Weer versnellingsbak problemen :(

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
yerun
2nd Gear member

En ja, ik blijf bezig. Vorig jaar een reparatie gehad aan de versnellingsbak (busjes vervangen weer) en toen wilde ie niet meer in z'n 5 behalve als je 100/120 rijdt dan ging ie wel soepel. Is onder garantie van de reparatie verholpen (was iets los ofzo) en was toen een hele tijd goed.
Vond em de laatste tijd al wat hakerig naar 5 gaan en ja hoor.. nu is t bijna niet meer te doen behalve na diverse pogingen.

Krijg hier de schakelbusjes blues van... gelukkig rijd ik niet dagelijks, en ook niet vaak op de snelweg maar toch.
De bak heeft vorig jaar zonder olie gezeten waardoor er iets beschadigd is waarschijnlijk. 2e versnelling voelt anders aan maar werkt ondanks dat wel prima, als je niet te snel wilt.
Heeft iemand tips? Heb eigenlijk geen zin om weer naar de garage te moeten en weer geld neer te moeten leggen voor een reparatie die misschien niet goed is of dat het na een aantal maanden weer ellende is. Volgens mij is het een M5P bak als ik zo in Vadis kijk... die rommel van Renault :O
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
evert65
6th Gear member

niet naar de garage gaan, maar naar een goed transmissiereparatie bedrijf
keep calm!, your randomizer is running
yerun
2nd Gear member

Hmm gezien de restwaarde van de auto (1500, 1000 euro?) is het de moeite niet vrees ik. Maar bedankt voor de suggestie.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dat is waarschijnlijk de moer van de vijfde versnelling die is losgelopen.
Dat is te repareren zonder de bak te demonteren.
yerun
2nd Gear member

Bedankt Ramon&Ramon :-)
De vorige keer was het dus onder garantie van de reparatie verholpen en volgens mij zei de garagemeneer toen dat er een moer los was of eraf was ofzo.
Dus dat zou betekenen dat dat nu weer t geval zou zijn... vraag me af hoe dat kan na een relatief korte tijd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”