijl
Is de standaard uitrusting van de benz vergelijkbaar? En voor de veelrijder heeft volvo de diesel als voordeel...
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 03.02.2015 - 23:15
door Hans oet Twent
C is toch benzine?
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 03.02.2015 - 23:18
door lint
De Mercedes C klasse Plug in is een geduchte concurrent voor de D6, ben benieuwd hoe dat gaat.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 06:13
door V70/2.4D/2003
Ik voorspel dat het na afloop van de leasecontracten van de V60PIH wel eens druk kon worden bij de MB dealerT. En rustig alhier in de PIH-topics

Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 06:30
door volvosan
Toont maar weer aan dat de prijs voor de D6 veel te hoog was/is, en kon zijn, vanwege gebrek aan concurrentie en geldende belastingvoordelen.
Maar voorlopig....volvosan klinkt een stuk beter dan mercedessan

Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 06:59
door Paul
Haalt hij langer dan 50km op Elektra?
Het is sowieso wat drukker qua concurrentie. V40 D4 20% Golft GTE 7% en dan nu dit. Tsja... ze zitten blijkbaar niet stil daar.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 07:39
door hansvl
Capaciteit van de accu is 6,2 kWh, Volvo 11 kWh. Nog eerder gedaan met de pret dus.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 08:26
door Marc Apeldoorn
Mwa, concurrrentie is heel goed. Kan Volvo gelijk wat aan die belachelijke prijs doen.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 09:20
door Walter
yep, 38km. En de estate kost 57995,- Is dat niet bijna hetzelfde als een V60? Ze hebben qua waarden heel erg goed naar de V60 gekeken. Ben benieuwd wat het verschil in uitrusting is
http://www.carros.nl/nieuws/mercedes-c- ... 7-995-euro
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 09:34
door R.Bijl
dus in de praktijk zal de accu na 25km leeg zijn, in de praktijk komt de v60 ook niet verder dan 35-40km. daarbij rij je met de diesel toch nog 1 op 16/17 en zal de c daar waarschijnlijk 1 op 10/11 halen...
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 10:34
door Jers3n
V70/2.4D/2003 schreef:
Ik voorspel dat het na afloop van de leasecontracten van de V60PIH wel eens druk kon worden bij de MB dealerT. En rustig alhier in de PIH-topics
Dat duurt voor het gros nog bijna 4 jaar (toch?), zou natuurlijk best kunnen dat het aanbod en de concurrentie, en niet te vergeten de fiscale regels, er tegen die tijd weer geheel anders uit zien...
Wat zou bv een S90/V90(Cross Country) PIH tegen die tijd doen of aan concurrentie hebben..... En wanneer komt de opvolger van de S60/V60, die ongetwijfeld ook weer als PIH komt, op de markt?
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 11:04
door rsnhakan
Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.
Gemiddeld 70 km/h rijden en rustig optrekken: 55 km op alleen elektra is te doen (in de zomer, airco uit).
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 12:55
door IkeV70
rsnhakan schreef:
Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.
Gemiddeld 70 km/h rijden en rustig optrekken: 55 km op alleen elektra is te doen (in de zomer, airco uit).
Minimaal 50 km??
1 keer heb ik 42 km gehaald, in de zomer, in Pure, eco klimaat, met fluwelen voetje enzo. Maar verder altijd maximaal rond de 38 km. In deze winterse omstandigheden haal ik misschien 30km, waarschijnlijk niet eens.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 13:08
door Walter
kan je nagaan wat er dan van de actieradius van die MB overblijft
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 13:53
door Donker
Mercedes schijnt zichzelf overtroffen te hebben. De C-klasse schijnt namelijk subliem te rijden. Ze noemen het een kleine S-klasse qua beleving, techniek, raffinement en comfort. Zelfs luchtvering is standaard.
Het zal vast een succes worden, zeker als er nog een dieselversie van komt.
Volvo moet aan het werk. Ik ben weg van mijn PIH maar laten we eerlijk zijn: motorblok en automaat zijn gebaseerd op oude technieken en qua raffinement liep het al niet voor.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 14:43
door lint
Walter schreef:
kan je nagaan wat er dan van de actieradius van die MB overblijft
De tegenvallende actieradius bij koude blijft altijd het zwakke punt van PIH automobielen.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 14:46
door Paul
Ja sprak iemand met Tesla, haalt totaal die 400km niet
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 14:48
door lint
Een Tesla heeft ook alleen maar elektrische aandrijving en is eigenlijk geen PIH, dus accu leeg wil zeggen: Tesla staat stil.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 14:50
door Paul
ja ok maar gaat gewoon om accu en koud