1990 Volvo 460 1.7 Turbo
Geplaatst: 05.02.2015 - 14:11
Hey,
Na een paar maanden als dagelijkse auto erin gereden te hebben weet ik dat ik nu een betrouwbare auto heb. Binnenkort wordt deze oldtimer (in Belgiƫ) en dan wil ik hem ook hobbymatig gaan rijden. Tot die tijd heb ik hem even van de weg af gezien ik nog andere auto's heb.





De auto komt van de 1e eigenaar, en inmiddels 140.000 km. Dealer onderhouden , en gaat als de brandweer.
Een lijstje van de opties :
- mistlichten voor
- ABS !
- Elektrische ramen
- Elektrische spiegels
- Elektrisch zonnedak
- Boordcomputer
- Turbodruk meter
- Oliedruk meter
- Centrale deurvergrendeling
- Remschijven rondom
Verder veel leuke kleine dingen. Een lampje in de sleutelgaten , leeslampjes in de achterste hemel handvatten. Best een luxe auto, zeker voor het geld.
Met een aantal vrienden zijn we nog naar Frankrijk ermee gegaan , de Nurburgring en duitse autobahn ook al.
Ondanks dat er goed voor gezocht is heeft hij nog wat liefde nodig.
- De koppeling en distributie dient vervangen te worden
- Roestmonstertje heeft toegeslagen , voornamelijk de rechter wielkast/dorpel hoek.
- Achterdemper is slecht
Nu heb ik zelf een fijne werkplaats waar ik dit allemaal ga doen , maar ik wil me eerst verdiepen in aftermarket spul. Zo mag het vliegwiel worden afgedraaid , er een race koppeling in komen en zullen de remmen en demping voor racegebruik ook beter nieuw gezet worden.
Ik las al eens dat je de motoren veilig tot 160 pk kunt opvoeren. Ook daar wil ik me in verdiepen. Hij hoeft niet heel veel km's te draaien of zuinig te zijn , maar het zou fijn zijn als hij een beetje betrouwbaar blijft voor ritjes van en naar de Nurburgring.
Al met al zoek ik dus een compromis tussen investeren en verbeteren.
Jullie mogen mij adviseren in overwegingen
Grtz,
Levi
Na een paar maanden als dagelijkse auto erin gereden te hebben weet ik dat ik nu een betrouwbare auto heb. Binnenkort wordt deze oldtimer (in Belgiƫ) en dan wil ik hem ook hobbymatig gaan rijden. Tot die tijd heb ik hem even van de weg af gezien ik nog andere auto's heb.





De auto komt van de 1e eigenaar, en inmiddels 140.000 km. Dealer onderhouden , en gaat als de brandweer.
Een lijstje van de opties :
- mistlichten voor
- ABS !
- Elektrische ramen
- Elektrische spiegels
- Elektrisch zonnedak
- Boordcomputer
- Turbodruk meter
- Oliedruk meter
- Centrale deurvergrendeling
- Remschijven rondom
Verder veel leuke kleine dingen. Een lampje in de sleutelgaten , leeslampjes in de achterste hemel handvatten. Best een luxe auto, zeker voor het geld.
Met een aantal vrienden zijn we nog naar Frankrijk ermee gegaan , de Nurburgring en duitse autobahn ook al.
Ondanks dat er goed voor gezocht is heeft hij nog wat liefde nodig.
- De koppeling en distributie dient vervangen te worden
- Roestmonstertje heeft toegeslagen , voornamelijk de rechter wielkast/dorpel hoek.
- Achterdemper is slecht
Nu heb ik zelf een fijne werkplaats waar ik dit allemaal ga doen , maar ik wil me eerst verdiepen in aftermarket spul. Zo mag het vliegwiel worden afgedraaid , er een race koppeling in komen en zullen de remmen en demping voor racegebruik ook beter nieuw gezet worden.
Ik las al eens dat je de motoren veilig tot 160 pk kunt opvoeren. Ook daar wil ik me in verdiepen. Hij hoeft niet heel veel km's te draaien of zuinig te zijn , maar het zou fijn zijn als hij een beetje betrouwbaar blijft voor ritjes van en naar de Nurburgring.
Al met al zoek ik dus een compromis tussen investeren en verbeteren.
Jullie mogen mij adviseren in overwegingen

Grtz,
Levi